گوگل آزمایش هوش مصنوعی را در Gmail و Doc آغاز کرد

گوگل دو هفته پیش یک پیش نمایش از هوش مصنوعی مولد در برنامه‌های Workspace ارائه کرد و اکنون آزمایش عمومی را در Gmail و Docs آغاز کرده است.

به گزارش تکناک، این اولین باری است که افراد خارج از Google به این قابلیت‌های Workspace دسترسی خواهند داشت.برنامه آزمایشی شامل کاربران مورد اعتماد سازمانی و آموزشی (بیش از 18 سال)  گوگل در ایالات متحده آمریکا است. این «گروه کوچک» که توسط Google برای پیوستن به این برنامه آزمایش عمومی از آنها دعوت شده است، هر زمانی  که بخواهند می‌تواند برنامه را ترک کند.

در این برنامه آزمایشی گوگل ،کاربران می توانند از هوش مصنوعی مولد برای پیش‌نویس همه چیز، از دعوت‌نامه تولد گرفته تا رزومه شغلی در Gmail استفاده کنند. کاربران همچنین می‌توانند از Google بخواهند نوشته‌هایشان را  دقیق‌تر یا خلاصه کند

همچنین امکان «Formalize» یک پیام در Gmail وجود دارد. در میان امکاناتی که گوگل به نمایش درآورده است گزینه‌ شیطنت‌آمیز «“I’m feeling lucky» » نیز وجود دارد که بوسیله‌ آن می‌توان به سبک نوشتاری طنز و شیطنت‌آمیز ترکیبی از اموجی‌ها اضافه کرد.

تاکنون، گوگل ظاهر رابط کاربری را در جیمیل برای اندروید به اشتراک گذاشته است و ما آن را در حال توسعه مشاهده کرده ایم. یک دکمه عمل شناور (FAB) در گوشه سمت راست پایین صفحه نوشتن ظاهر می شود و گزینه ها را آشکار می کند.

به طور مشابه، هوش مصنوعی  مولد در Google Docs می‌تواند متن را با جزئیات بیشتر یا به صورت خلاصه بازنویسی کند همچنین می توان از آن برای پیش نویس پست های وبلاگ یا حتی نوشتن ترانه استفاده کرد. یک دکمه “Help me write” در وب وجود خواهد داشت که با کلیک بر روی آن یک خط فرمان برای دریافت درخواست کاربر برای نوشتن ظاهر میشود .

سپس Google متن درخواستی شما را ایجاد می‌کند و کاربران قادر به ارزیابی با دادن لایک، دیسلایک، ایجاد، مشاهده دیگری و بهبود هستند. سپس کاربران می توانند متن ایجاد شده را در سند فعلی خود قرار دهند و ویرایش کنند.

افرادی که در برنامه آزمایشی گوگل شرکت کرده اند، می‌توانند نظرات خود رادر مورد در Gmail و Docs،  به گوگل ارسال کنند با استفاده از آن‌ها گوگل عملکرد هوش مصنوعی مولدخودر را بهبود ببخشد و در صورت نیاز بازنگری کند.

گوگل قرار است هوش مصنوعی مولد خود را به مرور زمان در دسترس بقیه کاربران قرار دهد. در حال حاضر، هیچ لیست انتظاری مانند بارد برای پیوستن وجود ندارد. گوگل به علاقه مندان می گوید Landing Page  (صفحه فرود) جدید را برای فرصت هایی برای مشارکت در آینده زیر نظر بگیرند. در حال حاضر، هیچ لیست انتظاری مانند Bard برای پیوستن  به این برنامه آزمایشی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.