هوش مصنوعی می تواند متاورس را متحول کند

به نظر می‌رسد که برخلاف ادعاهای مارک زاکربرگ، متاورس پدیده بزرگ در دنیای فناوری نبود و این پدیده فعلا متعلق به هوش مصنوعی ChatGPT است.

به گزارش تکناک، البته متاورس می‌تواند ، به محض اینکه به اندازه کافی بالغ شد و مصرف‌کنندگان عادی را به خود جذب کرد پدیده بزرگ بعدی در آینده دنیای فناوری باشد.

به نظر می رسد به لطف شرکت OpenAI و فناوری GPT آن، در حال حاضر یک انقلاب بزرگ در حال رخ دادن است. ربات چت ChatGPT جهان را بازطراحی کرده است و در حال جذب طرفداران و شرکایی در سراسر جهان است.

این ربات چت هوش مصنوعی ابزار جالبی برای استفاده در سناریوهای متعدد به نظر می رسد و شاید توانایی متحول کردن متاورس را نیز داشته باشد.OpenAI قبلاً ثابت کرده است که GPT آن به اندازه کافی سریع و هوشمند است که می تواند محتوای متنی و تصویری را به شکل یکپارچه و با دقت تولید کند.

کسانی که متاورس را می سازند نیز ظهور این فناوری را به عنوان یک فرصت عالی می بینند. توسعه دهندگان اپلیکیشن Web3 متاورس راهی برای پیاده سازی  این فناوریدر دنیای متاورس پیدا کرده اند.

توسعه دهندگان Web3 متاورس فاش کردند که Oncyber می تواند از یک ابزار مجهز به هوش مصنوعی به نام Magic Composer استفاده کند. این ابزار به کاربران امکان می دهد تا با دستورات متنی ساده، دنیاهای سه بعدی کاملی را در متاورس ایجاد کنند. این پلتفرم یک سیستم ساخت دنیاهای سه بعدی با پشتیبانی از NFT است.

این ویژگی از مدل GPT 3.5 استفاده می کند و عملکرد امیدوارکننده ای از خود نشان داده است و احتمالا با ادغام  GPT-4 جدید می تواند قوی تر از قبل عمل کند.کاربران می توانند با پلتفرم تعامل داشته باشند و احساس کنند که از ChatGPT استفاده می کنند. Oncyber به جای دریافت اطلاعات دقیق از وب، از پیام‌های متنی برای پیاده‌سازی تغییرات زمان واقعی در دنیای خود استفاده می‌کند.

کاربران می توانند یک متن ساده یک خطی را در Magic Composer قرار داده و Oncyber با جادوی خود در متاورس، تغییراتی ایجاد کند. این تغییرات شامل تغییر شکل و رنگ آسمان، افزودن اثرات NFT هنرمندان از کیف پول کریپتو شما و غیره می‌شود. همچنین، این ابزار قابلیت سفارشی سازی شکل و اندازه قاب تصاویر دنیای مجازی را نیز دارد.

این ابزار هنوز در مرحله ابتدایی خودش است و در آینده تغییرات و ارتقاء‌های بیشتری به آن اضافه خواهد شد. سازنده و مدیر توسعه‌دهنده این ابزار می گوید هدفش ادامه بهبود ویژگی‌ها است. با استفاده از Magic Composer، کاربران می‌توانند هر رویایی که دارند را به یک دنیای سه بعدی منتقل کنند. این یک گام بزرگ در جهت تحقق یک ویژگی اصلی است و آنها تا رسیدن به هدفشان فاصله زیادی ندارند.

این ویژگی بسیار جذاب است و می‌تواند متاورس را برای کاربران جذاب تر کند. منتظریم ببینیم آیا پلتفرم‌های بیشتری  در این حوزه از هوش مصنوعی استقبال خواهند کرد یا نه. همانطور که چندین بار اشاره شده است، به نظر می‌رسد که OpenAI آماده است تا بر حوزه فناوری تسلط یابد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.