هوش مصنوعی 2.4 میلیون آمریکایی را بیکار می کند

گزارش جدیدی که توسط فارستر منتشر شده است، تأثیرات آینده هوش مصنوعی مولد و چگونگی تأثیر این فناوری بر مشاغل یقه سفید را پیش‌بینی می‌کند.

به گزارش تکناک، هوش مصنوعی مولد مجموعه‌ای از فناوری‌ها و تکنیک‌هایی است که از حجم عظیم داده‌ها، از جمله مدل‌های زبان بزرگ، برای تولید محتوای جدید (مانند متن، ویدیو، تصاویر، صدا، کد) استفاده می‌کنند. ورودی‌ها ممکن است درخواست‌های زبان طبیعی یا سایر ورودی‌های غیر کد و غیر سنتی باشند.

فارستر به این یافته اشاره کرد و خاطرنشان کرد که این فناوری تا سال 2030 جایگزین تقریباً 2.4 میلیون شغل در ایالات متحده خواهد شد و به این معنی است که انسان برای این کارها ضروری نخواهد بود و فناوری خودکار همه چیز را به دست خواهد گرفت.

تاثیرگذاری بر مشاغل دفتری و مدیریتی

علاوه بر این، هوش مصنوعی مولد ممکن است بر 11 میلیون شغل دیگر در ایالات متحده تأثیر بگذارد. در این گزارش تاکید شده است که مشاغل دفتری و مدیریتی عمدتاً تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. نقش هایی که ممکن است در معرض خطر قرار گیرند عبارتند از نویسندگان فنی، دستیاران تحقیقات علوم اجتماعی، تصحیح کنندگان، نویسندگان آگهی های تجارتی و مطالب تبلیغاتی و کسانی که در سمت های اداری هستند.

این گزارش می افزاید: بیایید واضح بگوییم: هوش مصنوعی مولد به دنبال مشاغل دفتری و مدیریتی می آید. اتوماسیون و هوش مصنوعی به طور کلی تا سال 2030 جایگزین 4.9 درصد مشاغل ایالات متحده خواهد شد.

آنها تا سال 2030 ضرر 0.6 درصدی ناشی از اتوماسیون را پیش بینی کردند. با تأکید بر این که اتوماسیون جایگزین مشاغلی می شود که انجام دادن آنها سخت تر است، مانند مورد استفاده از رباتیک فیزیکی برای کمک به کادر درمان در طول همه گیری کووید-19 در سال 2020.

علاوه بر این، هوش مصنوعی مولد قصد دارد تا سال 2030 جایگزین 30 درصد مشاغل شود. در این گزارش آمده است: مشاغل از دست رفته در ایالات متحده به دلیل اتوماسیون و هوش مصنوعی از 9.3 درصد در سال 2023 به 30.4 درصد تا سال 2030 خواهد رسید.

با این حال، از دست دادن شغل در دو سال آینده به احتمال زیاد تا زمانی که سوالات مربوط به حقوق مالکیت معنوی، کپی رایت، سرقت ادبی، اخلاقیات و قابل اطمینان بودن پاسخ های مدل حل و فصل نشود، به احتمال زیاد اندک باقی خواهد ماند.

مشاغل مبتنی بر انسان هنوز ضروری هستند

اگرچه، فارستر تأکید کرد که پتانسیل این فناوری می تواند منجر به عملکرد ضعیف شود. به عنوان مثال، مدل‌هایی مانند ChatGPT اغلب مفاهیم بی معنایی تولید می‌کنند، که مشکلات مربوط به خدمات ناکافی و مشتری ناراضی را ایجاد می‌کند و در نتیجه، باید به صورت دستی رفع شوند.

The Register هشدار داد: شرکت ها باید استعدادهای جدید، بالقوه کمیاب و گران قیمت را استخدام کنند که شامل: توسعه دهندگان، تحلیلگران کسب و کار، مهندسان سریع، حتی متخصصان اخلاق می شود. استخدام این افراد مشکل است. از طرف دیگر، اگر سرعت تغییر خیلی سریع باشد، ممکن است استعداد های ارزشمند را از دست بدهید.

همچنین در برخی از سناریوها ممکن است که وظایف خودکار نتایج پایین‌تری به همراه داشته باشد، اما شرکت‌ها ممکن است همچنان احساس کنند که مجبور به پذیرش هوش مصنوعی هستند. شرکت ها باید مشاغلی را شناسایی کنند که بیشترین سود را از اتوماسیون می برند تا هوش مصنوعی مولد را به خوبی ادغام کنند.

کارکنان باید در مهارت هایی مانند مهندسی سریع و اصلاح ورودی ها برای دستیابی به نتایج خاص آموزش ببینند.

در این گزارش آمده است: شرکت‌ها نمی‌توانند برای همه موارد احتمالی برنامه‌ریزی کنند، اما آنها می‌توانند یک استراتژی هوش مصنوعی مولد در موارد مربوط به نیروی انسانی خود به کار برند که شامل مواردی مانند سرمایه گذاری، بخش های امنیتی و نقاط بررسی مجدد باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.