تغییر ری‌توییت به ری‌پست در شبکه اجتماعی X

 شبکه اجتماعی X واقعاً می‌خواهد شما توییتر را فراموش کنید و این شامل قوانین خدمات آن نیز می‌شود.

به گزارش تکناک، کاربران شروع به مشاهده پنجره‌هایی درباره قوانین جدید که در تاریخ ۲۹ سپتامبر(7 مهر) اجرایی می‌شوند کرده‌اند و یکی از مهمترین آنها تغییر نام ری‌توییت به ری‌پست (Repost) خواهد بود.

تغییرات برندینگ دیگری نیز در قوانین جدید از جمله حذف تقریبا کامل کلمه “توییتر” به نفع X اعمال شده است. اما به طور جالب، بسیاری از URLهای موجود در قوانین هنوز به نظر می‌رسد که باید شامل کلمه “توییتر” باشند، مانند این پیوند به یک وبسایت متمرکز بر توسعه‌دهندگان: https://developer.x.com/en/docs/twitter-for-websites.

نکاتی مبنی بر اینکه X می‌خواهد به طور کامل به آدرس‌های اینترنتی با ستاره X سوئیچ کند وجود دارد، اما به نظر می‌رسد توییتر تا حدودی در این زمینه تلاش خواهد کرد. (مهم است به این نکته اشاره شود که X.com همچنان به twitter.com هدایت می‌شود.) ارجاعات به Periscope، برنامه پخش زنده توییتر که در سال ۲۰۲۱ بسته شد، نیز حذف شده است.

چند به روزرسانی دیگر نیز برای این شرایط وجود دارد. یکی می گوید که با استفاده از شبکه اجتماعی X، “به اندازه‌ای که طبق قانون مجاز باشد، شما حق شرکت به عنوان خواهان یا عضو گروه در هر گونه ادعای جمعی، ادعای گروهی یا ادعای نمایندگی را از دست می‌دهید.”

تغییر دیگری باعث انتقال بخشی از قوانین مربوط به سوءاستفاده از خدمات توییتر به بخش جدید می‌شود و آن را با ممنوعیت قاطعانه از فرآیند Scraping به‌روز می‌کند. این موضوعی است که مالک X، ایلان ماسک، واقعاً آن را دوست ندارد.

قوانین فعلی به شرح زیر است:

توجه: در صورت رعایت مفاد فایل robots.txt، crawling سرویس‌ها مجاز است، که مطابق با مفاد فایل robots.txt انجام شود، با این حال، حذف سرویس‌ها بدون رضایت قبلی ما صریحاً ممنوع است.

قوانین جدید شبکه اجتماعی X به شرح زیر است (تأکید ما):

توجه: crawling یا اسکریپ سرویس‌ها به هر شکل و برای هر هدفی بدون حصول موافقت کتبی ما به طور صریح ممنوع است.

بله، این متن بیان می‌کند که اگر کسی مجوز کتبی داشته باشد، می‌تواند اسکریپ کند. اما نمی‌توانیم تصور کنیم که مجوز چیزی باشد که X به طور متعدد و بیشتر صادر کند.

شبکه اجتماعی X  همچنین قصد دارد در تاریخ ۲۹ سپتامبر یک سیاست حفظ حریم خصوصی جدید را اجرا کند. این سیاست جدید بیان می‌کند که X قصد دارد حجم داده‌هایی که درباره کاربران جمع‌آوری می‌کند از جمله داده‌های بیومتریک و سابقه اشتغال را گسترش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.