واقعی ترین سگ رباتیک جهان رونمایی شد

یک شرکت استارتاپی چینی به نام Hengbot از Sparky به عنوان اولین سگ رباتیک در جهان با اندام های اسکلتی عضلانی و هوش مصنوعی رونمایی کرد.

یک شرکت استارتاپی چینی به نام Hengbot از Sparky به عنوان اولین سگ رباتیک در جهان با اندام های اسکلتی عضلانی و هوش مصنوعی رونمایی کرد.

به گزارش تکناک، این شرکت ادعا می کند که ربات ابداعی می تواند مانند یک سگ (dog : domestic animal) واقعی بدود، بپرد و با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته (AI) حقه هایی را انجام دهد. گزارش Robotics & Automation News،  Sparky  را چابک و سریع توصیف می کند که  با حس لمس خوب، ماموریت دارد تا مرز بین فناوری و زندگی واقعی را محو کند.

Sparky با اندام‌های اسکلتی عضلانی و هوش مصنوعی پیشرفته‌اش یک نوآوری پیشگامانه است که شباهت زیادی به یک حیوان زنده دارد. این ربات به دلیل طراحی شیک و زیبا، شبیه یک حیوان زنده است و طبیعی تر از سگ های روباتیک قبلی راه می رود.

این سگ رباتیک دارای یک دوربین و میکروفون داخلی است که باعث می شود بتواند با محیط خود و سایر انسان ها ارتباط برقرار کند.همچنین با قابلیت برنامه نویسی متن باز، مصرف کنندگان را قادر می سازد که با کنترل از راه دور با آن کار کنند.

سگ روباتیک Sparky با بدنه کاملاً فلزی می تواند منبسط شود و عمر باتری آن بیش از 50 دقیقه است.

محو کردن مرز بین تکنولوژی و زندگی واقعی

این شرکت چینی ادعا می کند که هدف Hengbot ساخت ربات هایی است که سریع و زیرک باشند، و حس لمس خوبی را ارائه دهند تا بتوانند مرزهای بین فناوری و زندگی را از بین ببرند.

این طرح مفهومی از طریق اختراع پیشگامانه  Sparky تجسم یافته است و به انسان ها این امکان را می دهد که از داشتن حیوان خانگی، بدون تلاش برای نگهداری لذت ببرند.

سازندگان آن می‌گویند این ربات به دستورات پاسخ می‌دهد، مکالمه‌ها را آغاز می کند و ترکیب ویژه‌ای از فناوری، سرگرمی و شادی را به افراد منتقل می‌کند.

طبق گزارش Robotics & Automation News، سگ رباتیک Sparky به زودی در Kickstarter در دسترس خواهد بود و به خریداران این امکان را می دهد که در آینده مالکیت این حیوان خانگی را تجربه کنند.

به گفته وب سایت Hengbot، تیم تحقیقاتی Hengzhi، که مقر آن در استان گوانگدونگ چین است، مسئول طراحی Sparky است. این تیم بیش از ده سال تجربه خلق محصولات رباتیک را دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.