معرفی پرطرفدارترین والت های کریپتو کارنسی 2023

کلمه والت برای توصیف چند چیز مختلف در کریپتو کارنسی استفاده می‌شود. به طور کلی می‌توانیم بگوییم که والت، اپلیکیشنی است که به عنوان رابط کاربری اصلی کاربران با شبکه های بلاکچین عمل می‌کند.

به گزارش تکناک، والت ها به کاربران امکان دسترسی به کریپتو کارنسی‌ها، مدیریت کلیدها و آدرس‌ها و مشاهده سوابق تراکنش‌ها و مانده حساب و همین طور ایجاد تراکنش‌های جدید (خرید و فروش) و تایید و امضاء را می‌دهد.

به طور دقیق تر، کلمه “والت” به ساختار داده‌ای اشاره دارد که از آن برای ذخیره و مدیریت کلیدهای کاربر استفاده می‌شود.

تصور غلط رایجی که در مورد والت‌های کریپتوکارنسی وجود دارد این است که فکر می‌کنند کوین‌ها یا کریپتوکارنسی‌ها در والت‌ها قرار دارند در حالی که این چنین نیست و در واقع، والت‌ها تنها حاوی کلید هستند و «کوین ها» در بلاکچین ثبت می‌شوند.

کاربران کوین‌های موجود در شبکه بلاکچین را با امضای تراکنش‌ها با استفاده از کلیدهایی که در والت‌های خود دارند، کنترل می‌کنند. به یک معنا می‌توان گفت که والت‌های کریپتوکارنسی، زنجیره‌ای از کلیدها هستند.

در حالی که برخی از والت‌های کریپتو ممکن است تنها از یک ارز دیجیتال پشتیبانی کنند، بسیاری از آنها به کاربران اجازه می‌دهند چندین ارز دیجیتال از جمله بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتریوم و لایت‌کوین و بسیاری دیگر را در اختیار داشته باشند. این دست از والت‌ها با ملزم کردن کاربران به تعیین رمزهای عبور دقیق و نیز سایر اقدامات امنیتی تضمین می‌کنند که فقط مالکان ارزهای دیجیتال و دارایی‌های بلاکچینی بتوانند به وجوه خود دسترسی داشته باشند و نه هیچ کس دیگری. کاربران می‌توانند والت‌های ارزهای دیجیتال خود را در گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها مشاهده کنند یا به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

والت های ارزهای دیجیتال دارایی‌های بلاکچین را به صورت فیزیکی ذخیره نمی‌کنند بلکه کلیدهای عمومی و خصوصی را ذخیره می‌کنند. کلید عمومی در حقیقت نوعی کد دیجیتالی است که تقریباً مانند شماره حساب بانکی عمل می‌کند و به یک بلاکچین غیرمتمرکز متصل می‌شود.

کلید خصوصی نیز کد دیجیتالی دیگری است که البته برای هر والت مقداری منحصر به فرد است که از این نظر شبیه به رمز کارت‌های بانکی (ATM) است. کلیدهای خصوصی با کلیدهای عمومی مطابقت دارند و از این رو اثبات کننده مالکیت آنها هستند. مالکان از کلیدهای خصوصی خود برای انجام تمام تراکنش‌ها با استفاده از کریپتوکارنسی‌های  که دارند استفاده می‌کنند.

 

والت کوین بیس (Coinbase Wallet): بهترین والت ارزهای دیجیتال برای مبتدی ها

نقاط قوت

 

–         رابط کاربر پسند که به راحتی قابل پیمایش است

–         پشتیبانی از بیش از 5500 کریپتوکارنسی

–         پشتیبانی از احراز هویت چندگانه و دو مرحله ای

        توسط یک پلتفرم تجاری معتبر که قادر به جبران دارایی‌های از دست رفته یا دزدیده شده است پشتیبانی می‌شود

نقاط ضعف

–         مسائل امنیتی و نقاط ضعف مشابه با سایر والت‌های داغ (Hot Wallets)

–         فقط در دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت ها (به جز افزونه Chrome) در دسترس کاربران است

والت کوین بیس را می‌توان به عنوان بهترین والت کریپتوکارنسی برای مبتدیان معرفی کرد زیرا این والت رابط کاربری بسیار ساده و قابل فهمی دارد و بسیار امن است که توسط یک صرافی معروف پشتیبانی می‌شود.

والت کوین بیس یک والت عالی برای مبتدیانی است که تجربه اندکی از کریپتو دارند. این والت کریپتوکارنسی به اکثر حساب‌های بانکی اصلی متصل می‌شود و رابط کاربری آن بسیار ساده طراحی شده است که فقط از سه سربرگ تشکیل شده و عملکردها در آن به راحتی برای کاربران قابل فهم است.

والت کوین بیس از کوین‌های محبوب مانند بیتکوین، لایت کوین، دوج کوین و ریپل و همچنین از تمامی توکن‌های ERC-20 و توکن‌هایی که بر روی بلاکچین‌های سازگار با EVM کار می‌کنند، پشتیبانی می‌کند که بیش از 5500 دارایی دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

باید بین صرافی کوین بیس و والت کوین بیس تمایز قائل شوید. صرافی Coinbase یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال در ایالات متحده است. نگه داشتن دارایی‌های دیجیتال در والت وب صرافی، معامله آنها را آسان‌تر می‌کند، اما کوین‌های شما را در معرض تهدیدات امنیتی سایبری خطرناک‌تری قرار می‌دهد.

می توان بدون باز کردن حساب در صرافی، از والت کوین بیس استفاده کرد و این والت از نوع غیر حضانتی (non-custodial) است، به این معنی که کلید خصوصی شما در این والت تنها در دستگاه خود شما ذخیره می‌شود و نه در سرورهای کوین بیس. خوبی والت‌های غیرحضانتی صرافی‌ها در این است که دیگر در مورد قفل شدن ارزهای خود به هر دلیلی یا مورد حمله سایبری قرار گرفتن صرافی نگرانی نخواهید داشت.

سایر نکات برجسته:

  •     از تراشه Secure Enclave موجود در دستگاه‌های Android، iOS، iPad و Mac برای احراز هویت بیومتریک (مانند FaceID، TouchID) استفاده می‌کند.
  •     دسترسی به مبادلات غیرمتمرکز درون برنامه‌ای را فراهم می‌کند یعنی می‌توان در آن توکن‌ها را بدون هیچ واسطه‌ای تبدیل کرد.
  •     برای محافظت از کلیدهای دیجیتال شما، پشتیبان‌گیری ابری اختیاری ارائه می‌دهد.

 

والت متامسک (MetaMask): بهترین والت اتریوم

نقاط قوت

–         طراحی رابط کاربری مناسب و سر راست هم در افزونه مرورگر و هم در خود اپلیکیشن

–         قابلیت اتصال به بازارهای NFT

–         پشتیبانی از هزاران اپلیکیشن غیرمتمرکز (dApp)

نقاط ضعف

–         بعضا بالا بودن کارمزد خرید اتر

–         عدم امکان ذخیره‌سازی مستقیم بیتکوین

متامسک را می‌توان به عنوان بهترین والت ارز دیجیتال برای اتریوم معرفی کرد زیرا رابط کاربر پسند آن دسترسی سریع و آسان به هزاران توکن و برنامه غیرمتمرکز در شبکه اتریوم را فراهم می‌کند.

متامسک یکی از پر استفاده ترین کیف پول‌های اتریوم است که بیش از 30 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. این محبوبیت والت اتریوم می‌تواند به دلیل سهولت استفاده و دسترسی آن باشد. والت متامسک طراحی جذاب و ساده‌ای برای سرمایه گذاران مبتدی دارد که به دنبال ذخیره‌سازی و ارسال ارزهای دیجیتال سازگار با اتریوم و تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) هستند.

البته نکته جالب توجه این است که والت متامسک فقط محدود به بلاکچین اتریوم نیست و با سایر بلاکچین‌ها هم سازگاری دارد. کاربران می‌توانند تقریباً هر شبکه بلاکچینی را به کیف ارز دیجیتال متامسک اضافه کنند. این کیف پول به طور کامل از شبکه‌های محبوب Web3 از جمله Polygon، Binance Smart Chain و Avalanche پشتیبانی می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند به بازارهای محبوب NFT مانند OpenSea دسترسی داشته باشند و با اتصال مستقیم آنها به کیف پول، انواع کلکسیون‌ها را مبادله کنند.

هرکسی که از مرورگرهای Google Chrome، Microsoft Edge، Mozilla Firefox یا Brave استفاده می‌کند، می‌تواند کیف پول متامسک را به عنوان افزونه دانلود کند. همچنین می‌توانید برنامه MetaMask را در دستگاه‌های موبایل اندروید یا اپل خود دانلود و نصب کنید.

سایر نکات برجسته:

  •     والت متامسک بر روی کد منبع باز ساخته شده، که به توسعه دهندگان و کارشناسان امنیتی اجازه می‌دهد تا این نرم افزار را برای اطمینان از ایمن بودنش بررسی کنند.
  •     اطلاعات حساب رمزگذاری شده و به صورت محلی ذخیره می‌شود – هیچ اطلاعاتی هرگز به سرورهای MetaMask نمی‌رسد – به این معنی که کاربران کنترل کامل کلیدهای خصوصی خود را دارند.
  •     با استفاده از والت متامسک به سرعت می‌توانید از لایه یک به لایه دو و دنیای برنامه‌های متعدد و متنوع Web3 بروید و برگردید.

 

 تراست والت (Trust Wallet): بهترین والت کریپتوکارنسی‌ها برای موبایل

نقاط قوت

–         پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از کوین‌ها و توکن‌ها

–         امکان دریافت سود از یکی از 12 رمزارز مختلف

–         رابط کاربری ساده و آسان

–         مرورگر داخلی Web3

نقاط ضعف

–         متعلق به Binance است که با مشکلات نظارتی در ایالات متحده روبرو شده است.

–         محدود بودن منابع آموزشی در مورد کوین‌ها و توکن‌ها

Trust Wallet را می‌توانیم به عنوان بهترین والت کریپتوکارنسی برای موبایل معرفی کنیم زیرا دارای رابط کاربری مرتبی است که به راحتی می‌توان در آن گزینه‌های مورد نیاز را یافت. تراست والت از dAppها و NFTها و بیشترین تعداد کوین‌ها و توکن‌های دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

تراست والت یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین کیف پول‌های کریپتوکارنسی برای موبایل است که اپلیکیشن موبایلی رسمی بایننس (Binance) محسوب می‌شود که یکی از صرافی‌های پیشرو در عرصه ارزهای دیجیتال در جهان است. اما نگران نباشید، علیرغم پیوندهایی که تراست والت با بایننس دارد، این کیف پول غیرحضانتی است، به این معنی که کلیدهای خصوصی شما را نگه نمی‌دارد و این خود شما بعنوان کاربر هستید که مسئولیت حفاظت از آنها را بر عهده دارید. تراست والت از بیش از 65 بلاکچین پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب می‌توان طیف گسترده‌ای از کریپتوکارنسی‌ها و دارایی‌های دیجیتال را در آن مدیریت کرد (بیش از 4.5 میلیون کوین و توکن).

Trust Wallet همچنین یک گزینه عالی موبایلی برای علاقه مندان به NFT و برنامه‌های غیرمتمرکز است. این والت کریپتوکارنسی دارای یک مرورگر Web3 داخلی است که به کاربران امکان می‌دهد مستقیماً از طریق این برنامه به dAppها و بازی‌های بلاکچین دسترسی داشته باشند. این ویژگی، خرید NFT‌ها را آسان می‌کند، زیرا کاربران می‌توانند بدون خروج از برنامه و با استفاده از صرافی غیرمتمرکزی که در درون این برنامه گنجانده شده است، توکن‌ها را جستجو، خریداری و مدیریت کنند.

سایر نکات برجسته عبارتند از:

  •     امکان ادغام شدن با Binance DEX به کاربران این توانایی را می‌دهد که تعداد زیادی از توکن‌ها را با کارت‌های بانکی (debit card) یا کارت‌های اعتباری (credit card) خریداری کنند.
  •     تراست والت در میان کیف پول‌های موبایلی ارزهای دیجیتال، یکی از بالاترین رتبه‌ها را در بازار اپلیکیشن‌های اپل و گوگل دارد.

 

لجر نانو اس پلاس (Ledger Nano S Plus): بهترین والت سخت افزاری ارزهای دیجیتال

نقاط قوت

–         امکان نصب همزمان حداکثر 100 اپلیکیشن

–         خرید و فروش کریپتوکارنسی‌ها به طور مستقیم از طریق برنامه Ledger Live

–         تأیید تمامی تراکنش‌ها تنها با فشار دادن 2 دکمه

–         سازگاری با 50 کیف پول سخت افزاری دیگر

نقاط ضعف

–         گران‌تر بودن از نسخه اولیه این والت

–         منبع باز نبودن سیستم عامل سفارشی این والت

لجر نانو اس پلاس را می‌توانیم به‌عنوان بهترین کیف پول سخت‌افزاری کریپتو معرفی کنیم، زیرا تعداد زیادی از کوین ها، توکن‌ها و دارایی‌های دیجیتال را پشتیبانی‌ می‌کند، چارچوب‌های امنیتی سفت و سختی دارد و امکان معامله کریپتوکارنسی‌ها را به صورت مستقیم و از طریق برنامه یکپارچه‌سازی شده Ledger Live برای کاربران فراهم آورده است.

Ledger یکی از شناخته‌شده‌ترین برندها در فضای کریپتو است که کیف پول‌های سخت‌افزاری اش انتخابی محبوب در بین علاقمندان به ارزهای دیجیتال است. محصولات این برند به دلیل استفاده از یک لایه امنیتی بیشتر موسوم به مولفه Secure Element (نوعی تراشه که اغلب در گذرنامه‌ها، کارت‌های اعتباری و سیستم‌های پرداخت دیده می‌شود) از سایر برندها متمایز هستند.

لجر در آوریل 2022 اولین کیف پول سخت افزاری اش یعنی Nano S را به Nano S Plus ارتقا داد که در آن صفحه نمایش بهبودیافته، ظرفیت ذخیره‌سازی بسیار بیشتر شده و یک پورت کابل USB-C درآن تعبیه شده است.

این کیف پول 86.98 دلار قیمت دارد که می‌توان گفت قیمت مناسب و متوسطی در میان گزینه‌های ارزان‌تر و گران‌تر موجود در بازار امروزی دارد. علاوه بر این، ابعاد آن 2.2 × 0.7 × 0.36 اینچ است و دارای صفحه نمایش 128 در 64 پیکسل است و این یعنی حمل و نقل و مرور در برنامه‌های نصب شده شما آسان‌تر است.

سایر نکات برجسته:

  •     اولین و تنها والت سخت‌افزاری در نوع خود است که دارای گواهینامه امنیتی صادر شده از یک سازمان دولتی است (در مورد لجر، توسط ANSSI، آژانس امنیت سایبری فرانسه)
  •     برنامه Ledger Live، که می‌توان از آن برای نظارت، وام دادن و به اشتراک گذاری ارزهای دیجیتال علاوه بر خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال استفاده کرد.

 

الکتریوم (Electreum): بهترین والت دسکتاپ برای بیتکوین

نقاط قوت

–         راه اندازی سریع و آسان

–         امنیت بیشتر از سایر کیف پول‌های داغ

–         قابل تنظیم بودن کارمزد معامله‌ها

–         کیف پول‌ها به لطف تنظیمات سرور دچار خرابی نمی‌شوند

نقاط ضعف

        مراحل راه اندازی و رابط کاربری والت برای مبتدیان ایده آل نیست

        نبود پشتیبانی از مشتریان از طریق چت، ایمیل یا تلفن

والت الکتریوم را به دلیل ویژگی‌های امنیتی گسترده اش و همین طور به خاطر امکان سفارشی‌سازی زیادی که دارد، می‌توان به عنوان بهترین کیف پول بیتکوین در رایانه‌های دسکتاپ معرفی کرد.

والت الکتریوم که در سال 2011 تأسیس شد، یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین والت‌های کریپتوکارنسی امروزی است. همچنین یکی از معدود کیف پول‌های ارزهای دیجیتال باقی‌مانده است که فقط امکان معامله بیتکوین در آن وجود دارد و نه هیچ کریپتوکارنسی دیگری.

این والت دارای انواع مختلفی از ویژگی‌های امنیتی قوی است، از جمله 2FAیا احراز هویت دوعاملی، صحت سنجی تراکنش و پشتیبانی از کیف پول چند امضایی. علاوه بر این، کاربران می‌توانند کارمزدهای خود را بسته به مدت زمانی که مایلند برای تکمیل تراکنش صبر کنند، تنظیم کنند یعنب چنانچه کارمزد بیشتری بپردازید، تراکنش شما سریع‌تر انجام می‌شود.

یکی از بهترین ویژگی‌های والت الکتریوم این است که از نسخه کلاینت سبک‌تری استفاده می‌کند که می‌توان آن را در عرض چند دقیقه راه اندازی کرد. این نوع از والت ها، فضای کمتری را نسبت به کلاینت‌های والت سنتی در رایانه شما اشغال می‌کنند. والت الکتریوم با استفاده از روش تأیید پرداخت ساده (SPV)، فقط بخش‌هایی از بلاکچین را دانلود می‌کند و بدون اینکه خدشه‌ای به امنیتش وارد شود، تراکنش‌ها را سرعت می‌بخشد.

سایر نکات برجسته:

  •     والت الکتریوم یک کیف پول منبع باز است، به این معنی که کد آن برای بررسی در دسترس همه است و این به ایجاد اعتماد در کاربران کمک می‌کند.
  •     الکتریوم هم از حساب‌های قطعی استاندارد (deterministic accounts) و هم حساب‌های قطعی سلسله مراتبی (Hierarchical Deterministic) پشتیبانی می‌کند.
  •     امکان اتصال به والت‌های سخت افزاری (KeepKey، Ledger، Trezor) برای ذخیره‌سازی سرد

 

بلو والت (BlueWallet): بهترین والت موبایلی برای بیتکوین

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که والت کریپتو کارنسی ، اپلیکیشنی است که به عنوان رابط کاربری اصلی کاربران با شبکه های بلاکچین عمل می‌کند.

نقاط قوت

–         طراحی مدرن با رابط کاربری مناسب

–         پشتیبانی از تراکنش‌های درون زنجیره‌ای (On-Chain) و لایتنینگ

–         امکان ایجاد یا وارد کردن (import) چندین کیف پول

–         وجود خزانه‌های چند امضایی برای تامین امنیت بیشتر

نقاط ضعف

–         نداشتن احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA)

–         ابزارهای پیشرفته می‌توانند از آموزش‌های درون برنامه‌ای استفاده کنند

بلو والت را به این دلیل به ‌عنوان بهترین کیف پول بیتکوین برای موبایل معرفی کردیم که ویژگی‌های برجسته زیادی دارد، رابط کاربری اش ساده و آسان است و امکان اتصال به شبکه لایتنینگ هم در آن برای کاربران فراهم است.

بلو والت برای آن دسته ازمعامله‌گران بیتکوین که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند والت‌های پیچیده‌تر بیتکوین را بر روی رایانه‌های رومیزی داشته باشند یک جایگزین موبایلی عالی است. بلو والت شبیه به والت الکتریوم است و به مانند آن فقط مخصوص بیتکوین است.

رابط کاربری کیف پول بلو والت برای مبتدیان خوشایند و کار با آن آسان است، اما این برنامه ویژگی‌های بیشتری هم دارد که کاربران پیشرفته‌تر ممکن است از آنها استقبال کنند. علاوه بر عملکردهای اساسی مانند ارسال، دریافت و ذخیره بیتکوین، بلو والت به کاربران اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های دسته‌ای ارسال کنند، کارمزدها را سفارشی کنند و برای محافظت بیشتر از حریم خصوصی شان یک اتصال Tor برقرار کنند.

یکی دیگر از مزایای عالی بلو والت امکان اتصال آن به شبکه لایتنینگ است که یک پروتکل پرداخت لایه دو است که پرداخت‌های همتا به همتا را بسیار سریعتر از شبکه لایه یک بیتکوین انجام می‌دهد.

سایر نکات برجسته:

  •     امکان فعال‌سازی حالت Watch-Only یا فقط مشاهده حساب که به کاربران امکان می‌دهد بدون استفاده از کلید خصوصی شان، نگاهی به کریپتوکارنسی‌ها و سایر دارایی‌های دیجیتالی خود در والت‌های سرد خود داشته باشند.
  •     یکی از ویژگی‌های خوب امنیتی بلو والت ویژگی‌ای موسوم به انکار قابل قبول (Plausible deniability) است که به کاربران امکان می‌دهد رمز عبور دیگری هم برای والت خود تعریف کنند تا در مواقعی که از سوی افرادی در فشار بودند تا رمز عبور حساب والت خود را وارد کنند، با وارد کردن این رمز عبور دوم یک کیف پول جعلی که دارایی اصلی او را نمایش نمی‌دهد بالا بیاید.

 

اکسدوس (ٍExodus): بهترین والت کریپتوکارنسی برای دسکتاپ

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که والت کریپتو کارنسی ، اپلیکیشنی است که به عنوان رابط کاربری اصلی کاربران با شبکه های بلاکچین عمل می‌کند.

نقاط قوت

–         پشتیبانی از بیش از 260 کریپتوکارنسی مختلف

–         سازگاری با کیف پول‌های سخت افزاری Trezor One و Trezor T

–         امکان خرید بیتکوین با Apple Pay

–         ارائه خدمات پشتیبانی 24/7 به مشتریان

نقاط ضعف

–         بالا بودن کارمزد تبدیل کریپتوکارنسی‌ها در صرافی داخلی کیف پول

–         فقدان احراز هویت 2 عاملی

–         عدم پشتیبانی از والت‌های چند امضایی

به این خاطر والت اکسدوس (ٍExodus) را به ‌عنوان بهترین کیف پول رمز ارز برای رایانه‌های رومیزی انتخاب کردیم که تراکنش‌ها را سریع انجام می‌دهد، استفاده از آن آسان است و عملکردهای متنوعی در آن در نظر گرفته شده است.

اکسدوس (ٍExodus)به لحاظ ظاهری و رابط کاربری یکی از جذابترین و سر راست ترین کیف پول‌های موجود در بازار است. اکسدوس که در ابتدا فقط یک والت دسکتاپ بود، اکنون بر روی گوشی‌های هوشمند و برای سیستم عامل‌های iOS و اندروید در دسترس کاربران است و همچنین با کیف پول Trezor که یک برند محبوب کیف پول سخت افزاری است، سازگار است. با این حال، نسخه دسکتاپ این والت کریپتوکارنسی که در سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک موجود است هنوز هم تمرکز اصلی این کیف پول است و هر دو هفته یکبار به روز می‌شود.

یکی از جذابیت‌های اصلی والت اکسدوس (ٍExodus)تعداد ارزهایی است که پشتیبانی می‌کند: بیش از ۲۶۰ ارز دیجیتال و NFT، که از بسیاری از کیف‌ پول‌های داغ دیگر بیشتر است. این کریپتوکارنسی‌ها شامل آلتکوین‌های تثبیت شده ای، مانند اتر، لایت کوین، XRP و بیتکوین کش و همچنین میم کوین‌های محبوبی مانند دوج کوین (Dogecoin)و شیبا Shiba Inu می‌شود.

البته روز به روز بر کارکردهای این والت افزوده می‌شود، از جمله امکان مشاهده نمودارهای زنده، استیک کردن کریپتوکارنسی‌ها و سپرده‌گذاری رمز ارزها.

سایر نکات برجسته:

  •     امکان تنظیم کارمزد تراکنش‌های بیت کوین، اتریوم و توکن‌های ERC20
  •     والت اکسدوس (ٍExodus) روی یک کلاینت سبک اجرا می‌شود، به این معنی که از روش تأیید پرداخت ساده (SPV) استفاده می‌کند و به منظور سریعتر انجام دادن تراکنش ها، کل بلاکچین‌ها را دانلود نمی‌کند.

 

Crypto.com: بهترین والت کریپتوکارنسی برای دیفای (DeFi)

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که والت کریپتو کارنسی ، اپلیکیشنی است که به عنوان رابط کاربری اصلی کاربران با شبکه های بلاکچین عمل می‌کند.

نقاط قوت

–         امکان تنظیم کارمزد معاملاتی و سرعت تایید تراکنش دلخواه

–         پشتیبانی از بیش از 250 کوین، از جمله BTC، ETH، CRO، ATOM، DOT و LTC

–         امکان دریافت سود از بیش از 21 ارز دیجیتال

نقاط ضعف

–         اگر کلید خصوصی و عبارت بازیابی خود را گم کنید، دیگر امکان دسترسی به کریپتو کارنسی ها در والت  وجود نخواهد داشت

–         مبادله داخلی توکن‌ها در این والت دارای محدودیت‌های جغرافیایی است

Crypto.com را به‌ این خاطر به عنوان بهترین کیف پول رمز ارز برای دیفای (DeFi) انتخاب کردیم که ابزارهای مالی غیرمتمرکز متنوعی دارد، فرآیند ثبت حساب کاربری و تایید و فعال‌سازی در این والت عالی است و چارچوب امنیتی قوی‌ای دارد.

والت دیفای Crypto.com انتخابی عالی برای کاربرانی است که به تازگی می‌خواهند امور مالی غیرمتمرکز را تجربه کنند. کیف پول‌های دیفای (Defi) به کاربران کنترل کاملی بر دارایی‌های دیجیتال و کلید خصوصی شان می‌دهد که مسئولیت حفظ آنها بر عهده خودشان است. این نوع والت‌ها همچنین دارای ویژگی‌هایی هستند که در کیف پول‌های معمولی و حضانتی (Custodial) شاهد آنها نیستیم، از جمله مبادله یک به یک رمز ارزها (کریپتو کارنسی ها) با یکدیگر و همین طور طیف گسترده‌ای از ابزارهای کسب درآمد غیرفعال برای کاربران از ارزهای دیجیتالی‌ای که در تملک دارند.

مانند سایر صرافی‌هایی که هم دارای والت‌های حضانتی (Custodial) هستند و هم والت‌های غیر حضانتی (Non-Custodial) باید بین این دو مفهوم تمایز قائل شویم. شما می‌توانید کیف پول دیفای Crypto.com را دانلود کنید و بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری در پلتفرم صرافی Crypto.com برای فعالیت‌های کریپتویی روزانه خود از آن استفاده کنید.

کاربران باید آگاه باشند که محصولات و خدمات مالی غیرمتمرکز (دیفای) خطرات قابل توجهی را به همراه دارند و باید با احتیاط با آنها تعامل داشت.

سایر نکات برجسته:

  •     برخورداری از چندین لایه امنیتی، از جمله احراز هویت بیومتریک، احراز هویت دو مرحله‌ای و فناوری Secure Enclave در دستگاه‌های iOS
  •     امکان ایجاد چندین کیف پول دیجیتال و وارد کردن (import) کیف پول‌های دیگر
  •     امکان اتصال به سایر برنامه‌های غیرمتمرکز از طریق ابزار WalletConnect

 

سایر والت های کریپتو کارنسی که مورد توجه قرار دادیم

 والت ترزور(Trezor)

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که والت کریپتو کارنسی ، اپلیکیشنی است که به عنوان رابط کاربری اصلی کاربران با شبکه های بلاکچین عمل می‌کند.

نقاط قوت

–         امکان انتخاب بین دو حالت والت؛ مدل پایه Trezor One یا مدل Trezor Model T

–         رابط کاربری ساده و خلوت – از جمله صفحه نمایش لمسی برای مدل T

نقاط ضعف

–         گران‌تر بودن از سایر کیف پول‌های سخت افزاری با عملکرد مشابه

–         عدم پشتیبانی از دستگاه‌های iOS

والت ترزور(Trezor) در کنار لجر (Ledger)، یکی از دو برند شناخته شده کیف پول سخت افزاری در دنیای ارزهای دیجیتال است. Trezor که توسط SatoshiLabs توسعه داده شد، اولین والت سخت افزاری بود و هر دو مدل فعلی آن دارای ویژگی‌های امنیتی عالی‌ای هستند و از کریپتو کارنسی‌های متعددی پشتیبانی می‌کنند.

 

چرا والت ترزور(Trezor) موفق نشد در فهرست والت‌های منتخب ما قرار بگیرد؟

والت ترزور(Trezor) در لیست بهترین والت‌های کریپتو قرار نگرفت، زیرا مدل‌های ارائه شده توسط برند لجر (Ledger) از نظر ساخت و تعداد ارزهای پشتیبانی شده از والت ترزور(Trezor) بهتر هستند. اما با این وجود هنوز هم Trezor را برای کسانی که از کیف پول اکسدوس (ٍExodus) به عنوان والت اصلی خود استفاده می‌کنند، به دلیل سازگاری بومی آن با دستگاه‌های Trezor، به شدت توصیه می‌کنیم.

 

اتمیک والت (Atomic Wallet)

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که والت کریپتو کارنسی ، اپلیکیشنی است که به عنوان رابط کاربری اصلی کاربران با شبکه های بلاکچین عمل می‌کند.

نقاط قوت

–         پشتیبانی از بیش از 300 کوین و توکن

–         امکان خرید با کارت اعتباری و تبدیل کریپتو کارنسی‌ها در درون خود والت

نقاط ضعف

–         عدم امکان اتصال به کیف پول‌های سخت افزاری

–         کوین‌های زیادی برای بهره‌گیری از ویژگی مبادله اتمیک (Atomic Swap) موجود نیست

کیف پول اتمیک یک والت ذخیره‌سازی داغ با مزایای فراوان است. کاربران برای استفاده از آن نیازی به باز کردن حساب ندارند، پشتیبانی مشتریان 24 ساعته دارد و از رمز ارزهای زیادی پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های برجسته این والت، ویژگی سواپ اتمیک (Atomic Swap) رمزارزها با یکدیگر بدون دخالت اشخاص ثالث است که به کمک یک صرافی غیرمتمرکز که در این والت قرار داده شده است امکان پذیر می‌شود.

چرا اتمیک والت (Atomic Wallet) موفق نشد در فهرست والت‌های منتخب ما قرار بگیرد؟

علی رغم مزایای فراوانی که دارد، کیف پول اتمیک در فهرست برترین والت‌های کریپتو قرار نگرفت زیرا کیف پول‌های دیگر ویژگی‌های بهتری را به کاربران ارائه می‌دهند.

 

والت ZenGo

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که والت کریپتو کارنسی ، اپلیکیشنی است که به عنوان رابط کاربری اصلی کاربران با شبکه های بلاکچین عمل می‌کند.

نقاط قوت

–         وجود سیستم امنیتی بدون کلید که مانع از شکل‌گیری پاشنه آشیل (single point of failure) می‌شود.

        امکان خرید کریپتوکارنسی‌ها با کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی بانکی، انتقال بانکی و Apple Pay

نقاط ضعف

–         نداشتن کلید خصوصی منشا اعتراضات زیادی از سوی برخی از معامله گران شده است

        همه ویژگی‌ها و امکانات این والت در سراسر جهان در دسترس همه کاربران نیستند

والت ZenGo رویکرد منحصر به فردی نسبت به امنیت کاربران دارد و این ویژگی آن را به کیف پولی بحث برانگیز در میان معامله گران کریپتوکارنسی‌ها تبدیل کرده است. کیف پول ZenGo از طریق بکارگیری ابزارهای امنیتی مختلف، از جمله رمزگذاری بیومتریک، احراز هویت سه عاملی، و رمزنگاری محاسبات چند جانبه، می‌تواند بدون داشتن کلید خصوصی به عنوان یک والت غیرحضانتی (Non-Custodial) عمل کند.

 

چرا والت ZenGo موفق نشد در فهرست والت‌های منتخب ما قرار بگیرد؟

ZenGo دارای بسیاری از ویژگی‌های قابل توجه است، از جمله رابط کاربری ساده، پشتیبانی از dAppها و NFT‌ها و استیک کردن کریپتوکارنسی ها، اما رویکرد غیر متعارف این والت به امنیت باعث شد که در لیست برتر ما قرار نگیرد.

والت کوینومی (Coinomi)

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که والت کریپتو کارنسی ، اپلیکیشنی است که به عنوان رابط کاربری اصلی کاربران با شبکه های بلاکچین عمل می‌کند.

نقاط قوت

–         قدیمی ترین کیف پول چند زنجیره‌ای موجود که هرگز هک نشده است

–         مبادله داخلی و تعداد زیادی دارایی پشتیبانی شده

نقاط ضعف

–         عدم پشتیبانی ازاحراز هویت دو مرحله‌ای (2FA)

–         به دلیل بسته بودن منبع کدهای این برنامه فاقد شفافیت است.

کوینومی (Coinomi) از ابتدا به عنوان یک کیف پول چند زنجیره‌ای طراحی شده است، به این معنی که این والت کریپتوکارنسی در چندین بلاکچین دارای آدرس است و به کاربران امکان می‌دهد تراکنش‌ها را روی همه آنها ارسال و دریافت کنند. والت کوینومی ویژگی‌های امنیتی قوی‌ای هم دارد و بیش از 1700 دارایی دیجیتال را می‌توان در آن مبادله کرد. والت کوینومی را به 25 زبان مختلف می‌توان مشاهده کرد.

 

چرا کوینومی موفق نشد در فهرست والت‌های منتخب ما قرار بگیرد؟

کوینومی در هیچ یک از دسته بندی‌هایی که در ارزیابی والت‌های کریپتوکارنسی در نظر گرفتیم برتری نداشت. با این حال، ما می‌توانیم این کیف پول را به کسانی که به طور خاص به دنبال کیف پول چند زنجیره‌ای هستند توصیه کنیم.

والت میسلیوم (Mycelium)

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که والت کریپتو کارنسی ، اپلیکیشنی است که به عنوان رابط کاربری اصلی کاربران با شبکه های بلاکچین عمل می‌کند.

نقاط قوت

–         امکان داشتن چندین نوع حساب

–         تأیید پرداخت ساده (SPV)

نقاط ضعف

–         فقط از توکن‌های بیت کوین، اتر و ERC-20 پشتیبانی می‌کند

–         ممکن است برای مبتدیان گیج کننده باشد

والت میسلیوم (Mycelium) یک کیف پول کریپتویی است که به خوبی جا افتاده است و سابقه ی عملکردی خوبی داشته و تمرکز زیادی روی بیتکوین دارد. از سال 2008 که به بازار معرفی شد، یک والت نرم‌افزاری مخصوص موبایل بوده و همچنان هم یکی از بهترین گزینه‌ها برای آن دسته از کاربران اندروید و iOS است که محدودیت در تعداد کریپتوکارنسی‌هایی که این والت پشتیبانی می‌کند برایشان اهمیتی ندارد. والت میسلیوم (Mycelium) از امنیت بالایی هم برخوردار است.

چرا والت میسلیوم (Mycelium) موفق نشد در فهرست والت‌های منتخب ما قرار بگیرد؟ به نظر می‌رسد که میسلیوم (Mycelium) نتوانسته هیچ جایگاه خاصی را در زمینه والت‌های کریپتوکارنسی به خود اختصاص دهد و رابط کاربری نامناسب آن باعث شده تا از فهرست ما بعنوان بهترین والت موبایلی دور بماند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.