واکنش منفی کاربران به ویژگی Eye Contact انویدیا

انویدیا اخیراً نسخه بتای یک ویژگی ویدیویی نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Eye Contact را منتشر کرده است

انویدیا اخیراً نسخه بتای یک ویژگی ویدیویی نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Eye Contact را منتشر کرده است که به طور خودکار با تخمین و تراز کردن نگاه، تماس چشمی سوژه را در هنگام حضور در مقابل دوربین حفظ می‌کند.

به گزارش تکناک، انویدیا ویژگی Eye Contact  را به همراه نسخه 1.4 برنامه Broadcast خود عرضه می‌کند و این شرکت به دنبال بازخورد در مورد چگونگی بهبود آن است. این فناوری از برخی جهات، ممکن است خیلی خوب باشد، زیرا هرگز ارتباط چشمی سوژه با دوربین را قطع نمی کند، که البته گاهی غیرطبیعی و وحشتناک به نظر می رسد.

Eye Contact انویدیا برای دستیابی به اثر خود، چشمان سوژه را در جریان پخش ویدئو با چشم های شبیه سازی و کنترل شونده توسط نرم افزار جایگزین می کند که همیشه مستقیماً به دوربین خیره می شوند. چشم های شبیه سازی شده سعی می کنند رنگ چشم طبیعی سوژه را حفظ کنند و حتی وقتی سوژه پلک میزند آنها هم پلک می زنند.

تاکنون واکنش‌ها به ویژگی جدید Eye Contact انویدیا در شبکه‌های اجتماعی تا حد زیادی منفی بوده است. دی-پد در توییتر نوشت: من هم همیشه دوست داشتم استریمرها در هنگام خواندن متنی که به وضوح در وب‌کم‌هایشان نمایش داده نمی‌شود، سطح وحشتناکی از تماس چشمی ناگسستنی را حفظ کنند.

یک مجری سابق اخبار تلویزیون به نام اسکات بیکر نیز با تحلیل خود درباره Eye Contact انویدیا می گوید: به عنوان یک مجری اخبار تلویزیونی برای چندین دهه این رویکرد کاملاً درستی نیست. برای مؤثرتر کردن ارتباط شما باید اغلب به طور طبیعی تماس چشمی با دوربین (درست مانند زندگی واقعی) را قطع کنید.. قدرت تماس چشمی در ارتباطات انسانی عمیقاً مورد بررسی قرار گرفته است. قفل کردن تماس چشمی  با کسی برای بیش از 7 تا 10 ثانیه چه بر روی یک میز شام، جلوی یک گروه یا از طریق دوربین به طور شهودی ترسناک یا ناراحت کننده تلقی می شود.

این اولین بار نیست که یک شرکت از چشم های شبیه سازی شده برای حفظ تماس چشمی در تماس های ویدیویی یا پخش زنده ویدیویی استفاده می کند. در سال 2019، اپل ویژگی «Eye Contact» خود را در FaceTime معرفی کرد که مانند نسخه انویدیا با استقبال عمومی منفی مواجه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.