این ورزشگاه جام جهانی قطر کاملا جداشدنی است

قطر از یک ورزشگاه کاملا جداشدنی رونمایی کرد که می توان آن را دمونتاژ کرد ، به جایی دیگر حمل کرد و دوباره سر هم کرد.

قطر از یک ورزشگاه کاملا جداشدنی رونمایی کرد که می توان آن را دمونتاژ کرد ، به جایی دیگر حمل کرد و دوباره سر هم کرد.

به گزارش تکناک، ورزشگاه 974، یک ورزشگاه 40هزار نفری است که توسط معماران اسپانیایی احداث شده و از کانتینرهای حمل و نقل و فولاد مدولار ساخته شده است. ساخت این استادیوم در در دوحه تکمیل شده است.محل احداث این استادیوم که قبلاً به نام استادیوم راس ابو عبود شناخته می شد، اولین استادیوم کاملاً جداشدنی در تاریخ جام جهانی خواهد بود.

استادیوم 974 در قطر ساخته شد و نام آن برگرفته از کد پیش شماره این کشور و تعداد کانتینرهای است که در ساخت آن استفاده شده است. قطر از استادیوم 974 به عنوان نمونه ای پیشگام از پایداری در رویدادهای بزرگ استقبال کرده است.

شایعه شده است که استادیوم جدید عمدتاً از مواد بازیافتی یا قابل بازیافت ساخته شده است و پس از پایان جام جهانی 2022 در دسامبر، زمانی که دیگر نیازی به استادیوم نخواهد بود، برداشته و به مکانی دیگر منتقل خواهد شد

از روز افتتاحیه جام جهانی در  21 نوامبر تا فینال در 18 دسامبر 2022، 64 مسابقه با حضور 32 تیم ملی در 8 استادیوم از جمله استادیوم 974 برگزار می شود.

به گفته بودور المیر، رئیس بخش پایداری کمیته سازماندهی محلی جام جهانی  در قطریکی از  اهداف این کشور ایجاد تعادل بین توسعه و محیط زیست است.

المیر در کنفرانس مجازی اخیر در مورد “رویدادهای ورزشی احیا کننده” گفت: قطر کشوری کوچک و به سرعت در حال توسعه است و میزبانی جام جهانی برنامه های توسعه ملی ما را تسریع کرده است.

او گفت: چشم انداز ما برای کشورمان هماهنگی بین رشد اقتصادی، توسعه اجتماعی و حفاظت از محیط زیست است. بخش زیست محیطی استراتژی پایداری جام جهانی 2022 قطر کاملاً با اهداف ملی ما همسو است.

کمیته عالی قطر اعلام کرده است که جام جهانی 2022 در نهایت یک رویداد انتشار کربن صفر خواهد بود که مطابق با برنامه های سازمان دهنده رویدادهای بین المللی فیفا است.

خط مشی پایداری قطر بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، استادیوم های با انرژی کارآمد، حمل و نقل مقرون به صرفه و تکنیک های مدیریت زباله سازگار با محیط زیست تاکید دارد. علاوه بر این، در این سند پایداری قطر  آمده است که “باقیمانده انتشار گازهای گلخانه ای غیرقابل اجتناب جبران خواهد شد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.