ورود هوش مصنوعی به نسخه جدید ویندوز 11

هفته گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که بروزرسانی بزرگ بعدی ویژگی‌های ویندوز 11 در تاریخ ۲۶ سپتامبر عرضه خواهد شد.

به گزارش تکناک، همانطور که پیش‌بینی شده بود، این ویژگی‌های جدید به صورت مرحله‌ای در حال عرضه هستند، با شروع از افرادی که گزینه “Get access to early features” را در بخش به‌روزرسانی ویندوز فعال کرده‌اند.

اگر این تغییر را فعال کنید، مایکروسافت شروع به ارسال یک بروزرسانی پیش‌نمایش اختیاری به شما می‌کند که شامل بسیاری از ویژگی‌ها و بهبودهای جدید است که مایکروسافت در طول چند ماه گذشته آنها را تست کرده است.

بسیاری از ویژگی‌های جدید بر پایه هوش مصنوعی هستند، از جمله Copilot جدید مایکروسافت و به‌روزرسانی‌هایی که قابلیت‌های هوش مصنوعی را در برنامه‌های ارائه شده افزایش می‌دهند.

اگر می‌خواهید به صورت دقیق و کامل به همه ویژگی‌های جدیدی که در پاییز ارائه می‌شود بپردازید، نیز بررسی ما راجع به بروزرسانی پاییز 2023 ویندوز 11 موجود است. در غیر این صورت، در زیر به صورت خلاصه به برخی از ویژگی‌های جدید و مهمی که در این نسخه عرضه می‌شوند، اشاره می‌کنیم:

  • Copilot مایکروسافت
  • به‌روزرسانی رابط کاربری File Explorer
  • پیشنهادهای هوش مصنوعی در منوی شروع / File Explorer
  • ویژگی‌های هوش مصنوعی در برنامه Paint
  • تشخیص متن هوشمند در ابزار Snipping
  • یادآوری آخرین وضعیت ذخیره شده Notepad
  • تنظیمات جدید صفحه اصلی
  • نورپردازی پویا
  • عکس ها با تاری پس زمینه و جستجوی بهتر به روز می شوند
  • پشتیبان‌گیری ویندوز
  • بهبود دسترسی‌پذیری
  • یکپارچگی با Cloud PC
  • و بسیاری موارد دیگر.

این بروزرسانی پر از ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید است، مانند Copilot برای ویندوز که در ماه می معرفی شد. Copilot برای ویندوز جایگزین کورتانا است و توسط Bing Chat پشتیبانی می‌شود و از فناوری GPT-4 استفاده می‌کند که امکان ایجاد و پاسخ به پرسش‌های پیچیده بر اساس معیارهای کاربر را فراهم می‌کند. در طول زمان، Copilot به دلیل پلاگین‌های شخص ثالث، قابلیت‌های بیشتری خواهد داشت.

این نسخه دارای بسیاری از بهبودهای مربوط به کیفیت زندگی کاربران است، از جمله به‌روزرسانی نوار وظیفه به‌روزرسانی‌شده که می‌تواند برچسب‌های برنامه‌های در حال اجرا را از حالت گروه‌بندی خارج کرده و نشان دهد، میکسر صدا جدید، طراحی به‌روزرسانی شده  File Explorer و بسیاری از ویژگی‌های دیگر.

یکی از نکات مهم بروزرسانی، وجود ویژگی پشتیبان‌گیری جدید ویندوز است که با استفاده از cloud، فرآیند پشتیبان‌گیری و بازیابی را برای کاربران آسان می‌کند. این ویژگی برنامه‌ها، تنظیمات، رمزها و موارد دیگر را در OneDrive شما ذخیره می‌کند و هنگام راه‌اندازی یک کامپیوتر جدید با ویندوز 11، شما به بازیابی پشتیبان خود هدایت خواهید شد.

اکنون، مایکروسافت می‌گوید این ویژگی‌ها به صورت مرحله‌ای عرضه می‌شوند، به این معنی که حتی اگر بروزرسانی پیش‌نمایش اختیاری را دانلود کنید، ممکن است به طور فوری همه ویژگی‌های جدید را مشاهده نکنید. این شرکت انتظار دارد تا تاریخ ۱۴ نوامبر، بیشتر کاربران به تمامی ویژگی‌های جدید دسترسی داشته باشند، اما در حالت ایده آل، شما آنها را قبل از آن تاریخ خواهید دید.

این بروزرسانی ویژگی جدید نیست که مایکروسافت در ابتدا به عنوان نسخه 23H2  آن را تست کرد. به جای آن، مایکروسافت همه این ویژگی‌های جدید را قبل از نسخه 23H2 عرضه می‌کند، که به این معنی است که 23H2 همچنان در راه است اما دیرتر. به دلیل اینکه همه ویژگی‌های جدید در حال عرضه هستند، 23H2 به عنوان یک سیکل پشتیبانی و بروزرسانی تجمعی برای تمام بروزرسانی‌های ویژگی قبلی که در سال گذشته ارائه شده بودند، عمل خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.