وقوع پدیده نادر ادغام سیاهچاله تا 3 سال آینده

یک پدیده نادر در نجوم به نام " ادغام سیاهچاله " در 3 سال آینده رخ خواهد داد. در این اتفاق نادر 2 سیاهچاله عظیم با هم برخورد می کنند و ادغام می شوند و یک سیاهچاله را تشکیل می دهند.

یک پدیده نادر در نجوم به نام ” ادغام سیاهچاله ” در 3 سال آینده رخ خواهد داد. در این اتفاق نادر 2 سیاهچاله عظیم با هم برخورد می کنند و ادغام می شوند و یک سیاهچاله را تشکیل می دهند.

به گزارش تکناک، این رویداد به دانشمندان اجازه می دهد تا خواص و رفتار سیاهچاله ها را با جزئیات بیشتری مطالعه کنند، زیرا نقطه همگرایی این سیاهچاله ها برای تلسکوپ ها قابل مشاهده خواهد بود.

این یک رویداد مهم و هیجان انگیز در نظر گرفته می شود و احتمالاً علاقه زیادی را در بین دانشمندان و کسانی که عاشق نجوم هستند هستند ایجاد می کند.

ممکن است چیزی را ببینیم که هیچ انسانی تا به حال ندیده است. دانشمندان مشتاقانه منتظر این لحظه تاریخی هستند، زیرا این اولین بار است که امواج گرانشی ساطع شده از چنین رویدادی بر روی زمین ثبت می شود. یک مطالعه اخیر می گوید که این اولین ادغام سیاهچاله باینری  پرجرم قابل مشاهده در تاریخ بشر خواهد بود. این برخورد به یک کشف بزرگ در نجوم تبدیل خواهد شد.

 

دانشمندان رفتار عجیبی را از یک کهکشان در حدود یک میلیارد سال نوری مشاهده کرده‌اند که نشان می‌دهد 2 سیاه‌چاله بسیار پرجرم در مرکز آن ادغام می‌شوند. محققان پیش‌بینی کردند که اگر سیگنال‌هایی که از کهکشان SDSS J1430+2303 می‌آیند، نشانه‌های دقیقی از برخورد 2 سیاه‌چاله کلان پرجرم باشند،  این ادغام در 3 سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

سیاهچاله‌ها به دلیل نیروی جاذبه شدیدشان شناخته می‌شوند که از فرار نور نیز جلوگیری می‌کند و مشاهده آنها را به چالش می‌کشد. با این حال، مشاهدات جدید نشان می دهد که دانشمندان ممکن است برای اولین بار نور حاصل از برخورد احتمالی بین 2 سیاهچاله را شناسایی کرده باشند.

در حال حاضر مشخص نیست که چگونه سیاهچاله های کلان جرم تا این اندازه بزرگ می شوند، اما اعتقاد بر این است که آنها ممکن است از طریق ادغام دو سیاهچاله کوچکتر، معروف به سیاهچاله های دوتایی، تشکیل شوند. به همین دلیل است که رصد اخیر از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا می تواند به روشن کردن چگونگی شکل گیری و تکامل سیاهچاله های کلان پرجرم کمک کند. این یافته همچنین برای درک ماهیت این اجسام مرموز و بلعنده در کیهان ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.