ولوو به تولید خودروهای دیزلی پایان می دهد

شرکت ولوو روز سه شنبه اعلام کرد آخرین خودروی دیزلی این شرکت تا اوایل سال 2024 از خط تولید خارج خواهد شد.

به گزارش تکناک، این بیانیه چندین سال است که مرتب تکرار می شود. در سال 2017، این خودروساز متعلق به جیلی اعلام کرد که تولید خودروهای دیزلی را به زودی به پایان خواهد رساند.

چند سال بعد، ولوو با هدف بلندپروازانه‌تر آمد و متعهد شد تا سال 2030 به طور انحصاری خودروهای برقی بفروشد.

ولوو در بیانیه خود در روز سه شنبه گفت: چهار سال پیش، موتور دیزل برای ما در اروپا بسیار سود آور بود. خیلی چیزها از آن زمان تغییر کرده است. خودروهای هیبریدی و تمام الکتریکی بیش از نیمی از کل فروش خودروهای اروپایی در ژوئیه 2023 را تشکیل می‌دهند، در حالی که خودروهای دیزلی تنها 14 درصد از فروش را در مدت مشابه تشکیل می‌دهند.

اگرچه ولوو همچنان خودروهای بنزینی تولید می‌کند، این شرکت قول داد که دیگر حتی یک کرون از بودجه تحقیق و توسعه خود را برای توسعه موتورهای احتراق داخلی جدید خرج نمی‌کند.

تمرکز اولیه تسلا بر خودروهای الکتریکی و رسوایی آلایندگی فولکس‌واگن در سال 2015 به نام دیزل‌گیت، دو عامل کلیدی بود که ولوو و سایر خودروسازان را به این نتیجه رساند.

هاکان ساموئلسون، مدیرعامل سابق ولوو در سال 2017 گفت: ما باید بپذیریم که تسلا موفق شده چنین خودرویی را ارائه کند که مردم برای آن صف کشیده اند. در این منطقه نیز باید فضایی با کیفیت بالا و طراحی جذاب برای ما وجود داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.