ولوو خودروی الکتریکی جوان پسند تولید می کند

جدیدترین محصول تولیدی ولوو، یک خودروی الکتریکی کوچک با نام EX30 است که بازار جوانان را هدف قرار داده است، اما در عین حال رقبای زیادی خواهد داشت.

به گزارش تکناک، خودروی الکتریکی جدید و نسل بعدی ولوو، خودروی سه ردیفه لوکس EX90 SUV است که هنوز عرضه نشده اما شرکت سوئدی در حال حاضر درباره محصول بعد از آن صحبت می‌کند.

ولوو EX30 یک اس یو وی کوچک خواهد بود که در تاریخ ۷ ژوئن به صورت جهانی معرفی خواهد شد. همچنین رزرو برای بازار آمریکایی‌ نیز در همان تاریخ باز خواهد شد.

نام EX30 چند هفته‌ای است که بر سر زبان‌ها افتاده است، اما اطلاع از اینکه این خودرو الکتریکی به زودی معرفی خواهد شد، مطمئناً طرفداران طراحی سوئدی و تعهد شرکت به بهره‌گیری از فناوری برای افزایش ایمنی خودرو را هیجان زده خواهد کرد.

ولوو به طرز جالبی همه کار در مورد اندازه این خودرو انجام می دهد

شرکت در اطلاعیه خود می‌گوید: کوچک فکر کردن یکی از بزرگترین ایده‌های ماست و در واقع، این خودرو احتمالاً زیر سری 40 خودروهای الکتریکی ولوو، از جمله C40 Recharge و XC40 Recharge قرار خواهد گرفت.

اما همچنان شکل اس یو وی خود را حفظ خواهد کرد، به این معنی که احتمالاً بالاتر از C40 Recharge قرار خواهد گرفت. ولوو با این خودرو الکتریکی، به دنبال جذب خریداران جوان‌تر است، افرادی که هنوز به مناطق حومه شهری نرفته‌اند تا خانواده خود را تشکیل دهند. انتظار چیزی با روحیه ورزشی و تأکید بر جستجوی ماجراجویی اما به اندازه کافی جمع و جور که بتوان در خیابان شهر پارک کنید.

در سال گذشته، مدیرعامل ولوو همین امر را در زمانی که شرکت برای اولین بار خودروهای برقی آینده خود را به نمایش گذاشت، بیان کرده بود. یک اس یو وی کوچکتر برای رانندگی راحت تر در شهر ، شاید برای خریداران تازه‌کار مناسب باشد، جیم رووان توضیح می‌دهد: نسل Z ( افراد 18-19 ساله ) بازار هدف بعدی ما است. ما در حال حاضر با نسل Z صحبت نمی‌کنیم، برند ولوو هرگز با این قشر جوان سخن نگفته است. قطعاً ما در این مسیر حرکت می‌کنیم.

با این حال، احتمالاً خودروی EX30 هنگام عرضه، با رقبای زیادی مواجه خواهد بود. علاوه بر اس یو وی‌های الکتریکی کوچک دو ردیفه که در حال حاضر در بازار مسلط هستند، از جمله مدل‌های Tesla Model Y، Ford Mustang Mach-E، Hyundai Ioniq 5 و Kia EV6، تعداد زیادی مدل جدید در حال عرضه شدن هستند که ولوو باید با آن‌ها رقابت کند، از جمله Chevrolet Equinox و Blazer EV، Polestar 3 و Honda Prologue.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.