ویرایشگر جادویی گوگل به Google Photos آمد

گوگل با عرضه گوشی‌های هوشمند پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو، هوش مصنوعی تولیدی خود را به اپلیکیشن محبوب Google Photos می‌آورد.

به گزارش تکناک، این ویژگی که اولین بار در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O در ماه می اعلام شد، امکان ویرایش‌های پیچیده‌تری مانند پر کردن فضاهای خالی در یک عکس، تغییر مکان موضوع و ویرایش‌های دیگر در قسمت جلویی یا پس‌زمینه عکس را فراهم می‌کند.

گوگل در کنفرانس I/O، نشان داد که چگونه Magic Editor می تواند به راحتی وظایف ویرایشی مختلف را ترکیب کند. به عنوان مثال، تصویری از شخصی که در مقابل آبشار ایستاده بود، برداشته شد، افراد اضافی را از پس‌زمینه عکس حذف کرد و یک بند کیف را از روی شانه سوژه برداشت تا عکسی تمیزتر داشته باشد. سپس از هوش مصنوعی برای “برش” سوژه عکس و تغییر موقعیت بهتر آنها در تصویر استفاده کرد.

پیش از این، کاربران Google Photos مجبور بودند از ابزارهای دیگری مانند پاک کن جادویی گوگل یا ابزارهای حرفه ای مانند فتوشاپ استفاده کنند تا جلوه مشابهی داشته باشند و این فرآیند شامل ویرایش های دستی بیشتری می شود.

در یک نمونه دیگر، گوگل نشان داده بود که چگونه می‌توانید موقعیت سوژه را در تصویر جابجا کنید و هوش مصنوعی به طور “جادویی” بخش دیگری از عکس را پر می کند در حالی که شما اشیاء را که در تصویر اصلی از مرکز خارج شده بودند، تغییر می‌دهید. در این نمونه، جادوی گوگل به شما اجازه می‌دهد پسری که روی یک نیمکت نشسته و بالون‌ها را در دست دارد را به مرکز تصویر نزدیک‌تر کنید و هوش مصنوعی بقیه قسمت‌های نیمکت و صحنه شهر در پشت او را، حتی آسمان را با ابرهای سفید و نرم پر می کند تا یک عکس بهتر بسازد.

Google Photos در زیر پوشش، از هوش مصنوعی مولد برای انجام این ویرایش‌های پیچیده‌تر، مانند تغییر اندازه یا تغییر موقعیت سوژه استفاده می‌کند. برای استفاده از این ویژگی، کاربران فقط کافیست روی شی ای که قصد ویرایش آن را دارند، ضربه بزنند و سپس آن را بکشند تا مکان آن را تغییر دهند یا با استفاده از حرکت دستانشان اندازه آن را تغییر دهند. همچنین پیشنهادهای متناسب با محتوا اجازه می‌دهد تا نورپردازی و پس‌زمینه عکس را تغییر دهید. علاوه بر این، گوگل می‌گوید که ویرایشگر جادویی گزینه‌های خروجی چندگانه را ارائه خواهد کرد تا شما بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

همانطور که در نمونه‌ها نشان داده شد، این ویژگی بسیار تحسین‌برانگیز است، اما به زودی به دست مصرف‌کنندگان برای آزمایش‌های واقعی تحویل داده خواهد شد.

ممکن است تصاویری طبیعی و با کیفیتی که تاکنون دیده‌ایم، به وجود نیاید و گوگل به اندازه‌ای این را پذیرفته است. با اشاره به اینکه ویرایشگر جادویی تجربه‌ای از برنامه آزمایشگاه‌ی است که در مراحل ابتدایی قرار دارد و در برخی مواقع نتیجه دقیقاً همان چیزی نخواهد بود که تصور کرده‌اید اما گوگل امیدوار است که در طول زمان، با پیشرفت تکنولوژی و بازخورد کاربران، نتایج بهتری بدست آورد.

مقیاس آزمایشات آن ممکن است قابل توجه باشد، زیرا کاربران Google Photos هر ماه حدود 1.7 میلیارد عکس را ویرایش می‌کنند. حتی اگر فقط یک زیرمجموعه از این عکس‌ها بر روی دستگاه‌های پیکسل جدیدتر باشد، احتمالاً حجم زیادی از داده‌ها و ویرایش‌ها برای یادگیری وجود خواهد داشت.

ویرایشگر جادویی یکی از چندین ویژگی ویرایش عکس قدرتمند با استفاده از هوش مصنوعی برای دستگاه‌های Pixel 8 و 8 Pro بود. دیگر ویژگی‌ها شامل Best Take بود که یک سری عکس را می‌گیرد و آن‌ها را ترکیب کرده و یک تصویر ترکیبی ایجاد می‌کند که بهترین لحظه را به نمایش می‌گذارد؛ ویژگی Zoom Enhance که با استفاده از هوش مصنوعی تولیدی به نظر می‌رسد ویژگی‌های علمی-تخیلی ای دارد؛ و اصلاحات دیگر در ویژگی Magic Eraser قبلی که اکنون می‌تواند موانع بزرگتری را از عکس‌ها حذف کند. گوگل گفت که Best Take، Magic Editor و Audio Magic Eraser که صداهای زمینه را حذف می‌کند، از تاریخ 12 اکتبر بر روی دستگاه‌های پیکسل 8 در دسترس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.