ویرایشگر جدید پایتون برای اکسل منتشر شد

کاربرانی که از پایتون در اکسل استفاده می‌کنند، اکنون می‌توانند از یک ویرایشگر جدید پایتون که برای اسکریپت‌های کد‌های بلند طراحی شده همراه با ویژگی‌های پیشرفته دیگر استفاده کنند.

به گزارش تکناک،کمتر از یک ماه پیش، مایکروسافت بالاخره پشتیبانی از پایتون در اکسل را اعلام کرد، که به مشتریان امکان استفاده از این زبان برنامه‌نویسی قدرتمند در کنار فرمول‌های معمولی اکسل برای تجزیه و تحلیل و دستکاری داده‌ها را می‌دهد.

این اقدام با استقبال فراوانی همراه بود و به منظور بهره‌برداری از این هیجان مردم، مایکروسافت ویرایشگر پایتونی را برای برنامه آفیس خود منتشر کرده است.

ویرایشگر جدید پایتون که به درستی نامگذاری شده است از Excel Labs به ارمغان آمده است که یک ابتکار از گاراژ مایکروسافت است که از تعداد انگشت شماری از اعضای تیم اکسل تشکیل شده است. برای کسانی که آگاهی کافی ندارند، Microsoft Garage یک برنامه است که تحت آن کارمندان از سراسر شرکت تشویق می‌شوند تا نرم‌افزارهای جدید و آزمایشی را توسعه دهند که در نهایت می‌توانند به محصولات تخصصی کامل تبدیل شوند یا در راهکارهای موجود یکپارچه شوند.

ویرایشگر جدید پایتون در اکسل تجربه‌ای مانند محیط توسعه یکپارچه (IDE) را ارائه می‌دهد که بسیار شبیه به محیط توسعه Visual Studio Code است. در واقع، این ویرایشگر برخی از اجزای مشترک با محیط توسعه مذکور را همراه با ویژگی‌هایی مانند برجسته‌کردن syntax، IntelliSense، تکمیل خودکار کد و قالب‌بندی صحیح به اشتراک می‌گذارد.

یکی دیگر از مزایای ویرایشگر پایتون، قابلیت اشکال‌زدایی کد شما با نمایش نتایج در هر مرحله اجرا است. همچنین، این ویرایشگر برای اسکریپت‌های بلند به صورت ویژه طراحی شده است و یک محیطی را ارائه می‌دهد که برای نوع سنتی‌تر شیوه‌های برنامه‌نویسی بهینه شده است. این مزیت به جایی می‌رسد که شما می‌توانید تغییراتی را در کد پایتون خود در تکرارهای مختلف اعمال کنید و آنها را بر روی داده‌ها اعمال نکنید مگر اینکه آنها را تایید کنید. این باعث کاهش احتمال خراب شدن داده‌ها در حین برنامه‌نویسی می‌شود.

در حال حاضر، ویرایشگر پایتون به عنوان یک افزونه Excel Labs از طریق فروشگاه افزونه‌ها در دسترس است. هر کسی که پایتون در اکسل را در برنامه خود فعال کرده باشد، می‌تواند به آن دسترسی پیدا کند. این ابزار هنوز به صورت پیش‌فرض در مایکروسافت اکسل وجود ندارد، اما احتمالاً اگر به اندازه کافی در بین جامعه توجه و محبوبیت کسب کند، این امکان وجود دارد که در آینده به عنوان یک ویژگی داخلی معرفی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.