ویرجین گلکتیک 17 شهریور به مدار زمین می رود

شرکت ویرجین گلکتیک در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که سفر بعدی گردشگری فضایی تجاری در 8 سپتامبر (17 شهریور) برگزار خواهد شد.

به گزارش تکناک، این پرواز فضایی که گلکتیک 03 نام دارد، هشتمین ماموریت فضایی این شرکت به طور کلی و سومین پرواز فضایی تجاری آن خواهد بود. گلکتیک 03 سه مشتری پولدار را از پایگاه فضایی آمریکا در نیومکزیکو به پرواز زیر مداری می برد.

این یکی دیگر از گام‌های مهم در جاه‌طلبی سر ریچارد برانسون بنیانگذار گروه ویرجین دسترسی بیشتر به پروازهای فضایی است. در آینده پیش‌بینی می شود تنها ثروتمندترین افراد جهان قادر به تهیه بلیط خواهند بود.

اگرچه ویرجین گلکتیک از مسافرانی را که در گلکتیک 03 حضور دارند نامی نبرده است، اما احتمالاً مدت زیادی منتظر این سفر بوده‌اند.

جان گودوین، یکی از مسافران پرواز قبلی ویرجین گلکتیک( گلکتیک 02) ، بیش از یک دهه منتظر بود تا با او تماس بگیرند.

اولین پرواز فضایی تجاری ویرجین گلکتیک کاربردی دو گانه داشت هم به عنوان یک ماموریت آموزشی برای نیروی هوایی ایتالیا و هم به عنوان سفر تفریحی برای دو مسافری که بلیت های خود را به عنوان بخشی از قرعه کشی جایزه دریافت کرده بودند.

این بدان معناست که گودوین اولین مسافر پرواز فضایی ویرجین گلکتیک بود و گلکتیک 03 احتمالاً اولین پرواز کامل مسافرین پولی برای شرکت گردشگری فضایی خواهد بود.

ویرجین گلکتیک در بیانیه خود که دیروز، 28 آگوست منتشر شد، نوشت: سه خدمه گلکتیک 03 اولین مشتریانی هستند که دید آینده نگر و خرید زودهنگام بلیط آنها به تحقق رویای پروازهای فضایی تجاری منظم کمک کرد.

در ادامه بیانیه آمده است: خدمه گلکتیک 03  بلیط های خود را در اوایل سال 2005 خریداری کردند و از آن زمان به بعد، بخشی فعال از جامعه پر جنب و جوش فضانوردان آینده این شرکت بوده اند.

اگرچه نام این مسافران هنوز مشخص نشده است، اما ویرجین گالاکتیک اعلام کرد که با کالین بنت، یکی از مربیان فضانوردی این شرکت، پرواز خواهند کرد.

در همین حال، هواپیمای فضایی VSS Unity توسط نیکولا پیسیله و مایکل ماسوچی هدایت خواهد شد.

اکتشافات زیر مداری ویرجین گلکتیک و بلو ارجین

قبل از پرواز فضایی گلکتیک 01، ویرجین گلکتیک گفت: این شرکت پس از ماه آگوست، پروازهای فضایی تجاری خود را هر ماه ادامه خواهد داد.

تاریخ پرتاب هدف 8 سپتامبر مطابق با این برنامه است، زیرا گلکتیک 02 در 10 آگوست به فضای زیر مداری پرواز کرد.

پروازهای ویرجین گالاکتیک به مسافران این امکان را می‌دهد تا قبل از فرود VSS Unity و بازگشت به زمین، چند دقیقه بی‌وزنی را تجربه کنند.

VSS Unity توسط یک هواپیمای حامل به نام VMS EVE به ارتفاع بالا برده می شود که هواپیمای فضایی را در ارتفاع تقریباً 50000 فوتی (15000 متری) رها می کند. VSS Unity سپس موتور موشک خود را روشن می کند و خلبانان و مسافران خود را به لبه فضا می برد.

کل تجربه تقریباً یک ساعت طول می کشد، از جمله بلند شدن از باند، رهاسازی و پرواز VSS Unity و فرود.

ویرجین گالاکتیک در حال حاضر بلیط های خود را تا 450،000 دلار می فروشد. رقیب اصلی آن، بلو ارجین (Blue Origin) جف بزوس است که گردشگران را با استفاده از موشکی به نام نیو شپرد به فضای زیر مداری می فرستد. موشک کلاس زیرمداری نیو شپرد به دنبال یک ایراد در طی یک ماموریت علمی بدون خدمه در سال گذشته زمینگیر شد.

با این حال، باب اسمیت، مدیرعامل بلو ارجین اخیراً گفت که این شرکت تنها چند هفته تا پرتاب نیو شپرد به لبه فضا فاصله دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.