چند روش برای جلوگیری از تخلیه سریع باتری موبایل

تصور کنید  که خارج از خانه هستید یا نیاز به انجام کاری با گوشی خود دارید، و متوجه می شوید باتری گوشی شما خالی شده است .قطعا این اتفاق برای شما بسیار آزار دهنده خواهد بود.

به گزارش تکناک، علت تخلیه سریع باتری موبایل چیست؟ این سوالی است که برای خیلی از ما پیش می آید بنابراین شناسایی علل اصلی ضعف باتری گوشی باید اولویت اصلی شما باشد.

چندین دلیل وجود دارد که ممکن است باعث تخلیه سریع باتری گوشی شما شود. در میان همه، شما باید روشنایی صفحه نمایش، تمامی برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه، اتصالات بی‌سیم، برنامه‌های ردیابی مکان و وضعیت باتری را بررسی کنید.

اگر دنبال مشاوره جامعی در مورد افزایش عمر باتری تلفن همراه و جلوگیری از تخلیه سریع باتری هستید تا انتهای مطلب با ما باشید.

کم کردن روشنایی صفحه نمایش

روشنایی بالای نمایشگر دلیل واضحی است که باطری گوشی شما ممکن است سریع خالی شود. در حالی که ممکن است برای شما آسان باشد که متن روی صفحه را با روشنایی کاملاً بالا ببینید، روشنایی بالا بار سنگینی بر باطری گوشی شما می‌اندازد.

خبر خوب این است که رفع این مشکل چیز پیچیده‌ای نیست. تنها نیاز دارید به تنظیمات روشنایی صفحه نمایش گوشی خود بروید و از آنجا میزان روشنایی را کاهش دهید. با این حال، تنها به این دلیل که می‌خواهید باتری گوشی خود را از خالی شدن جلوگیری کنید، میزان روشنایی را کاملاً پایین نبرید، چرا که این کار هم ممکن است باعث مشکلات دیگری شود.

صفحه نمایش کم نور فقط زمانی بهتر است که در محیطی تاریک و بدون نور محیط باشید. در صورتی که بینایی شما کم شده باشد، مشاهده واضح متن و تصاویر بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین، آیا این بدان معناست که همیشه باید روشنایی گوشی را به صورت دستی تغییر دهید تا باتری سریع تخلیه نشود؟نه ،فقط کافیست تنظیمات روشنایی خودکار را روشن نگه دارید. این ویژگی شدت نور اطراف شما را از طریق حسگر مجاورت بررسی می کند و به طور خودکار روشنایی گوشی را تنظیم می کند.

فعال کردن حالت Dark Mode برای گوشی هایی با صفحه نمایش OLED

بیشتر تلفن‌های همراه امروزه از صفحه‌نمایش OLED بهره‌مند هستند. این صفحات نه تنها باعث می‌شوند تصاویر به شکلی زنده تر و رنگ‌بندی زیبا نمایش داده شوند، بلکه یک مزیت بزرگ نیز در مقابل صفحات IPS و دیگر انواع صفحه‌نمایش دارند. این مزیت در آن است که پیکسل‌های این پانل‌ها در هنگام نمایش یک تصویر سیاه واقعی، روشن نمی‌شوند.

به همین دلیل، رنگ‌های سیاه در صفحات OLED بسیار تاریک به نظر می‌رسند. پس، این مسأله چه ارتباطی به مصرف باتری گوشی تلفن همراه دارد؟ اگر پیکسل‌ها روشن نشوند، پانل برای نمایش هر چیزی با رنگ سیاه انرژی مصرف نمی‌کند. این نهایتاً باعث می‌شود که صفحه‌نمایش OLED در حالت تاریک بسیار کارآمد از نظر مصرف انرژی باشد.

پس اگر تلفن همراهی با صفحه‌نمایش OLED دارید و متوجه می‌شوید که باتری گوشی به سرعت در حال تخلیه است، توصیه می‌شود حالت Dark Mode را فعال کنید. این گزینه را می‌توانید در تنظیمات نمایش گوشی خود پیدا کنید.

بستن برنامه‌های پس‌زمینه غیرضروری

برخی از برنامه‌ها باید در پس‌زمینه اجرا شوند تا تجربه‌ی بهینه‌ای از تلفن همراه داشته باشید. به عنوان مثال، برنامه‌های VPN، شبکه‌های اجتماعی، تقویم، سلامت، و آنتی‌ویروس. اما به جز این‌ها، برخی برنامه‌ها حتی زمانی که شما آن‌ها را بسته اید، در پس‌زمینه باقی می مانند.

زمانی که این برنامه‌ها در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، منابع زیادی را مصرف می‌کنند و باعث می‌شوند باتری گوشی شما به سرعت خالی شود. اگر تنظیمات بهینه‌سازی باتری روی گوشی شما فعال نباشد این مسئله می‌تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود.

پس ابتدا باید به Settings رفته و روی گزینه Battery or Device Care کلیک کرده و گزینه بهینه سازی باتری را فعال کنید. در مرحله بعد، باید عادت کنید برنامه هایی را که نیازی به اجرا در پس زمینه پس از اتمام استفاده از آنها ندارند، ببندید. این کار باعث می شود باتری گوشی شما سریع تخلیه نشود و به مدیریت بهینه حافظه کمک کند.

تمام اتصالات بی سیم را بررسی کنید

در حالی که همیشه متصل نگه داشتن تلفن خود به وایفای، دستگاه های بلوتوث و داده های تلفن همراه ممکن است ایده خوبی به نظر برسد، اما اینطور نیست. هنگامی که تلفن شما به چندین شبکه بی سیم متصل است، باتری باید کارهای زیادی انجام دهد. و این می تواند منجر به تخلیه سریع باتری گوشی شما شود.

برای جلوگیری از این موضوع، بهتر است که اتصالات بی‌سیم غیر ضروری را غیرفعال کنید. به عنوان مثال، اگر از بلوتوث یا داده تلفن همراه استفاده نمی‌کنید، آن‌ها را خاموش کنید تا باتری بیشتری در اختیار داشته باشید.

بنابراین، وقتی در خانه هستید، داده های شبکه تلفن همراه را غیرفعال کنید و تلفن را فقط به وایفای متصل نگه دارید و هنگامی که خارج هستید، اگر به شبکه متصل نیستید، تنظیمات وایفای را خاموش نگه دارید. همچنین، تنظیمات بلوتوث را بررسی کنید و ببینید آیا به چیزی که نیاز ندارید متصل هستید یا خیر.

همه برنامه های ردیابی مکان را بررسی کنید

بسیاری از برنامه‌هایی که بر روی گوشی خود نصب کرده‌اید می‌توانند موقعیت شما را ردیابی کنند. برخی برنامه ها عبارت‌اند از: گوگل مپ، اسنپ، فیس بوک، و اینستاگرام شامل این موضوع می شوند. در حالی که ممکن است فکر کنید که تنها زمانی موقعیت شما را ردیابی می‌کنند که از برنامه استفاده می‌کنید، این همیشه درست نیست. برخی به طور دائم موقعیت شما را زیر نظر دارند و باعث می‌شوند باتری گوشی سریع خالی شود.

زمانی که از هیچ‌کدام از این برنامه‌ها استفاده نمی‌کنید، لوکیشن را خاموش کنید. این باعث می شود برنامه های ردیابی موقعیت مکانی باتری تلفن شما را در زمانی که از آنها استفاده نمی کنید تخلیه نکنند.

اگر باتری خیلی قدیمی است، آن را تعویض کنید

در برخی موارد، این برنامه‌ها یا تنظیمات تلفن نیستند که باعث می‌شوند باتری گوشی شما سریع تخلیه شود. در عوض، باتری گوشی شما به سرعت در حال خالی شدن است زیرا باتری کاملا قدیمی شده است. بسته به مدل گوشی خود، معمولاً باید باتری را بعد از دو یا سه سال تعویض کنید.

اما حتی اگر گوشی شما چنین اعلان‌هایی را ارائه نمی‌دهد، باید باتری را در زمانی که سریع تخلیه می‌شود و گوشی شما حداقل دو سال از عمر آن گذشته باشد تعویض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.