ویندوز 12 پولی نمی شود

دیروز، خبری منتشر شد که جزئیات احتمال تبدیل نسخه بعدی ویندوز یعنی ویندوز 12 به یک سیستم عامل مبتنی بر اشتراک را توضیح می‌دهد.

به گزارش تکناک، تغییرات کد در نسخه 23H2  از نسخه پیش‌نمایش منتشر شده ویندوز 11 نشان داد که ویندوز “12” یا هرچه مایکروسافت برای جانشین ویندوز 11 پیش‌بینی می‌کند، به عنوان یک اشتراک مانند Microsoft 365، Xbox Game Pass و سایر سرویس‌ها قابل دسترسی خواهد بود.

همانطور که به نظر می‌رسد، این فرضیات احتمالاً غلط است. وب‌سایت Windows Central گزارشی جدید منتشر کرده است که شایعات مربوط به وجود ویندوز “12” به صورت اشتراکی را رد می‌کند. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط آن‌ها، code bit‌های کشف شده با نسخه بعدی ویندوز کلاینت که عرضه آن در نیمه دوم سال 2024 پیش بینی می‌شود، ارتباطی ندارد. به جای آن، این کدها به Windows 11 IoT Enterprise Subscription اشاره دارند که به تازگی شناسایی شده است.

  • “Windows 11 IoT K” با نام مستعار “Windows 11 IoT Enterprise Subscription” یک SKU جدید است که می تواند با استفاده از ابزارهایی مانند UUP Media Creator ایجاد شود.

Xeno (@XenoPanther) October 5, 2023

با این حال، می‌توانید انتظار داشته باشید که مایکروسافت بخش‌های بیشتری از ویندوز را به شکل سرویس‌های اشتراکی ارائه کند. به عنوان مثال، شرکت قصد دارد سرویس Windows 365 که یک سرویس اختصاصی برای شرکت‌ها است را برای مصرف‌کنندگان عادی نیز در دسترس قرار دهد تا بتوانند از رایانه های شخصی ویندوز مبتنی بر ابر برای نیازهای روزانه استفاده کنند.

بنابراین، وجود اشاره‌های بیشتر به اشتراک‌های جدید در پایه کد ویندوز نباید شما را شگفت زده کند. با این حال، غذای اصلی، یعنی ویندوز 12، همچنان یک محصولی است که یکبار پرداخت می‌شود (یا می‌توان از روش‌های دیگری دریافت کرد).

مایکروسافت نمی‌خواهد تنها شرکتی باشد که سیستم عامل خود را به صورت اشتراکی ارائه می‌دهد. این تنها شرکتی است که هزینه‌های سیستم عامل خود را از مشتریان دریافت می‌کند، در حالی که گوگل و اپل حداقل به طور فنی راهکارهای خود را به صورت رایگان ارائه می‌دهند. برای مایکروسافت بسیار سخت خواهد بود به یک فرد عادی توضیح دهد که چرا باید هر ماه برای استفاده از ویندوز پرداخت کند. گزارش وب‌سایت Windows Central مدعی است که بخش اصلی ویندوز و اجزای اصلی آن هرگز نیازی به اشتراک نخواهند داشت.

نظر شما در مورد ایده یک ویندوز 12 مبتنی بر اشتراک پولی چیست؟ چه ویژگی‌ها یا قابلیت‌هایی باعث می‌شود که اشتراک چنین محصولی را خریداری کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.