ویژگی‌های جدید اکسل در وب، ویندوز و مک

مایکروسافت در این ماه، ویژگی های زیادی از طریق پلتفرم‌های وب، ویندوز و مک به اکسل اضافه کرده است.

به گزارش تکناک، مایکروسافت اکسل، به عنوان یک ابزار قدرتمند، هم در محیط‌های سازمانی و هم در استفاده شخصی، برای انجام صدها حالت مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این حالت‌ها شامل تجزیه و تحلیل داده، تجسم داده‌ها، تست، ایجاد مستندات و برنامه‌ریزی وظایف است. شرکت فناوری مایکروسافت Redmond، به منظور برطرف کردن نیازهای جدید و بهبود قابلیت‌های موجود، به صورت منظم ویژگی‌های جدید را به نرم‌افزار اکسل اضافه می‌کند. علاوه بر این، هر ماه، مایکروسافت خلاصه‌ای از قابلیت‌های جدیدی که به اکسل اضافه کرده است، منتشر می‌کند. این روند در ماه ژوئن ۲۰۲۳ نیز انجام شده است.

ما با نسخه وب اکسل شروع می‌کنیم که یک ویژگی جالب زمان‌بندی برای فرمول‌های توصیه‌شده بر اساس بینش متنی است. وقتی در نوار فرمول علامت “=” را تایپ می‌کنید، فرمول‌های پیشنهادی به شما نشان داده می‌شود. با این حال، فعلاً تنها یک تعداد محدودی از فرمول‌های پیشنهادی شامل SUM، AVERAGE، COUNT، COUNTA، MIN و MAX وجود دارد و فقط برای کاربرانی که زبان پیش‌فرض خود را به انگلیسی تنظیم کرده‌اند قابل دسترسی است. یک ویژگی دیگر برای همین گروه کاربران، پیشنهاد فرمول‌ها برای ستون‌ها هنگام وارد کردن داده‌هایی با الگوی خاص است. این قابلیت با Flash Fill سنتی متفاوت است زیرا به جای متن ثابت، یک فرمول ارائه خواهد شد.

کاربران اکسل وب در زمینه تجسم داده ها، اکنون قادرند با استفاده از کنترل های موجود در قسمت فرمت بندی نوار ابزار خانه، نمودارها را قالب بندی کنند و همچنین برخی از عناصر داخل یک نمودار را جابجا کنند تا گزینه های سفارشی بیشتری داشته باشند. در نهایت، می توانید نشانگر را در دسته ای از سلول ها حرکت داده و سپس این انتخاب را از طریق Name Manager، به آن یک نام اختصاصی دهید. این یک موردی است که درخواست زیادی از کاربران اکسل داشته است.

در مورد اکسل برای ویندوز، اعضای کانال فعلی و کانال ماهانه شرکت ها اکنون می توانند به طور کامل از اسکریپت های آفیس استفاده کنند تا عملیات خود را ضبط کرده و وظایف تکراری و خسته کننده را به صورت خودکار انجام دهند. مشتریان کانال فعلی همچنین می توانند در حین همکاری در یک فایل اکسل از ویژگی قدرتمند Guided Reapply استفاده کنند. در گذشته، اگر در حین ویرایش یک فایل مشترک متوقف می شدند، باید گزینه Save As را انتخاب کنند تا یک نسخه جدید ایجاد کرده و با ویرایش های خود ادامه دهند یا تغییرات خود را لغو کنند. با Guided Reapply ، کاربران اکنون قادرند تغییرات در حالت در انتظار، را مشاهده کنند و برای تصمیم گیری در مورد ذخیره کردن یک نسخه جدید یا بازگشت به تغییرات خود، راهنمایی شوند.

برای کاربران کانال فعلی نیز ویژگی های جالب دیگری در نظر گرفته شده است و اینها به عنوان “Feedback in Action (#FIA)” برچسب خورده اند. از جمله این ویژگی ها می توان به قابلیت دریافت آرایه های پویا از گزینه Get Data با امکاناتی برای تغییر آن در Power Query و Rapid Refresh که در حین همکاری در یک کتاب کار مشترک، رفرش خودکار ممکن است در صورت نیاز فعال شود؛ این قابلیت به زودی از چند کتاب کار و اکسل برای مک پشتیبانی خواهد کرد. در نهایت، کاربران Excel برای Windows Insiders می توانند از تصاویر و سایر انواع داده ها در داخل سلول های یک PivotTable بهره ببرند.

در ماه جاری، نسخه Excel برای سیستم‌عامل macOS سه قابلیت جدید به دست آورده است. دو قابلیت اول بر اساس بازخورد کاربران اضافه شده‌اند. اولین قابلیت شامل توانایی تولید PDF قابل دسترسی مشابه نسخه Win32 اکسل است. همچنین، تجربه جستجوی یکپارچه بهبود یافته است که به افراد داخل سند‌ها، دستورات، مقالات راهنما و نتایج جستجوی وب Bing کمک می‌کند. در نهایت، اکنون پشتیبانی از تصاویر در PivotTables در اکسل برای macOS ممکن است، اما تنها برای کاربران داخلی قابل استفاده است.

همانطور که معمول است، کاربران اکسل می توانند نظرات خود را در مورد ویژگی های موجود یا درخواست ویژگی های جدید به شرکت فناوری Redmond ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.