ویژگی اختصاصی اپل برای USB Type-C گوشی های آیفون

حذف پورت لایتنینگ و استفاده از پورت USB Type-C یکی از قابل توجه ترین تغییرات گوشی های سری آیفون 15 در آینده است.

حذف پورت لایتنینگ برای رابط USB Type-C یکی از قابل توجه ترین تغییرات سری آیفون 15 است. با این حال فاکسکان همچنان رمزگذاری را برای رابط USB Type-C تولید انبوه اپل حفظ خواهد کرد.

به گزارش تکناک، این بدان معنی است که گواهی MFI (ساخته شده برای آیفون) برای برخی از سطوح شارژ ضروری است. بدون گواهی MFI، سرعت انتقال داده و همچنین شارژ محدودیت خواهد داشت. با این حال، احتمالاً یک نقطه عطف در این موضوع وجود خواهد داشت

قبلا گزارش دادیم که قوانین اتحادیه اروپا، اپل را ملزم به حذف پورت لایتنینگ و استفاده از  USB Type-C به جای آن می کنند.

در واقع، استاندارد های فنی تعیین شده توسط اتحادیه اروپا سازندگان تلفن همراه را ملزم می کند که دستگاه های تلفن همراه به یک پورت USB Type-C برای شارژ کابلی مجهز کنند تا بتوانند محصولات خود را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا عرضه کنند

اگر ولتاژ شارژینگ بیشتر از ۵ ولت یا جریان آن بیشتر از ۳ آمپر باشد، سازندگان باید به استاندارد USB PD پایبند باشید.

USB PD مخفف عبارت “USB Power Delivery” است و به مجموعه‌ای از استانداردها و پروتکل‌های مرتبط با ارائه توان برای دستگاه‌های الکترونیکی از طریق پورت USB اشاره دارد. با استفاده از USB PD، می‌توان توان بیشتر و ولتاژهای متفاوتی را از طریق پورت USB به دستگاه‌های مختلف، از جمله تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های دیگر، ارائه داد. با این استفاده، نیازی به استفاده از آداپتورهای جانبی و دستگاه‌های شارژر جداگانه برای دستگاه‌های مختلف نیست.

اتحادیه اروپا خاطرنشان می کند که محدودیت های ناعادلانه در سرعت شارژ توسط برندهای مختلف با یکسان سازی استانداردهای شارژ سریع، به گذشته تبدیل خواهد شد.

این همچنین تضمین می کند که سرعت شارژ در هنگام استفاده از هر شارژر مناسب یکنواخت است.

هدف از محدودیت های تعیین شده توسط اتحادیه اروپا، بدیهی است، کاهش نرخ خرید شارژ و کابل شارژ توسط کاربران و همچنین زباله های الکترونیکی است.

اگر اپل برای گواهی MFI USB-C فشار بیاورد، این بطور قطع با هدف اولیه اتحادیه اروپا در تضمین توانایی شارژ همه دستگاه‌های الکترونیکی با استفاده از یک رابط USB نوع C، متضاد خواهد بود. این امر در بازار اروپا غیرقانونی خواهد بود و مطمئناً خبر بدی برای اپل خواهد بود.

با این حال، هنوز یک نقطه ضعف کوچک وجود دارد که اپل می‌تواند در انتقال داده‌ها از آن بهره ببرد. اپل توانایی انتقال اطلاعات را محدود نمی‌کند، اما کاربرانی که نیاز به انتقال داده دارند، باید از MFI استفاده کنند

در ماه ژوئن سال 2022، مذاکره کنندگان از سوی پارلمان اروپا و 27 کشور عضو دیگر اتحادیه اروپا، به توافقی رسیدند که از سال 2024، تمامی تلفن های همراه و سایر دستگاه های الکترونیکی در اتحادیه اروپا از ایستگاه های شارژ استاندارد استفاده می کنند. به گفته پارلمان اروپا، USB Type-C پورت شارژ استاندارد برای تمامی تلفن های همراه، تبلت ها و دوربین های الکترونیکی در اتحادیه اروپا در پاییز سال 2024 خواهد بود..

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.