تقویت دستیار مجازی خودروهای جنرال موتورز با ChatGPT

به زودی مدل‌های زبان هوش مصنوعی  ChatGPT ، دستیارهای مجازی خودروهای جنرال موتورز را تقویت خواهند کرد.

به گزارش تکناک و طبق گزارش رویترز ، یکی از مدیران جنرال موتورز،  بررسی کاربردهای بالقوه ChatGPT به عنوان بخشی از همکاری گسترده تر با مایکروسافت را فاش کرد. همچنین طبق  گزارش مشابه Semafor، برخی منابع مطلع از استفاده جنرال موتورز از سرویس ابری Azure مایکروسافت، شامل ChatGPT API، به منظور توسعه یک دستیار شخصی مجازی وسایل نقلیه خود خبر دادند.

معاون رئیس جنرال موتورز، اسکات میلر، در مصاحبه ای با رویترز در هفته گذشته جزئیاتی در مورد این پروژه ارائه کرد و گفت: “از ChatGPT در هر نوع فناوری استفاده خواهد شد.” به ادعای میلر، این ربات چت می تواند با ارائه اطلاعاتی در مورد قابلیت‌های وسیله نقلیه به رانندگان، مانند توصیه در مورد اقدامات مورد نیاز هنگام روشن شدن چراغ عیب یابی و راهنمایی به کاربر در مورد نحوه انجام آنها، یا نمایش ویدئویی در سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو، برای تعویض لاستیک پنچر شده، فراتر از دستورات صوتی ممکن حال حاضر وسایل نقلیه، پیش رود.

البته دستیار صوتی جنرال موتورز احتمالاً دقیقاً مانند ChatGPT رفتار نخواهد کرد و فناوری OpenAI به طور خاص برای وسایل نقلیه تنظیم خواهد شد.

دستیار بی‌نام و نشان فورد نیز می‌تواند عملکردهایی مانند کدهای درب گاراژ یا یکپارچه‌سازی برنامه‌های کاربر از یک تقویم را برنامه‌ریزی کند و هر جلسه یا برنامه آتی را به راننده یادآوری کند. به گفته Semafor، دستیار صوتی جنرال موتورز لزوماً مانند ChatGPT یا Bing Chat رفتار نخواهد کرد و این شرکت قصد دارد یک “لایه مخصوص خودرو” به فناوری OpenAI بیافزاید.

یکی از سخنگویان جنرال موتورز به رویترز گفت: این تغییر تنها در مورد قابلیت تکامل دستورات صوتی نخواهد بود، بلکه مشتریان می‌توانند در آینده‌ به طور کلی انتظار خودروهایی با قابلیت‌های بیشتر و تازه‌تر در زمینه فناوری‌های نوظهور داشته باشند.

مایکروسافت در حال حاضر یک “رابطه استراتژیک بلندمدت” با جنرال موتورز دارد و در سال 2021 با این شرکت خودروسازی خودران برای استفاده آن از پلتفرم Azure و توسعه وسایل نقلیه خودران جنرال موتورز شریک شده است. هنوز زمان انتشار یا حتی اعلام رسمی ادغام ChatGPT با فناوری جنرال موتور مشخص نشده ‌است و با توجه به وجود جزئیات بسیار کم، ممکن است مدتی تا بازسازی صحنه هایی از نایت رایدر در شورلت جدید فاصله باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.