ویژگی جدید ویندوز 11 برای اشتراک گذاری رمز وایفای

نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز 11 اکنون به شما اجازه می‌دهند تا با استفاده از کدهای QR، رمز عبور شبکه وایفای را به اشتراک بگذارید.

به گزارش تکناک، در تاریخ 18 اکتبر 2023، مایکروسافت یک بیلد جدید از ویندوز 11 را برای تست در کانال Canary منتشر کرد.

این بیلد شامل پشتیبانی از صدای بلوتوث با کمترین مصرف انرژی (Bluetooth Low Energy Audio)، بهبود مجوزهای مکان ویندوز و چند تغییر کوچک دیگر است. یکی از این تغییرات شامل قابلیت مشاهده و به اشتراک گذاری رمز عبور شبکه وایفای با استفاده از کدهای QR است.

“نحوه مشاهده رمز عبور وایفای در Microsoft Windows (family of computer operating systems developed by Microsoft) یک درخواست محبوب است که اغلب کاربران را به مقالاتی هدایت می‌کند که در آن جزئیات مکان دریافت اطلاعات را در کنترل‌پنل قدیمی توصیف می‌کنند. با این حال، نسخه‌های جدید ویندوز 11 به شما امکان مشاهده آن را به صورت سریعتر و آسانتر از برنامه تنظیمات می‌دهند.

اکنون، علاوه بر نمایش رمز عبور، ویندوز 11 یک کد QR برای شبکه انتخابی تولید می‌کند که به شما امکان می‌دهد دستگاه جدیدی را بدون انتخاب شبکه و تایپ رمز عبور پیچیده‌اش به آن متصل کنید.

در اینجا مایکروسافت نحوه تغییر را توضیح می‌دهد: در بخش تنظیمات، هنگام مشاهده رمز عبور Wi-Fi در Wi-Fi properties، اکنون یک کد QR وجود دارد تا شما بتوانید آن را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید.

همچنین، هنگام تنظیم یک نقطه دسترسی سیار(hotspot ) برای به اشتراک گذاشتن اتصال شبکه خود، یک کد QR نشان می‌دهیم.

چگونه رمز وای فای را در ویندوز 11 بیلد 25977 مشاهده کنیم؟

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید و به بخش Network & internet بروید.
  2. روی گزینه Wi-Fi کلیک کنید و سپس بر روی Manage known networks کلیک کنید.
  3. شبکه مورد نیاز خود را انتخاب کنید و سپس بر روی “View” در کنار “View Wi-Fi security key” کلیک کنید. ویندوز 11 یک پنجره با ظاهری کلاسیک ویندوزی با رمز عبور Wi-Fi شما و یک کد QR نشان می‌دهد.

علاوه بر کدهای QR برای رمز عبور Wi-Fi، نسخه 25977 ویندوز 11 هنگام اتصال به یک شبکه Wi-Fi یا شروع یک اتصال سیمی، یک انیمیشن کوچک و زیبا نشان می‌دهد، همانطور که توسط XenoPanther در توییتر نمایش داده شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.