ویژگی جدید و اختصاصی واتساپ برای کاربران iOS

واتساپ ویژگی تبدیل پیام صوتی به متن را از طریق برنامه TestFlight Beta ارائه کرده است. این به‌روزرسانی که در حال حاضر برای برخی از آزمایش‌ کنندگان بتا در دسترس است، با نام Voice Message Transcription شناخته می‌شود.

به گزارش تکناک، معمولا،  هنگامی که واتساپ ویژگی جدیدی را منتشر می‌کند، تمرکزش روی یک پلتفرم خاص نیست. بسیاری از ویژگی‌های جدید این نرم افزار پیام‌رسان برای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید کار می کند. با این حال، این شرکت یک ویژگی انحصاری را فقط برای سیستم عامل iOS منتشر کرده است. به نظر می‌رسد که به این زودی ها این ویژگی جدید در سیستم عامل اندروید موجود نخواهد شد.

تبدیل پیام صوتی به متن چیست؟

ویژگی تبدیل پیام صوتی به متن، پیام‌های صوتی را به متن تبدیل می‌کند تا گیرنده بتواند آن را به جای گوش دادن، بخواند. این ویژگی در حالتی که کاربر در جایی باشد که نمی‌تواند صدا را پخش کند، بسیار کارآمد است. این ویژگی به ارتباطی بسیار انعطاف پذیرتر و قابل دسترس تر  کمک می کند.

در حال حاضر این ویژگی برای آزمایش‌کنندگان بتا که از طریق برنامه TestFlight روی iOS دانلود کرده‌اند، در دسترس است. واتساپ در حال حاضر ویژگی جدید را به برخی از آزمایش‌کنندگان بتا ارسال می‌کند و ممکن است در روزهای آینده آزمایش کنندگان دیگری نیز اضافه شوند.

ویژگی تبدیل پیام صوتی به متن چگونه کار می کند

زمانی که کاربر این ویژگی را فعال می‌کند، یک حباب زیر پیام صوتی نمایش داده می‌شود. تا کاربران به راحتی محتوای پیام صوتی را بخوانند. بعد از به‌روزرسانی، این ویژگی به صورت پیش‌فرض فعال خواهد شد. با این حال، کاربر اگر نمی‌خواهد آن را استفاده کند می‌تواند آن را غیرفعال کند. برای این کار، فقط کافیست  به تنظیمات Settings > Chats > Voice Message Transcript رفته و آن را غیر فعال کنند.

لازم به ذکر است به دلیل این که تبدیل متن به پیام صوتی در دستگاه کاربران انجام می‌شود، این ویژگی همواره رمزگذاری سرتاسری را حفظ می‌کند و از بسته‌های زبانی که در دستگاه وجود دارد، استفاده می کند. این بدان معناست که تبدیل متن پیام صوتی برای تمام دستگاه‌های iOS در دسترس نخواهد بود. در iOS 16 ازAPI   های جدید استفاده می‌شود که به کاربران امکان تبدیل پیام صوتی به متن را می دهد.

گزینه جستجو
با ویژگی تبدیل متن پیام صوتی، کاربران می‌توانند محتوای خاصی را درون پیام‌های صوتی جستجو کنند. دستگاه به طور خودکار متن پیام صوتی را فهرست می‌کند تا امکان جستجوی سریع‌تر برای کاربران فراهم شود. با این ویژگی، اگر کاربر چندین پیام صوتی داشته باشد و به دنبال محتوای خاصی باشد، می‌تواند به راحتی  آن  را جستجو کند. تنها کافی است که کلمه کلیدی خاصی که در نظر دارد را در نوار جستجوی پیام صوتی تایپ کند. سپس رونویس متن، آن پیام صوتی خاص را برجسته می کند. این ویژگی باعث صرفه جویی زمان می شود زیرا کاربر نیازی ندارد تمام فایل‌های صوتی را یکی پس از دیگری پخش کند تا به دنبال یک پیام خاص بگردد.

همانطور که قبلا اشاره کردیم، این ویژگی حداقل در حال حاضر فقط مختص به دستگاه های iOS است. در حال حاضر برای برخی از آزمایش کننده های بتا منتشر شده است و در چند هفته آینده برای عموم عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.