ویژگی جدید کانال های واتساپ برای کسب و کارها

واتساپ اعلام کرده است که ویژگی جدید کانال‌ها در بخش به‌روزرسانی‌های جدید برای کاربران قابل دسترسی است.

به گزارش تکناک، با استفاده از کانال‌ها، مدیران می‌توانند دنبال کننده پیدا کنند و سپس با استفاده از متن، تصاویر، ویدیوها، استیکرها و نظرسنجی‌های یک‌طرفه با این دنبال کننده ها در ارتباط باشند.

به گفته واتساپ، کانال‌ها توسط کاربران از طریق یک فهرست قابل جستجو کشف می‌شوند که شما می‌توانید در آن کانال‌های مرتبط با سرگرمی‌ها، تیم‌های ورزشی، به‌روزرسانی‌های مقامات محلی و غیره را دنبال کنید.

همچنین این کانال ها دارای گزینه پیوستن به کانال‌ها از طریق لینک دعوت در چت‌ها، ایمیل یا ارسال آنلاین هستید.

چند سالی است که واتساپ سعی در افزایش اعتبار حریم خصوصی خود دارد. با پیشنهاد کانال‌ها، واتس‌اپ همچنان به دنبال حفاظت از داده‌های کاربری است. دنبال کننده ها نمی‌توانند شماره تلفن یا تصویر پروفایل مدیران کانال را ببینند و مدیران نیز نمی‌توانند شماره تلفن دنبال کننده های خود را ببینند.

کانال‌ها همچنین بی دوام خواهند بود زیرا تاریخچه کانال فقط به مدت ۳۰ روز در سرورهای واتس‌اپ ذخیره می‌شود. در هر بروزرسانی جدید همچنین راه‌هایی برای ناپدید شدن سریع‌تر از دستگاه‌های دنبال‌کنندگان اضافه می شود.

با توجه به اینکه برخی از کانال‌ها به صورت خصوصی عمل می‌کنند، مدیران می توانند از کپی‌برداری عکس‌های صفحه و فوروارد مطالب از کانال خود جلوگیری کنند.

واتساپ گفته است که مدیران کانال‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند کانال‌های خود را از فهرست پنهان کنند و به جای آن، فقط لینک دعوت را به طور خصوصی به اشتراک بگذارند. متأسفانه، به‌طور پیش فرض کانال‌ها با رمزنگاری سرتا سری  قابل دسترسی نیستند، اما شرکت به ارائه این امکان در آینده فکر می کند که یک کانال ممکن است با مخاطبین محدودی نیاز به حریم خصوصی بیشتری داشته باشد.

واتساپ گفته است که کانال ها ابتدا در کلمبیا و سنگاپور بروز خواهند شد. با گذشت زمان، آنها به کشورهای بیشتری گسترش خواهند یافت. همچنین گفته است که می‌خواهد از مدیران کانال‌ها پشتیبانی کند تا کسب‌وکارها و سرویس‌های پرداخت را حول این ویژگی گسترش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.