ویژگی صرفه جویی در رم و انرژی به مرورگر کروم اضافه شد

صرفه‌ جویی در رم کروم

گوگل اعلامیه ای رسمی در مورد پیاده سازی قابلیت صرفه جویی در رم و ماژول صرفه جویی انرژی در مرورگر وب خود یعنی کروم را منتشر کرد.

به گزارش تکناک، از آنجایی که گوگل کروم در مقایسه با سایر مرورگرها به بهینه سازی و سرعت شناخته نمی‌شود. اکنون، پیاده‌سازی دو قابلیت جدید در مرورگر خود به منظور کمک به استفاده کمتر انرژی و مهمتر از آن حافظه را اعلام کرده است.

با آخرین نسخه کروم روی دسک‌تاپ، ما دو تنظیمات عملکرد جدید را به منظور مصرف کمتر 40 درصد و 10 گیگابایت حافظه و درنتیجه کارکرد بهتر تب‌ها و افزایش عمر باتری هنگام درصد شارژ پایین را معرفی خواهیم کرد.

در چند هفته آینده هر دو حالت صرفه جویی در رم و صرفه‌جویی انرژی در سطح جهانی برای ویندوز، macOS و ChromeOS عرضه خواهد شد.

انعطاف پذیری بیشتر و استقلال بیشتر کروم

به لطف ویژگی صرفه‌ جویی در رم ، کروم می‌تواند حافظه تب‌های غیر فعال را به‌منظور استفاده در تب‌های فعال آزاد کند. در تئوری، حتی هنگام باز بودن تعداد زیادی تب در مرورگر، این ویژگی باید یک تجربه مرور روان در اینترنت را فراهم کند. کروم، بلافاصله با بارگیری مجدد، پس از باز کردن مجدد تب غیرفعال، حافظه آزاد شده را به آن باز می‌گرداند.

در ضمن، این ویژگیصرفه‌ جویی در رم کروم کاملا جدید نیست. به دلایل نامعلوم، مرورگر وب گوگل از قبل شامل این ویژگی می‌شد، اما به طور پیش فرض روشن نبود و توسط کسب و کار کالیفرنیایی در نسخه Chrome 108، ارائه شده در پایان نوامبر، گنجانده شده است. بنابراین، ویژگی‌های آزمایشی کروم، که برای پوشش ماژول صرفه‌جویی در انرژی استفاده شده بود، اکنون برای همه کاربران در دسترس عموم است و تنظیمات عملکرد مرورگر را گسترش می دهد.

همچنین زمان شروع این عملکرد را می توان تعیین کرد. بنابراین، می‌توان درباره روشن شدن این ویژگی به طور خودکار، هنگام جدا شدن دستگاه از منبع تغذیه، یا هنگام رسیدن سطح باتری آن به زیر 20 درصد تصمیم گرفت. هنگام فعال بودن این ویژگی، به طور خودکار فعالیت پس‌زمینه کاهش می‌یابد و ویژگی‌های بصری مرورگر مانند پیمایش صاف صفحه محدود می‌شود. به محض روشن شدن ذخیره انرژی کروم، نماد آن در سمت راست بالای پنجره ظاهر می‌گردد. در صورت تمایل، می توان بلافاصله با کلیک بر روی آن، آن را غیرفعال کرد.

طی هفته های آینده، همه کاربران ویندوز، macOS و لینوکس کروم به تدریج ماژول های صرفه‌ جویی در رم و انرژی را دریافت خواهند کرد.

نحوه بهینه‌سازی مصرف رم گوگل کروم

با مصرف روزانه بیش از نیمی از کاربران اینترنت از این مرورگر، گوگل کروم محبوب ترین مرورگر اینترنت حال حاضر در جهان است. اما به مصرف‌ بالای منابع نیز مشهور است. با این حال، نکات و روش‌هایی برای محدود کردن استفاده از منابع سیستمی توسط گوگل کروم وجود دارد.

کروم با مجموعه گسترده ای از ویژگی ها و بهبود مستمر در قابلیت‌های مدیریت تمام فناوری های مورد استفاده هنگام مرور وب، تمایل بیشتری برای به‌کارگیری منابع دارد.

بنابراین، اتکای شدید گوگل کروم به رم به طور کلی مساله بدی نیست زیرا تجربه مرور راحت و کم مصرف در اینترنت، برنامه های افزودنی یا هر فناوری دیگری که برای اجرا و ارائه صفحات وب و اسکریپت ها لازم است را برای کاربران فراهم می کند.

متأسفانه، همه افراد تمکن مالی مناسبی برای داشتن رایانه ای با تنظیمات مدرن و مطابق با نیازهای برق امروزی ندارند. در سیستم‌هایی با پیکربندی ضعیف، استفاده از منابع در گوگل کروم می‌تواند به یک مشکل تبدیل شود. استفاده از راه حل های خاص برای کاهش تأثیر مرورگر اینترنت گوگل بر رایانه حیاتی است. مگر اینکه کامپیوتر مدرن تری خریداری شود.

نکاتی برای بهینه سازی رم و مصرف برق گوگل کروم:

  1. گوگل کروم را همیشه به روز نگه دارید
  2. تب های زیادی را باز نکنید
  3. در فعالیت تب ها با استفاده از برنامه های افزودنی مانند The Great Suspender مکث ایجاد کنید
  4. حافظه cashe خود را پاک کنید
  5. افزونه های غیر ضروری را حذف نصب کنید
  6. کامپیوتر خود را در برابر ویروس ها محافظت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.