ویژگی مرموز راه اندازی اضطراری در ویندوز 11 چیست؟

ویندوز 11 یک راه برای راه‌اندازی مجدد کامپیوتر شما دارد که افراد کمی از آن اطلاع دارند و به نوعی مرموز مانده است.

به گزارش تکناک، ویندوز 11 و 10 چندین راه برای راه‌اندازی مجدد کامپیوتر دارند. شما می‌توانید از گزینه‌های روشن خاموش در منوی Start استفاده کنید یا با نگه داشتن کلید CTRL و کلیک راست بر روی منوی Start اقدام به راه‌اندازی مجدد کنید یا با نگه داشتن دکمه روشن خاموش روی کامپیوتر خود آن راه‌اندازی مجدد کنید.

حتی اگر بخواهید، می‌توانید با استفاده از خط فرمان (Command Line)، کامپیوتر خود را مجددا راه‌اندازی کنید. با توجه به این همه گزینه، شاید شما از ویژگی “راه اندازی اضطراری” (Emergency Restart) در ویندوز شگفت زده شوید.

این ویژگی که مورد بحث قرار دارد، جدید نیست و از زمان ویندوز ویستا وجود دارد اما پس از گزارشی از سایت BetaNews، به دور از صحنه‌های رسمی، مورد توجه قرار گرفت. این سایت وجود ویژگی “راه‌اندازی اضطراری” را برجسته کرده و روش استفاده از آن را توضیح داده است.

همانطور که از نام آن پیداست، ویژگی راه اندازی اضطراری  برای استفاده در صورتی طراحی شده که کامپیوتر شما فریز شده باشد یا با مشکلات جدی دیگری مواجه شده باشید. این ویژگی بیشتر به عنوان جایگزینی برای فشردن و نگه داشتن دکمه روشن و خاموش کامپیوتر شما طراحی شده است تا راه اندازی معمولی از طریق منوی Start.

برای راه‌اندازی مجدد، روی OK کلیک کنید. هر داده‌ای که ذخیره نشده باشد، از بین خواهد رفت. این ویژگی را فقط به عنوان یک راه حل پایانی استفاده کنید.

در اینجا روش استفاده از ویژگی راه‌اندازی اضطراری در ویندوز آمده است:

  1. کلیدهای CTRL+ALT+DEL را فشار دهید.
  2. در حالی که کلید CTRL را نگه می‌دارید، بر روی آیکون پاور در گوشه پایین‌راست صفحه کلیک کنید.
  3. روی OK کلیک کنید.

همیشه خوب است چندین گزینه برای راه‌اندازی مجدد کامپیوتر داشته باشید چرا که ممکن است در شرایطی که کامپیوتر شما فریز شده و دسترسی به دکمه روشن خاموش آن ندارید وتنها می‌توانید از کیبورد استفاده کنید، نیاز به استفاده از گزینه‌های جایگزین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.