ویژگی های جدیدترین نسخه ChromeOS

گوگل در حال ارائه یک بروزرسانی جدید برای ChromeOS است که ارتقاء های قابل توجهی از جمله ظاهری جدید، کنترل‌های مفید برای شارژ باتری، تنظیمات قابلیت دسترسی رنگ های تاکیدی و بسیاری دیگر را به همراه دارد.

به گزارش تکناک، ChromeOS، که در نسخه ۱۱۷ قرار دارد، فلسفه طراحی “Material You” گوگل را به خود اختصاص داده است، طراحی ای جدید و رادیکالی که در سال ۲۰۲۱ در اندروید ۱۲ معرفی شد.

این تغییر بیشتر در نمایشگر تنظیمات سریع با طراحی جدید قابل مشاهده است که حالا دکمه‌های مستطیلی آسان‌تر برای انتخاب (و خواندن) برای وایفای، بلوتوث و تنظیمات دیگر نسبت به نمادهای کوچک دایره‌ای سابق دارد.

دستگاه‌های به‌روز شده ChromeOS همچنین به پنل اعلان جدیدی در پایین سمت راست صفحه نمایش دسترسی خواهند داشت که به شما امکان دسترسی آسان به پیام‌ها، ایمیل‌ها و هشدارهای دیگر از برنامه‌ها را می‌دهد.

همچنین تقویم نیز با نمایشگر به‌روز شده Up Next، قابلیت پرش آسان به تماس‌های ویدئویی را دارا می‌شود. علاوه بر این، نشانگرهای جدیدی برای حفظ حریم خصوصی وجود دارد که هنگام استفاده از دوربین و میکروفون، در قسمت وضعیت در سمت راست پایین صفحه نمایش، نشان 3داده می شوند.

نرم‌افزار جدید همچنین به شما امکان می‌دهد مشخصات فنی Chromebook خود (یا سایر دستگاه‌های ChromeOS) مانند پردازنده و حافظه را از طریق جستجوی ساده در Launcher پیدا کنید. قبلاً برای یافتن حافظه RAM، مراحل پیچیده‌ای وجود داشت و برای کشف سایر اطلاعات، نیاز به استفاده از برنامه‌های شخص ثالث مانند Cog بود.

برای کمک به حفظ سلامتی باتری، ChromeOS اکنون شارژ تطبیقی دارد که می‌تواند شارژ را تا ۸۰ درصد نگه دارد و از یادگیری ماشینی برای پیش‌بینی اینکه کاربر چه زمانی آن را جدا می‌کند استفاده کنید تا بتواند قبل از آن زمان تا 100 درصد شارژ شود. شما می‌توانید با رفتن به Settings > Device > Power > Adaptive charging به این ویژگی دسترسی پیدا کنید.

در نهایت، گوگل رنگ‌های تاکیدی جدیدی اضافه می‌کند تا کاربرانی که در بینایی رنگ مشکل دارند، بتوانند بهتر از رابط کاربری استفاده کنند. این ویژگی را می‌توان در بخش accessibility  در تنظیمات ChromeOS در بخش “Display and Magnification” پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.