ویژگی ها و تغییرات جدید iOS 16.5

پس از شش هفته آزمایش بتا، اپل در هفته جاری iOS 16.5 را برای عموم عرضه خواهد کرد. این به‌روزرسانی آخرین ارتقا اصلی iOS 16 قبل از معرفی iOS 17 توسط اپل در WWDC در ماه ژوئن خواهد بود.

به گزارش تکناک، در این مطلب خلاصه‌ای از موارد جدید در iOS 16.5 (mobile operating system by Apple Inc.) و زمانی انتشار آن آمده است.

آی او اس 16.5 شامل ترکیبی از رفع اشکال و ویژگی های جدید می شود. نسخه‌های بتای اولیه iOS 16.5 شامل یک دستور جدید برای Siri برای آغاز و توقف ضبط صفحه بود. این ویژگی در نسخه‌های بتای بعدی آن حذف شد و در نسخه نهایی به‌روزرسانی مشاهده نشده است.

همچنین، در iOS 16.5 یک تب اختصاصی «Sports» در برنامه Apple News اضافه می‌شود و پیشرفت‌های دیگری برای سهولت در دنبال کردن بازی‌ها اضافه می‌کند. همچنین Spotlight Search، CarPlay و Screen Time با رفع اشکال همراه است.

پس از شش هفته آزمایش بتا، اپل در هفته جاری iOS 16.5 را برای عموم عرضه خواهد کرد. این به‌روزرسانی آخرین ارتقا اصلی iOS 16 قبل از معرفی iOS 17 توسط اپل در WWDC در ماه ژوئن خواهد بود.

ویژگی‌ها و تغییرات

ویژگی‌ها و تغییرات  نسخه از iOS 16.5 عبارتند از:

  • تب Sports در Apple News با دسترسی آسان به داستان‌ها، امتیازات، رده‌بندی و دیگر موارد تیم‌ها و لیگ‌های مورد نظر
  • انتقال مستقیم کاربر به صفحات بازی با استفاده از کارت‌ امتیاز My Sports در Apple News با امکان مشاهده و اطلاع از جزئیات بیشتر درباره بازی‌ خاص
  • رفع مشکل عدم پاسخگویی Spotlight
  • رفع مشکل عدم بارگیری محتوا در Podcasts هنگام استفاده از CarPlay
  • رفع مشکل بازنشانی یا عدم همگام‌سازی تنظیمات Screen Time در همه دستگاه‌ها

همچنین مایک نلسون ارائه یک ویژگی بومی برای صفحه قفل شامل اطلاعات مالک دستگاه به منظور سهولت در دسترسی به وی در صورت یافتن آن توسط دیگری را پیشنهاد داده‌است. وی می‌گوید: برنامه‌های زیادی با چنین عملکردی وجود دارد، اما UI آنها نامطلوب است و این ویژگی باید بخشی از سیستم‌عامل اپل باشد، زیرا افراد به ندرت emergency id را پر می‌کنند و بسیاری از نحوه دسترسی به آن هنگام قفل بودن دستگاه آگاه نیستند.

به گفته اپل، آی او اس (سیستم عامل تلفن همراه) 16.5 طی هفته جاری منتشر خواهد شد. با توجه به تاریخچه اپل، احتمالاً این به‌روزرسانی در روز سه‌شنبه، ۱۶ می، حدود ساعت یک بعد از ظهر منتشر خواهد شد.

iOS 16.5 آخرین آپدیت اصلی و مهم iOS 16 قبل از برگزاری WWDC در ماه ژوئن خواهد بود. در این رویداد iOS 17 معرفی و اولین نسخه بتا توسعه دهنده آن منتشر می‌شود. با این حال، انتظار می‌رود اپل به انتشار به‌روزرسانی‌های iOS 16 تا تابستان و احتمالاً حتی در کنار iOS 17 ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.