ویژگی Shared Password Groups در آیفون چیست؟

می‌توان یک رمز عبور را کپی و جای گذاری کرد، اما اشتراک‌گذاری آن به‌صورت متن ساده ایده عاقلانه‌ای نیست. همچنین کدهای 2FA به طور مداوم در حال بازسازی هستند و دسترسی طولانی مدت افراد غیر را چالش برانگیز می کند.

به گزارش تکناک، خوشبختانه برای حل مشکل و کاهش ریسک در iOS 17 و iPadOS 17،Shared Password Groups   معرفی شده است.

دارندگان آیفون 14 یا هر دستگاه اپل سازگار دیگری، تنها کاری که باید انجام دهند طی مراحل زیر برای استفاده از این ویژگی است.

۱. برنامه Settings را در دستگاه اپل خود که دارای سیستم عامل نسخه 17 یا بالاتر است باز کنید.

۲. به پایین اسکرول کنید و به بخش Passwords بروید.

۳. روی نماد مثبت (+) در گوشه بالا سمت راست بزنید.

۴. دکمه New Shared Group را بزنید.

۵. به گروه نامی اختصاص دهید و با استفاده از دکمه Add People ، افراد را دعوت کنید.

۶. در آخر، روی Create کلیک کنید.

۷. رمزهای عبور موجود که می خواهید با این گروه به اشتراک بگذارید را انتخاب و روی Move بزنید.

۸. همه افراد در گروه اکنون می‌توانند نام‌های کاربری، passwords/passkeys ، کدهای 2FA و یادداشت‌های حساب‌های مشترک را مشاهده یا استفاده کنند.

۹. برای حذف یک گروه، روی Manage بزنید.

۱۰. دکمه Delete Group را بزنید. با این کار اشتراک گذاری گذرواژه ها با همه متوقف می شود و گروه حذف می شود. با این حال، همچنان یک کپی خصوصی از رمزهای عبور خواهید داشت.

همانطور که می بینید، Shared Password Groups یک پیشنهاد مفید است و اشتراک گذاری حساب ها با دیگران را آسان می کند. بنابراین، برای مثال، می‌توان یک گروه کاری ایجاد کرد و در آن حساب‌های شرکت را، در عین وجود یک گروه خانواده جداگانه شامل گذرواژه‌های سرویس‌های پخش با همکاران خود به اشتراک گذاشت. شما تصمیم می گیرید که در هر گروه چه چیزی و توسط چه کسی دیده شود.

با این حال، به خاطر داشته باشید که حذف یک Shared Password Group برای لغو دسترسی شخصی به یک حساب آنلاین کافی نیست. آنها می توانند مخفیانه گذرواژه‌ها را کپی و قبل از حذف از گروه، آن را در جای دیگری جایگذاری کنند. بنابراین یک ایده عاقلانه این است که تمام جلسات یک حساب کاربری را لغو و پس از حذف یک گروه رمز عبور را تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.