تایید باگ فایل اکسپلورر در ویندوز 11

بعضی کاربران ویندوز 11 اخیرا به دلیل وجود یک باگ در فایل اکسپلورر، شاهد افزایش ناگهانی استفاده از CPU خواهند بود.

به گزارش تکناک، این مشکل می‌تواند هنگامی که کسی سعی می‌کند از ویژگی دسترسی موثر استفاده کند، استفاده از CPU را افزایش دهد. مایکروسافت این باگ را تأیید کرده و در حال کار بر روی راه حل دائمی است که در این ماه منتشر خواهد شد. در این میان، یک راه حل موقت برای این مشکل وجود دارد.

این مشکل در آپدیت KB5026368 و KB5026372 برای ویندوز 11 نسخه 21H2 و 21H2 به ترتیب به وجود آمده است.

سایت مایکروسافت باگ را اینگونه توضیح می‌دهد: بعد از نصب آپدیت‌های منتشر شده در تاریخ 9 ماه مه 2023 یا بعد از آن، شما ممکن است در دیالوگ “تنظیمات پیشرفته امنیتی” فایل‌ها و پوشه‌های مشترک قادر به مشاهده Effective Access نباشید. در دستگاه‌های تحت تاثیر، هنگامی که دکمه “مشاهده دسترسی موثر” انتخاب می‌شود، پیام “محاسبه دسترسی موثر …” دریافت خواهید کرد، اما نتایج پرس‌وجو ممکن است نمایش داده نشود و explorer.exe ممکن است پس از بستن دیالوگ “تنظیمات پیشرفته امنیتی” همچنان از CPU استفاده کند. این مشکل برای مصرف کنندگانی که از دستگاه‌های ویندوز خود در خانه استفاده می‌کنند، به احتمال زیاد اتفاق نخواهد افتاد.

ویژگی Effective Access برای مصرف کنندگان عمومی بسیار کم استفاده می‌شود، لذا احتمال آنکه با این باگ روبرو شوید کم است. اما اگر با آن مواجه شده‌اید، یک راه حل موقت برای آن وجود دارد.

مایکروسافت توضیح داد: “اگر تلاش کرده‌اید برای مشاهده دسترسی موثر، با ریستارت دستگاه خود یا sign out کردن کاربر تحت تاثیر، مشکل استفاده از CPU را می‌توانید کاهش دهید.” “توجه: قفل کردن ویندوز این مشکل را برطرف نخواهد کرد، شما باید sign out کنید.”

در خبرهای دیگر مرتبط با فایل اکسپلورر، مایکروسافت به تازگی تصمیم گرفت یک گروه از ویژگی‌های قدیمی را در این برنامه حفظ کند که قرار بود حذف شوند. شرکت قرار بود یک گروه از گزینه‌ها را به دلیل استفاده کم حذف کند، اما پیش از انتشار آن به کاربران عمومی، از این تغییر پشیمان شد و این گزینه‌ها حذف نشدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.