تماشای باکیفیت تر ویدئوها با هوش مصنوعی مایکروسافت

مایکروسافت ویژگی Video Super Resolution (VSR)  را برای مرورگر Edge  رونمایی کرده است که هدف آن ارائه تجربه بهتر تماشای ویدیو به کاربران است.

به گزارش تکناک، ویژگی  Video Super Resolution (VSR) یک ارتقاء دهنده داخلی ویدئو در مرورگر EDGE است که از فناوری هوش مصنوعی مایکروسافت (Research ) برای بهبود کیفیت ویدیوهای کیفیت پایین و ارائه تجربه لذت بخش تر با تصاویر واضح تر استفاده می کند.

به گفته مایکروسافت، از هر سه ویدیو در Edge، یکی با کیفیت 480p یا پایین‌تر پخش می‌شود، بنابراین این فناوری جدید برای بسیاری از کاربرانی که از پهنای باند کم اینترنت یا کیفیت ویدیوی ضعیف رنج می‌برند مفید خواهد بود.

ویژگی   Video Super Resolution (VSR) مرورگر Edge از یادگیری ماشینی برای بهبود تجربه مشاهده شما با حذف مصنوعات حاصل از فشرده سازی بلوک و ارتقاء رزولوشن نهایی در YouTube و سایر پلتفرم های پخش آنلاین ویدئو استفاده می کند. طبیعتاً چند محدودیت قابل توجه وجود دارد.

برای استفاده از این ویژگی ارتقای دهنده کیفیت ویدئو به یک رایانه نسبتاً جدید با قدرت بیشتر برای پردازش این ویژگی جستجوی هوش مصنوعی نیاز دارید.این ویژگی به یک کارت گرافیک مجزا از Nvidia (سری RTX 20 و جدیدتر) یا AMD (RX5700 و جدیدتر) برای پردازش نیاز دارد.

علاوه بر این، ویژگی نمی‌تواند تاثیری بر کیفیت ویدیوهای محافظت‌شده با DRM استفاده داشته باشد زیرا مرورگر به این نوع ویدیوها برای پردازش دسترسی ندارد.

مایکروسافت می گوید که ارتقاء دهنده ویدیوی جدید اکنون برای 50 درصد از کاربران Canary Channel عرضه می شود. با این حال، می‌توانید با این تغییر

 edge://flags/#edge-video-super-resolution

ویژگی جدید Video Super Resolution را در مرورگر Edge خود فعال کنید.ویژگی VSR  مایکروسافت به زودی به سایر فناوری‌های ارتقاء مقیاسی که مایکروسافت در حال حاضر در مرورگر edge خود استفاده می‌کند می‌پیوندد تا تصاویر ویدئویی را واضح‌تر نشان دهد و تجربه بازی بهتری را برای کاربران بازی های آنلاین ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.