آزمایش انسانی ایمپلنت های مغزی نورالینک به بن بست خورد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اجازه آزمایش انسانی ایمپلنت های مغزی شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک را تایید نکرد.

به گزارش تکناک، ایلان ماسک تنها در پروژه های متحول‌کننده جهان سرمایه گذاری می کند. یکی از این موارد پروژه ایمپلنت مغزی شرکت نورالینک (Neuralink) است.

پیشتر این ایمپلنت های مغزی روی میمون ها با موفقیت آزمایش شده‌اند. در پایان سال 2022، این شرکت آغاز آزمایش یک ایمپلنت مشابه روی انسان در سال 2023 را اعلام کرد. اما FDA استفاده از دستگاه‌های عامل مرگ همه خوک‌هایی مورد آزمایش را تأیید نکرده است.

FDA از امنیت این ایمپلنت های مغزی اطمینان ندارد

طبق اظهارات کارمندان فعلی و سابق Neuralink به رویترز، نگرانی‌های اصلی مربوط به ایمنی سازمان در مورد باتری لیتیومی موجود در دستگاه، پتانسیل مهاجرت سیم‌های ریز ایمپلنت به نواحی دیگر مغز، و نحوه و امکان جدا‌کردن دستگاه بدون آسیب به بافت مغز است.

به عبارت ساده، FDA از عملکرد صحیح سیستم باتری اطمینان خاطر ندارد و برای اثبات خلاف آن، Neuralink باید شواهد بیشتری ارائه کند.

یکی دیگر از علل سخت‌گیری FDA، ایجاد مشکلات بالقوه‌ هنگام برداشتن یا ارتقای ایمپلنت های مغزی در صورت نیاز است و نگرانی سازمان درباره خطر برخورد اتصال سربی الکتریکی کوچک ایمپلنت‌ها با ماده خاکستری مغز نمونه است. این اتصالات به قدری کوچک هستند که ممکن است در حین برداشتن از ایمپلنت جدا شده و در مغز باقی بمانند. FDA نگرانی های مشابهی در مورد استفاده مداوم از آنها دارد.

در نوامبر سال گذشته، ایلان ماسک ادعا کرد که تائیدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را «طی شش ماه» دریافت خواهد کرد. بنابراین در صورت دریافت مجوز، ممکن است Neuralink اولین محصولات را قبل از سال 2030 وارد بازار کند.

ایلان ماسک در مورد انجام این پروژه بسیار جدی است. او همچنین ادعا کرد با کاشت یک تراشه مغزی Neuralink در مغز یکی از فرزندانش مشکلی ندارد و در صورت بروز آسیب جدی برای یکی از فرزندانش، تراشه را در بدن وی خواهد کاشت.

این نوشته در فناوری ارسال شده و با برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.