ایمپلنت نورولینک سال آینده روی انسان آزمایش می شود

شرکت نورولینک یک برند فناوری متعلق به آیلان ماسک است که به دنبال ایجاد نوعی رابط بین رایانه و مغز  است و در این راستا قرار است یک تراشه ایمپلنت را در سال آینده روی انسان آزمایش کند.

به گزارش تکناک، در مورد پیشرفت این شرکت، ایلان ماسک اظهارات محکمی را بیان کرده است و طبق آخرین وعده او، آزمایش‌های Neuralink با نمونه انسانی حدود شش ماه دیگر آغاز می‌شود. البته این اولین بار نیست که ماسک چنین وعده هایی می دهد. بنابراین، اینکه آیا او می تواند این بار به قول خود عمل کند یا خیر، بحث دیگری است.

در طول هشت سال گذشته، چندین مصاحبه با ایلان ماسک انجام شده که ماسک فقط “گنده گویی” کرده است. او در مورد فناوری رانندگی خودران تسلا صحبت نمی کند اما در مورد ظرفیت اسپیس ایکس صحبت می کند. در حالی که سیستم خودران کامل تسلا در حال پیشرفت خوبی است، اما هنوز با آنچه ماسک وعده داده فاصله زیادی دارد.

در اوایل سال 2022، گزارش هایی مبنی بر آغاز آزمایش تراشه ایمپلنت نورولینک بر روی انسان منتشر شد. این گزارش ها پس از استفاده موفقیت آمیز از تراشه در یک میمون اتفاق می افتد. با این حال، این اتفاق نیفتاد و با گذشت دو سال، ما همچنان در مورد آن صحبت می کنیم. در مورد Neuralink باید مراقب باشیم. این فناوری پیچیده است و نیاز به چندین تأییدیه دارد.

استخدام برای NEURALINK

شرکت Neuralink در تلاش است تا استعدادهای جدیدی را جذب کند. ایلان ماسک گفت: اغلب مردم فکر می‌کنند که نمی‌توانند در Neuralink کار کنند، زیرا سرنخی از زیست‌شناسی یا نحوه عملکرد مغز ندارند. آنچه که ما واقعاً می‌خواهیم در اینجا بر آن تأکید کنیم این است که شما مجبور نیستید، زیرا وقتی بر مهارت‌های لازم برای کارکردن در Neuralink دقیق می شوید، در واقع بسیاری از آنها همان مهارت‌هایی است که برای تولید یک ساعت هوشمند یا تلفن مدرن لازم است.


از آن زمان آخرین نسخه تراشه ایمپلنت نورولینک رونمایی شده است. این شرکت همچنین روباتی را نشان داد که عملیات های آینده را انجام خواهد داد. اگرچه آزمایشات موفقیت آمیزی با یک میمون انجام شده است، Neuralink اعتراف می کند که این میمون از این آزمایش ها جان سالم به در نبرده است. همچنین این شرکت با اعتراض جدی فعالان حقوق حیوانات مواجه است.

به گفته ایلان ماسک، این شرکت سعی می کند قبل از آزمایش بر روی انسان، مراقب باشد و مطمئن شود که همه چیز عالی است. با این حال، Neuralink به تایید سازمان غذا و دارو (FDA) نیاز دارد که هنوز آن را دریافت نکرده است. ماسک ادعا می کند که این شرکت قبلاً تمام اسناد لازم را ارائه کرده است. اما با توجه به حساسیت تست‌ها و استانداردهای بالا در تایید این تست‌ها، تاییدیه‌ها ممکن است به این زودی‌ها صادر نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.