پاسخ های جالب مدیر ایکس باکس به چند سوال مهم

اظهار نظر فیل اسپنسر مدیر ایکس باکس درباره کنسول دستی این برند

پس از رویداد Xbox Game Showcase 2024، فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت با رایان مک کافری در استریم IGN شرکت کرد و دربارۀ موضوعات مختلف گفت‌وگو کردند.

به گزارش تک‌ناک، اسپنسر موضوعات زیادی را در این گفت‌وگو مطرح کرد، مثل شایعات طولانی مدت پیرامون محصولات ایکس باکس، از جمله کنسول دستی آن، که همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به هر حال اسپنسر در این باره گفت: آینده برای ما در زمینۀ سخت‌افزار بسیار عالی خواهد بود و کاری که تیم در مورد عوامل متعدد شکل و روش‌های مختلف بازی انجام می‌دهد، موضوعی هیجان‌انگیز برای من است. ما اکنون یک کنسول تمام دیجیتالی Xbox Series X را به نمایش گذاشتیم، که زمان انتشار دربارۀ پلتفرم آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. امّا من فکر می‌کنم ما باید یک کنسول دستی هم داشته باشیم.

بنابراین انتظار داریم که در آینده شاهد یک کنسول دستی ایکس باکس هم باشیم. هر چند این کنسول برای نمایش آماده نیست، امّا تیم سخت‌افزاری فعالیت روی آن را شروع کرده است. یکی از پرسش‌های مطرح شده پیرامون این کنسول از اسپنسر این بود که آیا کنسول دستی مبتنی بر فضای ابری خواهد بود، یا یک کنسول واقعی است؟ که اسپنسر در این مورد توضیح داد: این کنسول مبتنی بر فضای ابری نخواهد بود، چرا که عناوین بزرگ را باید به خوبی تجربه کرد.

مدیر ایکس‌باکس همچنین به بازی Doom: The Dark Ages برای انتشار بر روی پلی‌استیشن 5 اشاره کرد و گفت: ممکن است همین انتخابی برای سایر بازی‌های فرست پارتی هم در برخی مواقع باشد.

او در این زمینه تصریح کرد: Doom، قطعاً یکی از آن فرنچایزهایی است که بسیاری از دستگاه‌ها آن را تجربه کرده‌اند. این یک فرنچایزی بود که فکر می‌کنم همه شایستۀ تجربۀ آن هستند. من چند سال پیش با مارتی (استراتن از id Software) و تیمش در جلسه‌ای بودم و از مارتی پرسیدم که می‌خواهد چه کاری انجام دهد و او گفت که می خواهد آن را بر روی تمام پلتفرم‌ها منتشر کند، من هم گفتم بریم این کار را بکنیم. به همین سادگی بود.

وی در ادامۀ گفت‌وگوی خود به این موضوع پرداخت که سؤالات زیادی در مورد این موضوع، که «هی، اگر من صاحب ایکس باکس هستم،» به چه معناست؟ دریافت می‌کند و پاسخ او این است که فکر می‌کنم در نمایش امروز به حدی این پلتفرم خوب ظاهر شد و نشان داد که مجموعۀ شگفت‌انگیزی از بازی‌ها به این ایکس‌باکس می‌آیند، که در همان روز اول به Game Pass خواهد رفت. اگر بازی را روی کنسول ما بخرید، می‌توانید آن را بر روی رایانۀ شخصی نیز با کراس اوورها بازی کنید. به همین دلیل صاحبان ایکس باکس تجربه‌های خاصی خواهند داشت و جملۀ فوق به این موارد اشاره دارد.

اسپنسر در این برنامه اعلام کرد: ما همچنین بر روی سخت‌افزار آینده با سازگاری رو به جلو تمرکز کرده‌ایم. تعهد ما به مشتریان Xbox این است که شما فرصت خرید یا اشتراک در بازی را خواهید داشت. ما قرار است از بازی در صفحه‌های دیگر نیز پشتیبانی کنیم و شما بازی‌های ما را روی پلتفرم‌های بیشتری شاهد باشید و ما آن را به عنوان یک مزیت برای فرنچایزهایی که در حال ساخت آن هستیم می‌بینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.