پرداخت ۲۰ میلیون دلاری پلتفرم X به تولیدکنندگان محتوا

طبق اظهارات مدیر عامل پلتفرم X، شرکتی که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد، تقریباً 20 میلیون دلار به خالقان محتوا پرداخت کرده است.

به گزارش تکناک، پلتفرم X ، از ماه ژانویه شروع به پرداخت سهمی از درآمد تبلیغاتی به خالقان محتوا کرد. این پرداخت ها بخشی از درآمد از تبلیغات ارائه شده در کامنت های سایر کاربران تأیید شده به پست‌هایشان است.

برای کسب درآمد ، کاربران باید در X Premium (که نام جدید توییتر بلو است) مشترک شوند، بیش از ۵۰۰ دنبال‌کننده داشته باشند و بیش از ۵ میلیون بازدید توییت در سه ماه گذشته کسب کرده باشند.

در این توییت آمده است:

  • محتوا تولید کنید. ارتباط برقرار کنید. همه را در X جمع آوری کنید. ما امکان کسب درآمد در بخش‌های جدیدی مانند بخش سازندگان محتوا را ممکن می‌کنیم. تا به حال تقریباً ۲۰ میلیون دلار به جامعه خالقان محتوا در پلتفرم X پرداخت کرده‌ایم.

به گفته صاحب پلتفرم X، الان میزان پرداخت‌های اولیه در ماه ژوئیه که از فوریه به بعد جمع‌آوری شده بودند، حدود ۵ میلیون دلار بود. اگر X تاکنون ۲۰ میلیون دلار پرداخت کرده باشد، این به این معنی است که تعداد قابل توجهی از کاربران به برنامه خالقان پیوسته‌اند یا تبلیغات X تعداد بیشتری بازدید را به دنبال داشته است.

اکنون خالقان محتوا نیز تحریک شده‌اند تا کاربران را ترغیب به ارسال کامنت در توییت‌هایشان کنند. اگرچه این می‌تواند موجب ترغیب به بحث و گفتگو شود، ما از پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک می‌دانیم که احساسات شدید، بیشترین میزان تعامل را به همراه دارد.

با این حال، توییتر از زمان تأسیس، پلتفرمی بوده که خالقان محتوا آن را کم‌اهمیت قلمداد کرده‌اند، چرا که تبدیل دنبال‌کنندگان به پول در آن بسیار مشکل بوده است. در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، خالقان در برنامه همکاری به مدت بیش از یک دهه از درآمد تبلیغاتی سهیم شده‌اند. حالا که خالقان محتوا می‌توانند در پلتفرم X درآمد کسب کنند اما ابتدا باید هزینه اشتراک پریمیوم پلتفرم X را بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.