پردازنده 12 هسته ای کوالکام تا 2024 عرضه می‌شود

سری M از پردازنده های مبتنی بر ARM برای رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها روند جدیدی را آغاز کرد و گفته می شود تا سال 2024 عرضه خواهد شد.

به گزارش تک ناک، در حالی که رایانه‌های شخصی با پردازنده‌های x86 هنوز در دسترس هستند، شرکت‌های بیشتری شروع به بررسی بخش بالقوه رایانه‌های شخصی مبتنی بر ARM کرده‌اند.

از آنجایی که CPU های اپل به روی اکوسیستم آن بسته هستند، دیگر سازندگان رایانه شخصی به جایگزین هایی نیاز دارند. کوالکام سعی کرده است جایگزینی برای شرکت هایی باشد که می خواهند وارد بخش کامپیوترهای مبتنی بر ARM شوند. با این حال، این شرکت با مشکل مواجه شده است.

کوالکام از سال گذشته شانس خود را در این بخش امتحان کرده است، اما تاکنون این تجربه ضعیف بوده است. این شرکت در حال استفاده مجدد از تراشه های طراحی شده برای گوشی های هوشمند بوده است. این باید تغییر کند و یک گزارش جدید نشان می دهد که به زودی این تغییر اتفاق خواهد افتاد.

یک جایگزین معتبر برای ویندوز

ظاهراً این شرکت تلاش های خود را در بخش رایانه های شخصی افزایش خواهد داد. این شرکت قرار است یک پردازنده ARM قدرتمند برای رایانه های رومیزی توسعه بدهد. این CPU در سال 2024  عرضه می شود و نام رمز “Hamoa” دارد. ظاهراً در مجموع 12 هسته CPU به همراه خواهد داشت.

Hamoa با 12 هسته CPU در پیکربندی 8 + 4 عرضه خواهد شد. در این پردازنده خوشه بزرگ دارای هشت هسته عملکردی است، در حالی که چهار هسته باقی مانده برای بهره وری انرژی تعبیه  شده است. این تراشه یک پردازنده گرافیکی نیز به همراه خواهد داشت، اما ممکن است چندان قدرتمند نباشد.

طبق گزارش‌ها، کوالکام تراشه‌هایی را با طراحی Phenix Core Nuvia معرفی خواهد کرد. برای کسانی که نمی دانند، این کاری از مهندسان سابق اپل است. آنها روی تراشه های فعلی اپل مبتنی بر ARM کار کرده اند. برای یادآوری، کوالکام استارتاپ Nuvia را خریداری کرد و کار بر روی تراشه های مبتنی بر ARM برای دسکتاپ ها پیش بینی می شد.

معماری جدید نوید افزایش عملکرد 50 تا 100 درصدی در حد 5 وات در هر هسته را می دهد. این اعداد بر اساس گزارش های سال 2020 است، اما تا سال 2024 ممکن است شاهد پیشرفت های بیشتری باشیم.

منبع با گفتن اینکه این اجرا “بسیار امیدوارکننده” به پایان می رسد. در نتیجه، تا سال 2024، سرانجام ممکن است شاهد چیپست باشیم که به سازندگان رایانه های شخصی فرصتی برای رقابت در این بخش خاص بدهد. کوالکام ممکن است ارائه دهنده قوی این چیپست ها برای تجربه ویندوز در صحنه ARM باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.