پزشکیان: فیلترینگ مردم را از زندگی ساقط کرد!

پزشکیان: فیلترینگ مردم را از زندگی ساقط کرد!

اولین مناظره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری میان دو نامزد راه یافته به این مرحله دوشنبه شب گذشته برگزار شد و در بخشی از این مناظره مسعود پزشکیان گلایه های تندی را به موضوع فیلترینگ مطرح کرد.

به گزارش تکناک، مسعود پزشکیان گفت: در تمام دنیا و در موقعیت‌های خاص محدودیت‌هایی برای اینترنت و شبکه های اجتماعی وجود دارد اما اگر در مواقع غیر ضرور استمرار پیدا کند اشکال دارد.

وی افزود: ما در بحث‌های اداری بیمارستانی، بانکی، دانشگاهی به اینترنت احتیاج داریم، ارتباط با دنیا بر اساس این سیستم است. نمی‌توانیم بگوییم در یک قفس به دور از دنیا می‌خواهیم زندگی کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:  باید با صاحبان شرکت‌ها و مدیران این برنامه‌ها و اپلیکیشن ها صحبت کنیم و در خصوص جزئیات به توافق برسیم. دولت می‌تواند بنشیند قرارداد ببند.

وی با اشاره به بار مالی وآسیب های فیلترکن ها به مردم گفت: پول فیلترشکن‌ها به جیب چه کسی می‌رود؟ چه بلایی سر کسانی که از فضای مجازی امرار معاش می کردند وکسب و کار داشتند آمد؟ از زندگی ساقط شدند.

پزشکیان ادامه داد: ما می‌توانیم در مواقعی که نیاز است از فیلترشکن استفاده کنیم همه دنیا این‌طور است اما ایرانیان در مواقع عادی از فیلترشکن استفاده می‌کند و مردم برای آن پول می‌دهند و بیشتر از اینترنت حتی برای آن هزینه می‌کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: الان که خبری نیست برای چی فیلتر است همه چی؟ دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، بانک‌ها به مشکل خوردند؛ باید مردم در این فضا راحت کار کنند و درآمد کسب داشته باشند. دنیایی از فرصت‌ها و امکانات در این فضا وجود دارد.

پزشکیان خاطرنشان کرد: ما روز به روز داریم پشتوانه اجتماعی خود را بخاطر گرانی و فیلترینگ و اینترنت از دست می‌دهیم. در گذشته به این شدت نبود. تا این مسائل را حل نکنیم مشکلات برطرف نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.