پشتیبانی آیفون 15 پرو و اولترا از استاندارد WiFi 6E

زارش دیگری می‌گوید که تنها آیفون 15 پرو و اولترا از استاندارد جدید WiFi 6E پشتیبانی می‌کنند.

گزارش‌های متعدد، حاکی از آن است که مدل‌های استاندارد و پیشرفته آیفون 15 از نظر مشخصات تفاوت قابل توجهی خواهند داشت و اکنون گزارش دیگری می‌گوید که تنها آیفون 15 پرو و اولترا از استاندارد جدید WiFi 6E پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش تکناک،تنها تعداد انگشت شماری از تلفن های هوشمند برتر فعلی، از جمله سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا و اس 22 پلاس، از WiFi 6E پشتیبانی می کنند، در حالی که اکثر گوشی های هوشمند پیشرفته دیگر، مانند آیفون 14 پرو مکس، از WiFi 6E پشتیبانی نمی کنند.

WiFi 6E یک استاندارد اتصال بی‌سیم است که با افزودن باند 6 گیگاهرتز، WiFi 6 را گسترش می‌دهد و به دستگاه‌های بیشتری اجازه می‌دهد به کانال‌های Wi-Fi موجود بدون ازدحام طیف متصل شوند. به عبارت ساده، استاندارد WiFi 6E پهنای باند بیشتری را در دسترس قرار می دهد که به معنای دسترسی سریع تر، مطمئن تر و تاخیر کمتر است.

اگرچه برای استفاده از WiFi 6E به یک روتر سازگار با این استاندارد نیاز دارید، اما جای نگرانی نیست زیرا شرکت‌های مختلفی از جمله Asus، Linksys و Netgear دستگاه‌هایی که از استاندارد Wi-Fi 6E  پشتیبانی میکند را عرضه می کنند.

MacRumors گزارش داد که افشاکننده Unknownz21 یک سند داخلی شرکت اپل را به اشتراک گذاشته است که شامل نمودارهایی از تنظیمات آنتن آیفون 15 است. این نمودار به iPhone 15 Pro و Ultra به عنوان D8x اشاره می کند، در حالی که مدل های استاندارد و پلاس در این سند محرمانه شرکت اپل D3y نامیده می شوند.

digikala

این تصویر نشان می دهد که تنها مدل های پریمیوم iPhone 15 از Wi-Fi 6E پشتیبانی می کنند، در حالی که آیفون 15 استاندارد و پلاس همچنان از Wi-Fi 6 استفاده می کنند.

گزارش هابر اساس سند محرمانه داخلی اپل می‌گوید که تنها آیفون 15 پرو و اولترا از استاندارد جدید WiFi 6E پشتیبانی می‌کنند.

این سند همچنین تغییرات طراحی آنتن بین آیفون 15 پرو و آیفون 14 پرو را نشان می دهد که با برچسب D7x مشخص شده است. در این سند، D2y نام رمز آیفون 14 و 14 پلاس است.

برخی از محصولات اپل، از جمله جدیدترین iPad Pro و MacBook Pro، در حال حاضر از Wi-Fi 6E پشتیبانی می کنند. MacRumors اشاره می کند که این اولین باری است که اپل استاندارد جدید WiFi را به آیفون های گران تر محدود می کند.

این به استراتژی آن برای محدود کردن ویژگی‌های ممتاز به مدل‌های سطح بالا مرتبط است. شایعات نشان می دهد که تنها آیفون 15 اولترا و پرو دارای تراشه A17، USB-C سریعتر، صفحه نمایش 120 هرتز، رم پایه بیشتر، بدنه تیتانیومی و دکمه های حالت جامد خواهند بود. علاوه بر این، انتظار می‌رود که تنها مدل آیفون 15 Ultra دارای دوربین پریسکوپ ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۶ برابری باشد.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.