آمادگی مایکروسافت برای پشتیبانی از هدست Vision Pro اپل

مایکروسافت در حال آماده‌سازی برنامه های Excel، Word و Teams برای عرضه بر روی هدست Vision Pro اپل هستند.

به گزارش تکناک، مایکروسافت، یکی از اولین شرکت‌هایی است که از هدست واقعیت افزوده جدید اپل به نام Vision Pro پشتیبانی می‌کند. اپل به تازگی این هدست را معرفی کرده است و مایکروسافت نیز آماده است برنامه‌ های Word، Excel و Teams را برای این پلتفرم جدید اپل ارائه دهد.
اپل به اختصار نشان داد که Word، Excel و Teams مایکروسافت درون هدست واقعیت افزوده Vision Pro قابل اجرا هستند و کاربران می‌توانند با استفاده از چشمان خود رابط کاربری آن‌ها را کنترل کنند. به نظر می‌رسد مایکروسافت از رابط کاربری ساده شده که برای نسخه‌های وب Excel و Word استفاده می‌شود، در این برنامه‌ها نیز استفاده کرده است.
اپل تصاویر رابط کاربری Teams را نمایش نداد، اما اعلام کرد که مایکروسافت قصد دارد از شخصیت‌های سه بعدی خود حمایت کند. این شخصیت‌های دیجیتال با استفاده از روش‌های یادگیری ماشینی ساخته می‌شوند تا بتوانند صورت شما را به صورت مجازی بازسازی کنند. Zoom و Webex نیز قصد دارند از این شخصیت‌های سه بعدی در هدست واقعیت افزوده Vision Pro اپل پشتیبانی کنند.

علاوه بر پشتیبانی مایکروسافت از هدست واقعیت افزوده Vision Pro اپل، برنامه‌های Unity نیز به طور بومی روی این هدست اجرا می‌شوند. این به آن معناست که پس از عرضه اولیه در اوایل سال آینده، احتمالاً شاهد عرضه بسیاری از بازی‌ها بر روی هدست جدید AR اپل خواهیم بود. همچنین، شرکت Adobe نیز قصد دارد نرم‌افزار Lightroom را برای هدست واقعیت افزوده Vision Pro اپل منتشر کند، به طوری که شما تنها با استفاده از دست‌ها و چشمان خود، قادر خواهید بود این برنامه را برای ویرایش عکس‌ها کنترل کنید.

حمایت سریع مایکروسافت از تلاش‌های اپل در حوزه AR تعجب آورنیست. حتی پس از سال‌ها تلاش برای تبدیل واقعیت افزوده به چیزی قابل استفاده با استفاده از HoloLens، شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت همچنان به تسلط خود در زمینه سخت افزارهای جدید اپل، از جمله پشتیبانی از سیلیکون M1 و راه اندازی سریع Office بر روی دستگاه‌های Mac با سیلیکون M1، افتخار می‌کند. همچنین، مایکروسافت با همکاری نزدیک با متا، به عنوان تولیدکننده هدست‌های VR Quest، تلاش کرده است تا نرم‌افزارهای محبوب خود از جمله Teams، Office، Windows و Xbox را برای این هدست‌ها عرضه کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.