پشتیبانی مرورگر Opera GX از هوش مصنوعی Aria

Opera GX،مرورگر وب متمرکز بر بازی، پشتیبانی از  ربات چت‌ هوش مصنوعی خود به نام Aria را اضافه کرده است.

به گزارش تکناک، این ربات چت‌ هوش مصنوعی مولد بر پایه فناوری GPT شرکت OpenAI است .Aria در حال حاضر در مرورگر اصلی Opera که ابتدای امسال تغییرات عمده‌ای کرده است، در دسترس است. این ربات چت‌ هوش مصنوعی می‌تواند با استخراج آخرین اطلاعات موجود از وب به سوالات پاسخ دهد.

هوش مصنوعی مرورگر  با معماری اختصاصی Compositor شرکت Opera مجهز شده است، که به آن اجازه نوشتن کد را می‌دهد. بر اساس اطلاعات داده شده توسط سازنده، این ربات چت می‌تواند برای دریافت به‌روزرسانی‌های فصول بازی آتی، نوشتن زندگی‌نامه شخصیت‌ها و نکاتی برای شروع کاری در زمینه‌ی پخش زنده، استفاده شود.

یک ویژگی جذاب نیز با نام “AI Prompts” به شما امکان می‌دهد که یک قسمت از متن را در مرورگر انتخاب کنید و هوش مصنوعی Aria را به کار بیندازید. این هوش مصنوعی می‌تواند اطلاعات مرتبط و زمینه‌ای در مورد متن برجسته شده ارائه دهد.

اُپرا در پست وبلاگ خود، اعلام کرد: “Aria یک هوش مصنوعی معمولی نیست .ربات هوش مصنوعی Aria مجهز به معماری اختصاصی Composer اپرا، نه تنها می‌تواند کد بنویسد، بلکه به نبض زنده اینترنت نیز دسترسی دارد، و به شما نتایج تازه و بروزی را ارائه می‌دهد که می‌تواند به تمام سوالات کاربران GX پاسخ دهد. با این ویژگی جدید، کاربران اُپرا GX Early Bird اکنون می‌توانند مستقیماً با یک هوش مصنوعی دوستانه مرورگر که آخرین اخبار و نکات بازی را در اختیار دارد، تعامل داشته باشند.”

برای استفاده از Aria در مرورگر Opera GX، شما باید گزینه ‘Early Bird’ را در تنظیمات مرورگر فعال کنید. پس از آن، می‌توانید از نوار کناری ربات چت‌ را راه‌اندازی کنید، که برای آن نیاز به ورود به حساب اپرا دارید، که می‌توانید به طور رایگان آن را ایجاد کنید.

گزارش شد که ماه گذشته ابزار هوش مصنوعی تولیدی اپرا توانسته است از زمان راه‌اندازی خود، ۱ میلیون کاربر را جذب کند. علاوه بر ویندوز، لینوکس و macOS، این ربات چت‌ هوش مصنوعی نیز به مرورگر اپرا برای اندروید و iOS ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.