پشتیبانی واتساپ از نام های کاربری

با این که واتساپ روی پشتیبانی از نام کاربری کار می کند، ممکن است این مسأله در آینده نزدیک تغییر کند.

به گزارش تکناک، این پلتفرم پیام رسان متعلق به متا در حال کار بر روی چندین ویژگی جدید است و ارائه پشتیبانی از نام کاربری می تواند بزرگ ترین مورد آن باشد

برخلاف بهترین برنامه های ارتباطی اندروید، واتس‌اپ از مفهوم نام کاربری پشتیبانی نمی‌کند و کاربران با استفاده از شماره تلفن خود می‌توانند در این سرویس ثبت نام کنند. همچنین افراد با استفاده از نام ذخیره شده در مخاطبین خود می‌توانند به چت مورد نظر مراجعه کنند.

طبق اسکرین شات WABetaInfo، واتساپ امکان انتخاب یک نام کاربری منحصر به فرد از بخش پروفایل برنامه را فراهم خواهد کرد. در حال حاضر، تنها با اشتراک شماره خود با دیگر افراد می‌توان با آنها ارتباط برقرار کرد و این امر آن را به یک مشکل بزرگ در حفظ حریم خصوصی و ایمنی تبدیل می‌کند.

با پشتیبانی از نام کاربری در این پلتفرم، دیگر این مسأله مشکل‌ساز نخواهد بود و کاربران می‌توانند با تنها اشتراک نام کاربری منحصر به فرد خود، در پلتفرم با یکدیگر ارتیاط برقرار کنند.

نام‌های کاربری به یاد ماندنی‌تر هستند و در چت‌های گروهی به خصوص هنگام مکالمه با افرادی نا آشنا موجب آسودگی خاطر بیشتری خواهند شد. با این حال، میزان پشتیبانی متا از نام کاربری در واتساپ و ارائه امکان جستجوی کاربران با استفاده از نام کاربری منحصر به فرد آنها مشخص نیست.

همچنین احتمال ارائه گزینه ای توسط WhatsApp (Meta Platforms-owned mobile instant messenger and social media service) برای مخفی کردن نام کاربری از عموم به دلایل حفظ حریم خصوصی یا خیر نیز مشخص نیست. به نظر می رسد این ویژگی هنوز در مراحل اولیه توسعه است و در آخرین نسخه بتا واتساپ برای اندروید نسخه 2.23.11.15 مشاهده شده است. حتی در صورت اجرای این نسخه نیز ممکن است این گزینه برای شما نمایش داده نشود زیرا این گزینه از سمت سرور در دسترس قرار می‌گیرد.

با گذشت زمان، جزئیات بیشتری در مورد پیاده سازی نام کاربری در واتساپ ظاهر خواهد شد. با این حال، با پشتیبانی از نام کاربری در سرویس پیام‌رسانی متعلق به متا، نحوه ارتباط کاربران در گروه‌ها و انجمن‌ها تا حد زیادی تغییر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.