پشتیبانی ویندوز 11 از اندروید 13 بتا امکانپذیر شد

ویندوز 11 اکنون شامل اندروید 13 می‌شود و تجربه بسیار بهتری برای کاربران در اجرای برنامه های اندرویدی در ویندوز به ارمغان می‌آورد. در حال حاضر، این قابلیت برای آزمایش‌کنندگان در دسترس است و فقط باید منتظر عرضه همگانی آن از طریق Microsoft Store بود.

به گزارش تک ناک، احتمالاً چند هفته یا شاید چند ماه تا زمان عرضه آن برای عموم از Microsoft Store زمان لازم است. اما ادغام اندروید 13 با ویندوز 11 به تازگی بسیار بهبود یافته‌است.

در واقع، آخرین بروزرسانی زیرسیستم ویندوز برای اندروید (WSA) در حال حاضر فقط بر برنامه پیش نمایش آزمایش‌کنندگان تأثیر می گذارد. همچنین باید توجه داشت این یک برنامه پیش نمایش خاص WSA است و از برنامه پیش نمایش استاندارد ویندوز 11 متمایز است.

سازگاری اندروید 13 با ویندوز 11

محض اطلاع، Windows Subsystem for Android(WSA) یک زیرسیستم افزوده اخیر به این سیستم عامل است و استفاده از برنامه های اندروید را مستقیماً در ویندوز 11 از طریق فروشگاه Amazon Appstore امکان پذیر می کند. ارتقای اندروید به نسخه 13 بدون شک مهم ترین کمک بروزرسانی 2211.40000.7.0 است. همچنین تغییرات زیادی با این بروزرسانی قابل توجه وجود دارد.

این تغییرات موجب کاهش ۵۰ درصدی زمان راه اندازی می شود و این مساله احتمالاً تا حدی به دلیل تغییر اندروید 13 به فناوری bridge اینتل ممکن شده است. به‌علاوه، بهبودهایی در مقیاس‌بندی برنامه، ورودی هر کلیک و پایداری کلیپ‌بورد صورت گرفته است. تاثیر پیشرفت‌ها روی موارد اصلی چشمگیر خواهد بود.

علاوه بر این، اکنون ویندوز قابلیت باز کردن فایل های رسانه ای را دارد و استفاده ساده‌تر از میانبرهای برنامه را فراهم می‌کند. در نهایت، فرمان جدیدی به نام wsaclient.exe/shutdown، همانطور که از نامش پیداست به شما امکان خاموش‌کردن خودکار WSA را می‌دهد.

مایکروسافت همیشه از بازخورد کاربران به‌منظور ارتقا تجربه قدردان است، بنابراین در صورت تمایل به آزمایش این به‌روزرسانی می‌توانید آن را امتحان کنید.

لیست کامل تغییرات در زیر ارائه شده است:

  • اضافه شدن دستور جدید برای خاموش شدن خودکار WSA
  • عملکرد بهتر (50٪، مورد P10)
  • بهبود ورودی کلیک ماوس
  • بهبود پایداری کلیپ بورد
  • بهبود اندازه برنامه
  • ارتقا به فناوری bridge اینتل برای اندروید 13
  • بهبود ثبات باز کردن فایل های رسانه ای در ویندوز
  • پشتیبانی از میانبرهای برنامه از ورودی های فهرست پرش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.