پشتیبانی Atari 2600 از کارتریج‌های قدیمی

آتاری اعلام کرده است که معروفترین کنسول خود را به نام Atari 2600 Plus در تاریخ 17 نوامبر با قیمت 129.99 دلار مجدداً راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش تکناک، این نسخه کاملاً کارآمد و با مقیاس 80 درصد، با خروجی HDMI عرضه خواهد شد و همراه با یک کارتریج 10 در 1 است. آتاری می‌گوید که حتی از کارتریج‌های بازی 2600 و نسل بعد از آن 7800 هم پشتیبانی می‌کند و با کنترلرهای اصلی جوی‌استیک و پدل نیز کار خواهد کرد. پیش‌فروش‌ها در حال حاضر باز است.

محصول جدید آتاری علاوه بر اینکه کمی کوچکتر شده و پورت‌های HDMI و USB-C را به دست آورده است، در بیشتر جنبه‌ها تغییر نکرده است. قسمت جلویی آن دارای یک نوار پانل چوبی با لوگوی روشن شده آتاری است و در کنار شیار کارتریج، چهار سوئیچ تعویض قرار دارد. آتاری می‌گوید که سوکت کارتریج کمی بزرگتر شده است تا در قفل شدن کارتریج‌ها بهتر کمک کند. در پشت کنسول، در کنار پورت‌های HDMI و USB-C، دو پورت سریال مشابه آنچه در سیستم اصلی استفاده می‌شد قرار دارد.

در اینجا یک ویدیو با برخی از تصاویر نزدیک زیبا از سیستم قرار دارد.

Atari 2600 Plus از یک SoC Rockchip 3128 بهره می‌برد که یک چیپ چهار هسته‌ای با توان کم است و بیش از چند سال است که وجود دارد، اما به احتمال زیاد برای اجرای بازی‌های قدیمی آتاری کافی خواهد بود تا بتوانید سرخوردگی بی‌نهایت Pitfall! را دوباره تجربه کنید. البته، همچنین قابلیت پشتیبانی از کارتریج Mr. Run and Jump را دارد که آتاری در ابتدای سال جاری برای 2600 منتشر کرد. اگر می‌خواهید کنترلرهای بیشتری را اضافه کنید، کمپانی همچنین دسته CX40 Plus و کنترلر جدید CX30 Plus را نیز عرضه می‌کند.

این اولین تلاش آتاری برای بهره‌برداری از روند نوستالژی‌بازی که نینتندو با کنسول NES Classic محبوب خود آغاز کرد، نیست. در سال 2021، آتاری کنسول و جعبه پخش تلویزیون Atari VCS عجیب و غریبی را با قیمتی مشابه Xbox Series S عرضه کرد. اما قیمت مناسب‌تر و سازگاری با صدها کارتریج بازی قدیمی آتاری احتمالاً به این کنسول فرصت بیشتری برای رقابت می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.