پشتیبان‌گیری خودکار در برنامه Google Photos آسان‌تر شد

گوگل در حال ایجاد تغییراتی در Google Photos برای توصیف ساده تر گزینه‌ها موجود برای کاربران هنگام پشتیبان گیری از عکس‌ها و ویدیوها است.

گوگل در حال ایجاد تغییراتی در Google Photos برای توصیف ساده تر گزینه‌ها و انتخاب‌های موجود برای کاربران هنگام پشتیبان گیری از عکس‌ها و ویدیوها است.

به گزارش تکناک، بنابراعلام گوگل در صفحه پشتیبانی جدید در زیر بنر راهنمای Google Photos، هیچ تغییری در نحوه ذخیره عکس‌ها و ویدیوها ایجاد نمی‌شود، اما اصطلاحات همانند برنامه Photos، در وب و Help Center ساده تر به نمایش در‌خواهد آمد.

این کار دشوار و غیر قابل فهمی نیست. با اعمال این تغییرات، گزینه Backup & sync صرفاً به Backup تبدیل شده است. این تنظیمات برای فعال یا غیرفعال کردن پشتیبان‌گیری خودکار عکس‌ها و ویدیوها در حساب گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای فعال یا غیرفعال کردن پشتیبان‌گیری خودکار عکس‌ها و ویدیوها در تلفن اندروید خود، به Settings Google > Backup > Photos & videos بروید. سپس کلیدی را مشاهده خواهید کرد که با روشن شدن آن به طور خودکار عکس ها و ویدیوها از تلفن در حساب گوگل آپلود می شود.

در iOS برنامه Google Photos را باز کنید، روی عکس نمایه در گوشه سمت راست بالا بزنید و Google Photos settings را باز کنید. از آنجا، روی Backup & sync بزنید و تنظیمات را روشن یا خاموش کنید.

کاربران Google Photos دو گزینه ذخیره‌سازی عکس‌ها و ویدیوها با «کیفیت اصلی(Original quality)» یا «بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی(Storage saver)» خواهند داشت. در برنامه یا در وب‌سایت photos.google.com، این گزینه تحت عنوان «Upload size» قرار دارد. این عنوان تا حدودی گمراه کننده است و گوگل عنوان آن را به «Backup quality» تغییر داده است.

هنگام ذخیره با «Original quality»، عکس‌ها و ویدیوها با همان وضوح ثبت‌شده ذخیره می‌شوند و در نتیجه هیچ تغییری در کیفیت آنها ایجاد نمی‌شود. اما هنگام ذخیره با «Storage saver»، عکس‌ها و ویدیوها با کمی کاهش کیفیت به منظور صرفه‌جویی در فضا مواجه خواهند شد.

گوگل می گوید: طبق نظرات کاربران، اصطلاحات موجود کمی گیج کننده بودند. درنتیجه امیدواریم اصطلاحات جدید شهودی‌تر و راحت تر باشند.

گوگل می‌گوید این به‌روزرسانی برای همه کاربران Google Photos برای پشتیبان گیری ساده تر از عکس ها ویدیو ها ارائه شده است. البته این تغییرات هنور در پیکسل6a با نسخه اندروید ۱۳ QPR2 Beta 2 مشاهده نشده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.