عرضه کارت گرافیک جدید انویدیا با پورت تغذیه بازطراحی شده‌

به نظر می‌رسد که انویدیا از پورت تغذیه بازطراحی شده‌ای برای RTX 4070 FE استفاده می‌کند.GeForce RTX 4070 Founders Edition هم اکنون از پورت 12 ولتی 2×6 استفاده می‌کند.

به گزارش تکناک، PCI-SIG هنوز نسخه بازطراحی شده پورت12VHPWR  را که مشکل ذوب شدن پورت‌های تغذیه کارت‌های گرافیکی سری GeForce RTX 40 را در چند ماه گذشته تحت تاثیر قرار داده بود، رسما معرفی نکرده است.

بر اساس ادعای Igor’s Lab، کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Founders Edition شرکت Nvidia از پورت تغذیه 12V-2×6 بازطراحی شده استفاده می‌کند.

اصلی‌ترین تفاوت بین پورت تغذیه 12VHPWR  اصلی و پلاگین جدید 12V-2×6، در سایز کوتاهتر پین‌های حسگر است که حدود 1.7 میلی‌متر است. این طراحی باعث می‌شود که هدر پاور به طور کامل در پورت قرار گیرد؛ در غیر اینصورت، منبع تغذیه حالت‌های توان بالا را فعال نمی‌کند و از داغ شدن و ذوب شدن هنگامی که یک کارت گرافیک برای کارکرد خود نیاز به توان زیادی دارد، جلوگیری می‌شود.

به نظر می‌رسد که تنها شرکت Astron در حال حاضر پلاگین تغذیه جدید 12V-2×6 را تولید می‌کند و حداقل بر اساس گزارش Igor’s Lab، Nvidia تنها شرکتی است که از آن استفاده می‌کند.

تأمین‌کنندگان دیگر کارت‌های گرافیکی احتمالاً منتظر معرفی رسمی این پلاگین توسط PCI-SIG هستند، قبل از استفاده از آن برای محصولات تولید شده به صورت عمده. به نظر می‌رسد که Nvidia آمادگی ریسک‌پذیری را با محصول خود یعنی GeForce RTX 4070 Founders Edition دارد که یکی از بهترین کارت‌های گرافیکی در بازار است.

آنچه باید دید این است که چه زمانی PCI-SIG پلاگین تغذیه جدید 12V-2×6 را نهایی می‌کند و همچنین چه زمانی تولیدکنندگان کارت‌های گرافیکی آن را به جای پلاگین بدنام 12VHPWR  استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.