پوست آلوئه ورا یک حشره کش دوستدار محیط زیست

اگرچه ژل گیاه آلوئه ورا معمولاً برای درمان آفتاب سوختگی، مرطوب کردن پوست و تقویت سلامت روده استفاده می شود، اما پوست آلوئه ورا معمولاً دور ریخته می شود.

به گزارش تکناک، اکنون تحقیقات جدید نشان می دهد که از این پوست ها می توان برای ساخت حشره کش های غیر سمی برای استفاده در کشاورزی نیز استفاده کرد.

این مطالعه توسط پروفسور دباسیش باندیوپادیای ، از دانشگاه تگزاس انجام شد.

علاقه او برای اولین بار زمانی برانگیخته شد که او و یکی از همکارانش از یک مرکز تولید آلوئه ورا بازدید کردند و متوجه شدند که در حالی که حشرات به دنبال برگ های گیاهان دیگر می روند، آنها ضایعات پوست آلوئه ورا را به حال خود رها می کنند. این مشاهدات باندیوپادیای را بر آن داشت تا برخی از پوسته ها را برای تجزیه و تحلیل شیمیایی به آزمایشگاه خود بازگرداند.

پوست‌ها ابتدا در یک محیط تاریک و در دمای اتاق، با دمیدن هوا روی آن‌ها خشک می‌شدند. این روش برای اینکه ‌فعالیت زیستی پوست‌ها بدون تغییر باقی بماند، اتخاذ شد. تعدادی از مواد شیمیایی حشره کش طبیعی متعاقباً از آنها استخراج شد، از جمله دی کلرومتان و هگزان.

اگرچه این دو ماده سمی هستند، اما دانشمندان مواد شیمیایی غیر سمی حشره کش مانند اکتاکوزانول، سابنیاتین B، دینوترب، آرژونگنین، نونادکانون و اسید کیلائیک را نیز استخراج کردند.

اکنون باید تحقیقات بیشتری انجام شود تا ببینیم این ترکیبات مشتق شده از آلوئه ورا در هنگام استفاده از محصولات واقعی در مزارع چقدر خوب عمل می کنند. اگر این

آزمایشات به خوبی انجام شود، ممکن است استفاده از این مواد شیمیایی در اسپری‌های دافع پشه یا کنه نیز مورد بررسی قرار گیرد.

باندیوپادیای گفت: با ایجاد یک حشره کش که از مواد شیمیایی مصنوعی خطرناک و سمی جلوگیری می کند، می توانیم به حوزه کشاورزی کمک بیشتری کنیم. اما اگر این مواد شیمیایی طبیعی، فعالیت ضد پشه یا ضد کنه خوبی را از خود نشان دهند، می توانیم به عموم مردم نیز کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.