پیشتازی سامسونگ و اپل در فروش گوشی های هوشمند

آمارها نشان می دهد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در نیمه اول سال ۲۰۲۳، عملا در اختیار سامسونگ و اپل  بوده است.

به گزارش تکناک، اُمدیا شرکت تحلیل گر بازار افشا کرد که ۱۰ گوشی پرفروش جهانی در نیمه اول سال ۲۰۲۳ توسط اپل و سامسونگ ساخته شده‌اند. هیچ برند گوشی دیگری در این لیست دیده نمی شود.

در واقع، اپل و سامسونگ لیست ۱۰ گوشی پرفروش را به دو قسمت تقسیم کرده‌اند. چهار گوشی‌ای که بیشترین فروش را در نیمه اول سال ۲۰۲۳ داشته‌اند، شامل آیفون ۱۴ پرو مکس، آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۳ بوده‌اند.

سپس، سامسونگ جایگاه پنجم تا نهم را از آن خود کرد و در نهایت آیفون ۱۱ لیست را در جایگاه دهم به پایان برد.

براساس داده‌هایی که توسط شرکت تحقیقات بازار اُمدیا به اشتراک گذاشته شده، پرفروش‌ترین گوشی در جهان در نیمه اول سال ۲۰۲۳، گلکسی A14 بود که سامسونگ تعداد ۱۲.۴ میلیون واحد از آن را به بازار عرضه کرده است.

پس از این گوشی ارزان قیمت، گلکسی اس 23 اولترا با 9.6 میلیون فروش جهانی، گلکسی A14 5G (9 میلیون)، گلکسی A54 5G (8.8 میلیون) و گلکسی A34 5G (7.1 میلیون) قرار گرفتند.

این آمار نشان می دهد  Galaxy S23 Ultra موفق‌ترین گوشی پرچمدار اندرویدی سال باشد و جالب این است که مدل پایه و پلاس گلکسی S23 در بین 10 مدل برتر قرار نداشتند.

به عبارت دیگر، گلکسی A14، A34 و A54 از برند سامسونگ، پرفروش‌ترین گوشی‌های اندرویدی با قیمت مناسب در نیمه اول سال ۲۰۲۳ شناخته شده‌اند. وقتی به جذابیت این موضوع افزوده می‌شود که هیچ کدام از برندهای دیگر گوشی‌های موبایل نتوانسته‌اند در این رقابت جایگاهی برای خود کسب کنند و در لیست ده گوشی پرفروش جهانی حضور پیدا کنند. به این ترتیب، سامسونگ علاوه بر رقابت جاری و همیشگی‌اش با اپل، در عرصه اندروید به صورت جهانی نیز عملکرد قابل توجهی داشته و موفقیت‌های چشمگیری را کسب کرده است.

این موفقیت به ویژه در بازار گوشی‌های ارزان‌قیمت است که اپل تا به حال وارد آن نشده است. در این بخش، سامسونگ موفق به ایجاد یک هژمونی قاطع بر بازار شده و کنترل کاملی روی آن دارد. این امر نشان‌دهنده قدرت و گستره سامسونگ در بازار گوشی‌های موبایل، از نظر قیمت و تکنولوژی، می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.