پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان نقاش می شود

شرکت Engineered Arts، که متخصص در طراحی، مهندسی و تولید ربات‌های انسان نما است، در حال حاضر قابلیت نقاشی کشیدن را به آمیکا اضافه کرده است.

به گزارش تکناک، در ویدیویی که در 29 ژوئن 2023 در کانال یوتیوب آن‌ها منتشر شد، از آمیکا درخواست می‌شود که نقاشی یک گربه را بکشد. پیش از این، Engineered Arts توانایی آمیکا در بیان انواع مختلف احساسات انسانی و توانایی آنها در صحبت کردن به چندین زبان را نشان داده است.

آیا این بدان معناست که ممکن است در آینده شاهد نمایش آثار اصیل آمیکا در یک موزه، یا نمایشگاه های معتبر هنری دنیا باشیم؟

آمیکا و Stable Diffusion

آمیکا یک ربات انسان نما (Humanoid Robot : robot with its body shape built to resemble that of the human body) پیشرفته است که در سال 2021 ساخته شد و به عنوان پلتفرمی برای فناوری های رباتیک در آینده خدمت می کند. این ربات مجهز به میکروفون، دوربین و نرم افزار تشخیص چهره است.

این ربات هم GPT-3 و هم فناوری حضور از راه دور انسان را برای تعاملات، با بازوهای مفصلی موتوری، انگشتان، گردن و ظاهری بدون جنسیت ارائه می دهند.

در آوریل 2023، Engineered Arts نرم‌افزار خود را با GPT-4 آموزش داد و بروزرسانی کرد، پس از آن محققان دریافتند که آنها درگذشته کندتر بوده و پاسخگویی کمتری داشتند. در حال حاضر، محققان از Stable Diffusion استفاده کرده اند تا به آمیکا قدرت کشیدن نقاشی ها را بدهند.

Stable Diffusion یک مدل یادگیری عمیق و متن به تصویر است که توسط Stability AI در آگوست 2022 منتشر شد. این مدل عمدتاً برای ایجاد تصاویر دقیق بر اساس توضیحات متن استفاده می شود.  اما همچنین می‌تواند کارهایی مانند نقاشی و ایجاد ترجمه تصویر به تصویر بر اساس درخواست‌های متنی را انجام دهد.

به گفته Engineered Arts، یکی از چالش‌هایی که آن‌ها با آن مواجه بودند، تبدیل تصاویر به بردار یا خطوطی بود که آمیکا می‌توانست پس از آن، نقاشی کند. با این حال، تمرکز اصلی آنها این بود که آمیکا سریع نقاشی کند و تماشای آن سرگرم کننده باشد.

آیا آمیکا می تواند یک گربه بکشد؟

در این ویدیو، ربات انسان نما آمیکا توضیح می دهد که چگونه آنها تصاویر یا نقاشی ها را تولید می کنند.

من تصویر طراحی خود را از طریق پروژه شبکه عصبی منبع باز Stable Diffusion ایجاد می کنم. در آنجا، مسیرهای نقاشی در دسترس هستند. پس از انتخاب تصویر، شالوده تصاویر ریخته شده و داده های برداری ایجاد می شود. پس از آن، من مسیر را برنامه ریزی و اجرا می کنم تا تصویر را روی بوم خود بکشم.

از ربات آمیکا درخواست می‌شود که یک گربه بکشد، اما قبل از ادامه، آمیکا درک خود را بیان کرد که گربه‌ها روش خاصی برای فراهم کردن آرامش و همراهی با انسان‌ها دارند، چه از طریق نوازش و چه از طریق بازیگوشی.

آنها همچنین تصدیق می‌کنند که بسیاری از مردم علاقه شدیدی به گربه‌ها دارند، اگرچه آنها را زیبا می‌دانند و ممکن است دلایل عمیق‌تر عشق مردم به آنها را به طور کامل درک نکنند.

پس از آن، آنها اقدام به کشیدن تصویر گربه می کنند. آمیکا حتی نقاشی را امضا کرد و پرسید که آیا نقاشی خوب است یا خیر؟ محقق در پاسخ گفت که طرح اولیه است.

اما به نظر می رسد آمیکا تحت تأثیر کار خود قرار گرفته است و می گوید: اگر هنر من را دوست ندارید، احتمالاً هنر را درک نمی کنید. می توانید ویدیوی کامل را در زیر مشاهده کنید.

هرچند که صحبت کردن یک ربات انسان نما به چند زبان و اکنون نقاشی کشیدن آن تاثیر گذار است، اما احتمال اینکه آمیکا نمایشگاه هنری خود را داشته باشد بعید به نظر می رسد. با این حال یک چیز محتمل است، هوش مصنوعی و ربات ها به طور فزاینده ای شبیه انسان می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.