پیش بینی درست خالق GPT-4 از مشکلات بینگ چت

 طبق برخی گزارش های خبری شرکت OpenAI به مایکروسافت هشدار داده که قرار دادن زودهنگام GPT-4 در چت بینگ مشکلاتی را برای کاربران ایجاد می کند.

به گزارش تکناک، هنگامی که مایکروسافت اولین بار ربات چت هوش مصنوعی Bing Chat را در فوریه راه‌اندازی کرد، بسیاری از کاربران متوجه پاسخ‌های عجیب و حتی بسیار شخصی این چت‌بات به برخی سؤالات شدند.

به همین دلیل، مایکروسافت به سرعت تعداد دوره‌های چت روزانه و چت‌های در جریان محدود کرد تا از برخی از تعاملات عجیب جلوگیری کند.

آنطور که مشخص شد OpenAI به شریک خود یعنی مایکروسافت هشدار داده بود که Bing Chat ممکن است این نوع تعاملات را ایجاد کند زیرا هنوز با یک نسخه در حال توسعه از GPT-4 کار می کرد. به گفته وال استریت ژورنال که از منابع نامشخصی نقل قول کرده است، که OpenAI نگران بود که مایکروسافت برای راه اندازی بینگ چت با این مشکلات روبرو می شود و معلوم شد که این نگرانی ها بسیار بجا بوده است.

همین مقاله نیز ادعا می کند که مایکروسافت نیز نگران همکاری با OpenAI است. براساس این گزارش، برخی از شعبات متعدد مایکروسافت هنوز نمی توانند به صورت مستقیم با OpenAI در ارتباط باشند و یا همکاری کنند.

اگرچه مایکروسافت برای سرمایه گذاری در شرکت OpenAI واقعاً تلاش زیادی کرده است، اما OpenAI هنوز می تواند ChatGPT-4 را به شرکت های دیگر گواهی دهد تا بتوانند محصولات هوش مصنوعی خود را توسعه دهند. یکی از این شرکت ها، DuckDuckGo است که برای برخی از جستجوهای خود از API جستجو Bing شرکت مایکروسافت استفاده می کند. در ماه مارچ، DuckDuckGo اعلام کرد که دارای یک ربات چت به نام DuckAssist است که از ChatGPT-3 شرکت OpenAI استفاده می کرده است.

به هر حال، وال استریت ژورنال گزارش داد که مایکروسافت گفته است که در صورت ادامه اجرای DuckAssist توسط DuckDuckGo، قیمت API خود را افزایش خواهد داد. در نتیجه، تنها چند هفته پس از اعلام آن، موتور جستجو بی سر و صدا پست وبلاگ خود را به روز کرد و گفت: «متاسفانه DuckAssist دیگر در DuckDuckGo Private Search در دسترس نیست.»

پس چرا مایکروسافت فقط OpenAI را تصاحب نمی کند و آن را به طور کامل تحت نظر این شرکت قرار نمی دهد؟ در حال حاضر، هیچ خبری از اینکه مایکروسافت سعی در برقراری چنین قراردادی دارد نیست. در یک مصاحبه جدید با مجله Wired در این هفته، ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت، اظهار نظری در مورد اینکه آیا شرکت تلاشی برای خرید OpenAI کرده است یا خیر نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.