ارائه گزینه پین دائمی ویجت ها در ویندوز 11

نسخه 23521 ویندوز 11 که این هفته در Dev Channel منتشر شد، شامل ویژگی جدید ویجت می‌شود.

به گزارش تکناک، در حال حاضر نه می‌توان ویجت‌های جداگانه را روی دسکتاپ قرار داد (مانند دوران ویندوز 7)، و نه، می‌توان فید اخبار را حذف کرد (خوشبختانه این امکان به زودی فراهم خواهد شد).

آخرین گزینه جدید در ویندوز 11 مربوط به ویجت‌ها است و امکان پین برد ویجت به نوار وظیفه و نمایش دائمی آن در بالای موارد دیگر را فراهم می‌کند.

برد ویجت به روز شده در کانال های Canary و Dev برای Windows Insiders منتشر می شود. برای بررسی آن، Windows Web Experience Pack را با کلیک بر روی نماد آن در نوار وظیفه، سپس با فشار دادن Win + A یا کشیدن انگشت از لبه سمت چپ صفحه به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید. سپس روی دکمه پین در گوشه سمت راست بالای تابلو کلیک کنید.

شایان ذکر است که برد ویجت به روز شده همیشه در بالا قرار دارد، یعنی سایر برنامه ها با آن همپوشانی نخواهند داشت. همچنین، از Snap Assist پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین بستن برنامه‌ها بر روی صفحه نمایش باعث ایجاد پنجره‌هایی در پشت برد ویجت می‌شود. طبق معمول، مایکروسافت مشتریان را تشویق به ارائه بازخورد در Feedback Hub به منظور کمک به توسعه دهندگان در بهبود سیستم عامل می‌کند.

در صورت عدم وجود برد ویجت به روز شده در رایانه شما شامل آخرین نسخه Dev یا Canary، موارد زیر را امتحان کنید:

  1. ViveTool را از GitHub دانلود کنید و فایل ها را در یک پوشه در دسترس جایگذاری کنید.
  2. با استفاده از Win + X ترمینال (Admin) را انتخاب کنید.
  3. ترمینال ویندوز را با میانبر Ctrl + Shift + 2 یا با کلیک بر روی دکمه فلش رو به پایین در بالای پنجره به نمایه Command Prompt تغییر دهید.
  4. با دستور CD به پوشه حاوی فایل های ViveTool بروید. برای مثال، اگر ViveTool را در C:\Vive قرار داده اید، CD C:\Vive را تایپ کنید.
  5. vivetool /enable /id:43636169 را تایپ کنید و Enter را فشار دهید.
  6. کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

همچنین، مایکروسافت اخیرا ویجت های جدیدی را برای نظارت بر سخت افزار معرفی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.