راه حل بلندپروازانه دانشمندان برای رفع کمبود اعضای بدن پیوندی

این یک واقعیت بدیهی است که پزشکان امیدوارند کبد خوک را به انسان پیوند بزنند. این فرآیند ابتدا مستلزم آن است که کبد این حیوان بیشتر شبیه انسان شود.

به گزارش تکناک، بر اساس مقاله ای که ABC در روز سه شنبه منتشر کرد، این فرایند چیزی است که شرکت Miromatrix در حال انجام آن است.

جف راس، مدیرعامل این شرکت گفت: ما اساساً این اندام را دوباره رشد می دهیم و با این کار بدن ما دیگر آن را به عنوان عضو یک خوک نمی بیند.

این شرکت برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای اولین آزمایش انسانی از یک اندام مهندسی زیستی شده دارد که قرار است در سال 2023 انجام شود.

هنگامی که سازمان غذا و دارو (FDA) به این شرکت مجوز بدهد،آزمایش اولیه در خارج از بدن بیمار انجام می شود و کبدی شبیه به کبد خوک را در کنار تخت بیمارستان قرار می دهند تا به طور موقت خون فردی که کبدش از کار افتاده است را فیلتر کند.

اگر فرآیند ” کبد کمکی” موفقیت آمیز باشد،گام بعدی تلاش برای پیوند یک عضو مهندسی زیستی شده که احتمالا کلیه باشد،است.

داستان های علمی تخیلی جان می گیرند

دکتر ساندر فلورمن،رئیس پیوند در بیمارستان Mount Sinai نیویورک،که یکی از بیمارستان هایی است که موافقت کرده اند در مطالعه کمک به کبد شرکت کنند، گفت: همه چیز مثل یک فیلم علمی تخیلی به نظر می رسد،اما به هر حال باید از یک جایی شروع کرد.این موضوع بیشتر احتمال دارد در آینده اتفاق بی افتد تا پیوند خارجی یا کاشت مستقیم اندام های حیوانی در افراد. دانشمندان این گزینه را به دلیل کمبود اساسی اعضای بدن انسان در نظر می گیرند.

دکتر آمیت تیوار،جراح پیوند در مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ گفت: تعداد اعضایی که ما در دسترس داریم هرگز نمی توانند تقاضا را برآورده کنند و این موضوع ما را نا امید می کند.

با این حال، حیوانات می‌توانند منبع پایداری از اندام‌ها باشند،و اندام‌های مهندسی زیستی شده می‌توانند پیوند اعضای حیوانات را موفقیت امیز کنند.

تیوار افزود: این چیزی است که در دراز مدت ممکن است به احتمال زیاد به توسعه اندام هایی که می توانیم در انسان استفاده کنیم،کمک کند.

اما برای اینکه این اندام‌های حیوانی قابل استفاده باشند،سلول‌های خوک باید از بین بروند زیرا این کار برخی از خطرات پیوند غیر همنوع مانند ویروس‌های حیوانی که در کمین هستند را از بین می‌برد.این فرآیند قبلاً برای هدف دیگری، یعنی تولید مش جراحی، تأییدیه FDA را دارد.

مش جراحی به محصول پزشکی گفته می شود که مانند یک صفحه توری ساخته شده از پلیمرهای زیست تخریب پذیر است که دارای مواد بسیاری در خود هستند.مشی که در جراحی مورد استفاده قرار می گیرد از مواد بیولوژیک و ارگانیک تهیه می شود.به همین دلیل با توجه به کاربردی که دارد در برخی از مواقع قابل جذب و در برخی دیگر غیرقابل جذب است.

فرآیندی پیچیده

در حال حاضر، Miromatrix قصد دارد از این روش برای ساختن اندام های حیوانی مناسب برای کاربرد در انسان استفاده کند.با این حال، گفتن این کار آسان تر از انجام آن است.

راس توضیح داد: ما نمی توانیم میلیاردها سلول را به یکباره برداریم و آنها را به داخل یک اندام فشار دهیم. هنگامی که تزریق به آرامی انجام شود،سلول ها به اطراف می خزند و وقتی محیط مناسب را می بینند،به بافت انسان می چسبند.

در حال حاضر،این شرکت از اندام‌های نجات‌یافته انسان برای رشد سلول‌ها برای بازسازی مجدد تکیه گاه کبد یا کلیه خوک استفاده می‌کند.یک عضو برای پیوند عضو چندین حیوان کافی است.

دکتر ران شاپیرو، کارشناس پیوند کلیه می‌گوید که آخرین آزمایش‌های Miromatrix برای بیماران دیالیزی که «سال‌های سال‌ برای دریافت کلیه صبر می‌کنند و احتمالاً در انتظار آن می‌میرند، عالی است».

با این حال، FDA هنوز در مورد روش های کمک به کبد سوالاتی دارد،به این معنی که انجام این کار ممکن است به تعویق بیفتد. آیا Miromatrix می‌تواند تمام الزامات این کار را برآورده کند و راه را برای آینده تازه برای پیوند اعضا هموار کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.